Carl Sagan Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Ja, de er dyre, men de skal ifølge mine kontakter hos Feser være veldig bra til radiatorbruk. Det hadde dem nok sagt uansett, men Feser har aldri skuffet meg før Har et spørsmål: Jeg planlegger å kjøre MediaPortal som HTPC-'system'. Til vanlig bruker jeg en modifisert XP-versjon, men dette liker ikke MediaPortal. Spørsmålet er da om det vil være bedre å kjøre W7 RC heller enn en vanlig versjon av XP? Hvorfor ikke "kjøp" Windows 7 ferdigversion (les: RTM/OEM) istedenfor? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 W7>Xp altså? Til et HTPC-oppsett. PC: Pentium 4 1GB Ram Geforce 6800 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Der ville jeg nok kjørt Linux eller en strippet XP version. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 P4 i HTPC - du er vel ikke tilfeldigvis døv? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Kommer vel ann på CPU kjøleren, med tanke på støy Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Der ville jeg nok kjørt Linux eller en strippet XP version. MediaPortal funker ikke med Linux. Strippet Xp-versjon blir rot, da MediaPortal trenger hele pakken. Men det skal fungere med w7, men installerer ikke det hvis XP går raskere P4 i HTPC - du er vel ikke tilfeldigvis døv? Har testet, og den klarer seg med en stillegående vifte og en ok kjøleblokk. Ligger på rundt 60 grader ved spilling av 720p Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Man kan få en hel HTPC ned i det strømforbruket som en P4 alene har. Mer strømforbruk = mer støy. Mer kjøling på mindre plass gir også mer støy; og HTPC-er bruker å være ganske kompakte. Klarer man å leve med enorme mengder støy fra en HTPC(les: nok støy til at det er hørbart) så er det greit nok, men man bør være klar over hvor totalt uegnet nevnte hardware er til HTPC-bruk. Man må også huske at man ofte ikke blir eneste bruker av en HTPC. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Hva fæn gjør vel lave viftelyder noe når du kommer til å bruke den til å se på film osv med uansett? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Fins det noe som er så irriterende som viftesus i stille partier i film? Støy er subjektivt. Husk det. Enkelte klarer fint å leve med en stasjonær pc som bråker så mye at man lett hører den 2-3 rom unna; andre gir seg ikke før maskinen er 100% passivt kjølt og uten en eneste bevegelig del. En HTPC står som regel på konstant; og den står ofte i et rom som flere bruker til film og tv, gjerne er også rommet et flerbruksrom. Man orker ikke å vente i flere minutt på at HTPC-en skal skrus på når man først skal se film, så man bør tenke godt over om støyen den gir vil være til sjenanse. Edit: en liten disclaimer: ikke ta dette personlig; jeg generaliserer og setter spørsmålstegn ved konseptet billig HTPC sånn generellt sett. Formålet er ikke å irritere, men å få folk til å tenke over ting. Hardwareentusiaster som vi er - en HTPC hadde jo vært flott ikkesant? Endret 19. august 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Jeg hadde alt av hardware liggende, og har ikke brukt en krone på oppsettet. Jeg bytter ikke ut noen av delene, og jeg er fornøyd med støynivå og temperatur Bruker heller overflødig hardware til noe positivt, både i form av glede/læring ved å sette opp, og ikke minst bruken av det Men kan noen svar på spørsmålet mitt? W7 eller XP? Endret 19. august 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Definitivt Windows 7.. Kjører like raskt om ikke enda raskere enn XP.. Booter sinnsykt fort også! (20 sek med en 1gb laptop her, 20 eller litt mindre her på stasjonære ) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Greit, da prøver jeg med w7 Takk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Er det meg eller er minnemengde oppskrytt? Er det så utrolig mye bedre med massevis av minne? Greit nok så får du et slags harddisk-cache, men 2 GB er mer enn nok til det. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Neh, 4gb minimum for min del.. 2gb på bærbare. Mange programmer som ETER minne.. Spesielt hvis du har firefox oppe, 20+ faner, hører på musikk, chatter på msn og skype... osv Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Det mener ikke jeg. Har ingenting som bruker alle mine 4 GB, foruten GTA4. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Nå har ikke du akuratt mange prosesser oppe da. HAr 4gb ram, og 40% er i bruk akuratt nå. (surfer, musikk, chatter, temp og overklokkingsprogrammer++) Hvis det hadde vært 2gb, hadde jeg ikke hatt mye å gå på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Stiller min skepsis fortsatt. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Hmm jaja, jeg syns 4gb minimum. Netopp bestilt 1tb WD black, Xigmatek Dark knight og litt annet småplukk.. Hadde tenkt å kjøpe uchannel samtidig, men var ikke på lager enda, så droppa det. (Da måtte jeg ha ventet på at den skulle komme på lager før jeg får alt det andre= Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Mulig å få tekst på mkv-filer? Isåfall, hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 19. august 2009 Rapporter Del Skrevet 19. august 2009 Hmm bør ikke .srt virker? Søk på filmnavnet + subtitles, last ned .srt filen, bruk videospiller som støtter undertekster (VLC). Trykk "VIDEO> Subtitles (eller noe i den duren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå