Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forhåpentligvis siste spørsmålet om denne stakkars PC'en.

Har siden jeg åpnet firefoxen for første gang på denne PC'en blitt plaget med pop-ups, noe jeg ikke var på min tidligere datamaskin med samme nettleser. (Gamlere version er vell det eneste)

 

Jeg vet at sidene har pop-ups, men disse ble blokkert før så da var det ikke et problem, men nå har det seg slik at disse pop-upsene er MEGET resurskrevende. (CPU sto konstant på 100% mens de var der)

 

Noen løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Hovedkort: Abit AB9 Quad GT

Prosessor: Intel Core 2 Duo 6600 2.45 GHz

Minne: 8 GB DDR2 800 mhz, latency 4-4-4-12

Lydkort: Realtec HD audio

Harddisker: 4 stk 80 GB harddisker i Raid 10.

Kabinett: Antec Performance P180

DVD-brenner: NEC DVD RW 4551A

Skjermkort: NVidia GeForce 7600 GT med 256 MB Ram

Skjerm: EIZO Flexscan S1921 (Slimedge) Farge sort.

 

Det er vel ganske bra for 2500 kr?

Lenke til kommentar

Har et par irriterende problemer med pc-en:

 

1. Den vil aldri gå i dvale og ventemodus, skjermen blir bare svart og pc-en restarter seg, jeg har kjøpt pc-en på komplett med deres konfigurator, har snakka med flere som har gjort det samme og de får heller ikke pc-en i dvale og ventemodus. Er veldig kjedelig og måtte skru av og så på pc-en igjen hvis jeg blir borte fra den i ca 1 time. Da hadde det vært deilig med dvalemodus.

 

2. Har også problemer med at hver gang jeg skrur på pc-en så skifter den automatisk oppløsning, har oppdatert skjermdriveren med det ble ingen forskjell.

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Har et par irriterende problemer med pc-en:

 

1. Den vil aldri gå i dvale og ventemodus, skjermen blir bare svart og pc-en restarter seg, jeg har kjøpt pc-en på komplett med deres konfigurator, har snakka med flere som har gjort det samme og de får heller ikke pc-en i dvale og ventemodus. Er veldig kjedelig og måtte skru av og så på pc-en igjen hvis jeg blir borte fra den i ca 1 time. Da hadde det vært deilig med dvalemodus.

 

2. Har også problemer med at hver gang jeg skrur på pc-en så skifter den automatisk oppløsning, har oppdatert skjermdriveren med det ble ingen forskjell.

 

Takker for svar :D

 

Opprett en egen tråd. :)

Lenke til kommentar

ventemodus/dvalemodus er aldri 100% uansett..

Er vel rundt 50% for at det skal virke. ender opp med bluescreens noenganger, og andre ganger stiller alle viftene seg på max uten å la seg endres.. Så enten er det på hele tiden eller av og på.

Har ikke så mye imot å slå av og på... 20sek oppstart med w7.

Lenke til kommentar

Tror jeg spør her, siden dette omhandler så mange forskjellige kategorier at jeg er litt usikker på hvor det faktisk skal ligge ;)

 

Tenkte jeg skulle lage meg en liten server\HTPC, og bruke opp et gammelt dell-desktop kabinett jeg har stående... Dette blir jo selvsagt micro-atx hovedkort, men når jeg åpnet det ble jeg litt usikker.

 

På normale kabinett har man jo mange forskjellige hull så man kan sette inn spacere akkurat etter hvordan festeanordningene er på hovedkortet, men her var bare ett oppsett. Hvordan er det egentlig på micro-atx? (har aldri sett det selv). Er det forskjellige festehull på hvert enkelt, eller er det bare en måte? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hahaha, 150,- for en slitt vifte som trolig stammer fra tidlig på 90 tallet, og tilogmed av helt ukjent merke?

 

Isåfall kan jeg tjene en pen slant fort, har endel av de viftene liggende rundtom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...