multisync Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Det har blitt gjort minst et titalls ganger. (et par-tre ganger pga. dette, andre kun for testing osv.) Og har prøvd allt av drivere osv. de forskjellige gangene (prøvd eldre osv.) uten at noe har fikset det. Endret 5. september 2009 av multisync Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Reformat er vel et bedre valg av ord. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Reformat er vel et bedre valg av ord. Sant. Beklager. Noen som kan svare på w7-spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Reformat er vel et bedre valg av ord. Strengt talt ikke, da en kan formatere disker uten å installere noe som helst på disken. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Formatere for så og installere en fresh windows innstallasjon. Der. Kominbert reinstall og formatert. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Noen som vet hvordan jeg kommer meg inn i routeren våres? Når jeg skriver IP adressen så kommer det bare "Failed to Connect - Firefox can't establish a connection to the server at 192.168.1.1." Jeg kommer meg inn i switchen våres, men da jeg prøver og åpne port der, skjer det ingenting. Så derfor vil jeg teste og åpne en port på routeren. Routeren / Modemet heter: ZyXel Prestige 600 Switchen heter: D-Link dir-655 Er det noe brannmur eller noe i routeren som blokkerer meg kanskje? Endret 5. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Svartasmeden: dlink-greia er jo en ruter. Sikker på at du ikke har to rutere etter hverandre da? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Virker som om han har det ja. Eller nei. Zyxel boksen er neppe en ruter, men modem, så er dlink'en ruter. Har selv samme "oppsett". 1.1 for modem og 0.1 for ruter. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Ja skrev feil. Zyxel er modemet og d-linken er ruter. Og jeg kommer meg ikke inn i modemet. Skal åpne en port til et spill. Men kommer meg ikke til der hvor jeg skal "logge meg inn" i modemet. Ip adressa til modemet er 192.168.1.1 og ruteren var 0.1, og det er kun ruteren jeg kommer meg inn på. Endret 5. september 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Prestige 600 er en ruter det og; så da er det spørsmål om oppsettet er fornuftig på begge bokser. (Avhengig av bruk kan det jo variere hva som er ideelt.) Står Zyxel-boksen konfigurert i bridge-modus? Hvis ikke fungerer den som en ruter og du får masse problemer på grunn av det. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Det aner jeg ikke. Hvordan finner jeg ut av det da? Har lest om at "bridge-modusen" må være avslått. Men trodde jeg måtte inn i modemet for å slå det av(?). Grunnen til at vi har d-linken er for at modemet ikke har trådløst. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Hvordan har du koblet dlink-ruteren til zyxelen? (Er det koblet til WAN / uplink / internett - porten på dlinken er det helt feil.) Endret 5. september 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 DSL skal i den som tar DSL, altså modem, ingenting skal i interett porten på dlinken. Du kobler bare zyxelen til dlinken med en internett kabel fra en random slot til en annen random slot. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Samtidig som man skrur av dhcp på dlinken. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Vanskelig å veillede med opplysningene some nå er gitt. Foreslår litt billedlig materiale med forklaringer Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Du må forresten også kanskje koble deg direkte til modemet med kabel for å få tilgang til den. Mulig du ikke kommer til den over den andre ruteren. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Kabelen går fra port 1 til zyxelen til internett porten til dlinken. Men hva har det med å komme seg inn til zyxelen og gjøre? Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 Samtidig som man skrur av dhcp på dlinken. Å hva / hvordan gjør jeg det? Aldri vert borti dette før, så alle disse forkortelsene aner jeg ikke hva er. Og jeg prøvde og koble meg direkte til modemet, men det skjedde det samma da og. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. september 2009 Rapporter Del Skrevet 5. september 2009 ThomGreen; det er akkurat det man unngår ved å bruke ruter nr.2 i bridgemodus uten dhcp-server. Svartasmeden: du kommer deg inn på portgreiene til dlinken; finn oppføringen for dhcp-server og skru den av. Flytt deretter kabelen fra zyxelen til en vanlig port på dlinken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå