Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Enten i molex kontakter eller direkte på 3 pins på hovedkortet.. Jeg foretrekker sistnevnte.. men er litt mer futt i de med molex har jeg erfaring av..

 

EDIT:

omg, hadde rensa CPU med isopropanol ikkesant, så når jeg skal installere Dark Knight på CPU'en, så gjorde jeg det feil, og måte ta av kjøleren som da hadde fått med seg halvparten av termiske pastaen som var på cpu'en.. Jeg orka ikke å gå ut å fikse med isopropanol igjen, så jeg bare satt kjøleren tilbake på den riktig... Temps'en er bedre enn med Zalman 9700NT'en men litt vanskelig å si når heg har frkn tropevarme på rommet og ute...

 

Digger de hvite LED'sa til Dark Knight..

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen fortelle meg hvor jeg finner RAM til en Dell Latitude E550? Ser på Dell sine sider at den støtter 4GB minne på 800 MHZ, men det er ikke så mye å gå på. En laptop med mye minne pleier å gjøre susen når IKT-fyren på skolen ikke har lagt inn Windows 7 på de.

Håper det kan gjøres. Er kjedelig med Vista da jeg er blitt vant til 7.

Her står det i alle fall noe:

http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/...&cs=nobsdt1

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Denne minnebrikken sitter i en Dell Latitude E5500. Det ser ut til å være 1*2 GB RAM i den. Vet noen her om hvilken RAMbrikker jeg trenger for å oppgradere maskinen til 2*2GB RAM, dvs. totalt 4GB RAM?

Vil gjerne også hete hva minnetypen heter.

I følge Dell sine sider må brikkene være 800Mhz og 4GB er maksimum av det man kan installere.

Regner med at dette er DDR2 RAM. Kameraet på iPhone 3GS er ikke så dumt :)

post-109703-1250945140_thumb.jpg

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kan noen fortelle meg hvor jeg finner RAM til en Dell Latitude E550? Ser på Dell sine sider at den støtter 4GB minne på 800 MHZ, men det er ikke så mye å gå på. En laptop med mye minne pleier å gjøre susen når IKT-fyren på skolen ikke har lagt inn Windows 7 på de.

Håper det kan gjøres. Er kjedelig med Vista da jeg er blitt vant til 7.

Her står det i alle fall noe:

http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/...&cs=nobsdt1

 

Jeg skjønner forsåvidt godt at det ikke er lagt inn windows 7, siden det er umulig å få tak i rett lisens.

De selges ikke.

 

Om det vil være mulig å legge inn W7 i etterkant kommer an på hvordan skolens system er satt opp, men noe som kan bli et problem er å få meldt den inn i domenet.

 

Når det kommer til minne er dette minne som skal fungere sammen med Dell Latitude E5500.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det har noen bedrifter allerede fått tilgang på W7. Da finner jeg det merkelig at det ikke er lagt inn da det vil gjøre brukeropplevelsen en helt annen for de som vet hvordan W7 benyttes. Det kan jo selvfølgelig hende at min skole har en MSDN-avtale som gjør at de enda ikke har fått W7, men alt kan man ikke vite :)

Du har rett i at det å melde den inn i domenet kan medføre problemer, tror du jeg kan omgå de problemene ved å oppgradere direkte fra en DVD?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...