Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Nettverk er ikke enkelt, og har man to rutere etter hverandre må man sette opp portforwarding to ganger for å få det til å fungere, og all automatisk portforwarding vil mislykkes. Det enkleste er da å sørge for at man lar ruter nr.2 fungere som en dum svitsj. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 ThomGreen; det er akkurat det man unngår ved å bruke ruter nr.2 i bridgemodus uten dhcp-server. Svartasmeden: du kommer deg inn på portgreiene til dlinken; finn oppføringen for dhcp-server og skru den av. Flytt deretter kabelen fra zyxelen til en vanlig port på dlinken. Ahaaa. Sist jeg prøvde å sette modemet mitt i bridge, så virket ingenting. men men. ikke noe problem. alt virker som det skal nå. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Fikk tatt bort DHCP-server nå. Så kan jeg teste å åpne port på dlinken nå da eller? Eller hva var det som skjedde nå som jeg tok bort DHCP tingen? Endret 5. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Flyttet du også kabelen? Når du har flyttet kabelen må du kjøre ipconfig /renew på samtlige maskiner. Om alt er som det skal være så har du fremdeles nett etter dette. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Har internett ja, men nå kommer jeg meg ikke inn på hverken modemet eller ruteren. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Vel, sikker på at du prøver rett ip-adresse? Start/kjør cmd så ipconfig. Sjekk hva du får til gateway-adresse nå. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Ja har gjort det. Nå fikk jeg samma ip-adresse som Modemet hadde. Firefox can't establish a connection to the server at 192.168.1.1. The server at 192.168.0.1 is taking too long to respond. Hva om jeg resetter modemet da? Er en sån liten resett knapp på den. Endret 5. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Fikk *din* maskin samme ip-adresse som modemet hadde? Eller fikk du oppgitt det som gateway-adresse? Ikke bruk resetknappen. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Gateaway ja. Før var den 192.168.0.1. og nå er den 192.168.1.1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Og http://192.168.1.1 fungerer ikke? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Klarer du å få kontakt med "modemet" når du kobler til direkte til det? Hva skal du med portforwardingen btw? Er det et program med mulighet for upnp så sjekk om det nå får til å portforwarde av seg selv. Endret 5. september 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Det jeg prøver på er å åpne port til Warcraft 3 så jeg får createt server selv. Og trenger da og åpne port til Battle.net. Sist jeg prøvde og koble direkte til modemet så skjedde det det samme. At jeg ikke får noe kontakt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Høres ut som om web-interfacet til modemet er blokkert. Prøv start/kjør telnet 192.168.1.1 Skjer det ingenting da må du nesten ta kontakt med internettleverandøren din og få de til å aktivere webinterfacet på modemet. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hmm.. Kom "telnet gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil." Har ikke dette modemet innebygd brannmur? Kan det ikke være den som blokkerer meg? Modemet er helt nytt og. Har sikkert byttet modemet 3 ganger dette året pga. lynnedslag. Jaja. La gå, som Kjell kjellen sier. Kompis av meg fikk åpnet porter så får vell nøye meg med det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Er modemet levert av din internettleverandør så er det ikke uvanlig at slikt er blokkert. Uansett; sjekk om du får åpne porter i programmer som bruker upnp. (både utorrent og azureus vuze kan med lettehet brukes til å sjekke dette.) Fungerer det så fins det triks for å få åpnet porter uten å komme seg inn på webinterfacet til rutermodemet. Endret 5. september 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hvordan gjør jeg det da? Nå kommer jeg meg ikke inn til D-linken heller. For når jeg sett tilbake kabelen til der den var (Internett) så funker hverken internetten eller nettverket. :S Bruker Utorrent btw. Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg tror mitt 8800GTS har sunget sitt siste vers. Nå klarer jeg ikke å komme inn i windows engang. Det er røde prikker overalt(artifacts?). det begynte å crashe tildigere idag når jeg spilte, så kom det røde og gule prikker og striper i windows. Jeg har hatt skjermkortet i 3 år på 640/linked/902mhz(stock er 513/linked/792) ved hjelp av RivaTuner. Jeg skal putte i et gammelt skjermkort og feilsøke på søndag. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Det kommer som regel slike "artifacts" når skjermkorte synger sine siste vers. Har opplevd det samma. Men da kom det rosa striper og prikker. Men tipper det er det samma. Endret 5. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Svartasmeden: du skal ikke bruke internett-porten på dlinken når den er bak en annen ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå