Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg vil si 2Gb ram enda holder en stund, spesielt til vanlig kontorbruk.

 

Selv gikk jeg fra 4Gb til 8Gb ram i hovedmaskina for en liten stund siden, men det var mest på grunn av at jeg fikk det gratis.

Kjører også 4Gb i serveren, men det på grunn av at DDR2 minne er så fordømt billig for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har ikke du akuratt mange prosesser oppe da.

HAr 4gb ram, og 40% er i bruk akuratt nå. (surfer, musikk, chatter, temp og overklokkingsprogrammer++)

Hvis det hadde vært 2gb, hadde jeg ikke hatt mye å gå på.

Vil nevne at med min kraftige Firefox bruk så ligger jeg på 3,4 ved normal bruk.

Så påstanden vil jeg si stemmer.

ellers hadde jeg nok ikke valgt 12GB RAM :)

Jeg vil si 2Gb ram enda holder en stund, spesielt til vanlig kontorbruk.

Du har rett i at 2GB RAM holder i massevis. Men jeg vil allikevel fraråde å ha 2GB RAM om man ikke har mulighet til å velge 4.

8 er etter min mening det som man trenger maksimum. Noe mer vil ikke bli brukt effektivt med mindre man kjører kjempemange firefoxfaner samtidig. (skyldig ;))

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Hmm bør ikke .srt virker?

Søk på filmnavnet + subtitles, last ned .srt filen, bruk videospiller som støtter undertekster (VLC). Trykk "VIDEO> Subtitles (eller noe i den duren)

 

Snakk om å bruke det i HTPC *HTPCfiksertfortiden* :p

 

Forslag?

 

Hmmm? Åja... du kommer til å bruke noe annet enn vlc i htpc'en? .. I see... Da vet jeg ikke egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og spesielt med dagens minnepriser er det bare dumt å velge 2Gb ram, når en kan få 4Gb for noen få hundrelapper.

 

Edit: Sjekket for morro skyld prisene på billig 4Gb DDR2 sett, og det billigste jeg fant i en ok nettbutikk (Pixmania holder jeg meg unna) Var dette settet. Den rammen er jo helt kurant til det meste av DDR2 baserte maskiner.

 

Hadde kjøpt inn et slik sett til serveren hadde det ikke vært for at jeg kjører 32bit OS der.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, minneprisene for DDR2 er veldig gunstige for tiden.

 

Skulle jeg ha kjøpt maskin med DDR2 minne i dag ville jeg gått for minst 4Gb. Og hadde det vært x64 OS hadde jeg nok valgt 8Gb. Noen hundrelapper fra eller til har lite å si uansett.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her, skal bestille ny PC innen jeg legger meg!

 

Alle for 6995!

 

HP Pavilion dv7-2129

Radeon HD4650

Athlon QL65

4GB RAM

 

ASUS X70IO

GeForce GT120

Core 2 Duo T6500

4GB RAM

 

Acer Aspire 7535G

Radeon HD4570

AMD Turion RM-74

4GB RAM

 

Pcen skal brukes til alt fra CS:S og Left 4 Dead til Call of Juarez: Bound in blood til Football manager 2010 - så vil derfor prøve å balanse prosessor og grafikkkort!

Alle har 17,3" skjermer og 1600 x 900 oppløsning!

Endret av Tufte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...