Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom man holder på med feks bilderedigering så vil man merke forskjell. Samme med åpning/kjøring av flere programmer.

 

Første jeg gjorde når jeg fikk laptop var å legge inn XP. Har enda ikke testet W7, men skal få det på plass på skolePC'en før skolen starter.

 

Greia for meg ved å gå over på SSD er støy-nivået :wee:

Lenke til kommentar

Hmm.. Noe jeg hater, er å formatere, og installer alle de jævla driverene og må kopiere alt jeg har på harddisken til en annen. :p

 

Har 3 harddisker med windows på nå, siden jeg ikke gidder og formatere. xD Kanskje jeg kjøper meg en ny harddisk og legger inn Win7 på den da. :p SATA disker koster jo ingenting nå heller.

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Noen her med en E8400? Temp? Med Tjmax på 95 virker det litt mer troverdig, enn med 100.

TJmax 100 viser 40-44c idle

95 viser 36-39c idle.. Men det er fortsatt litt drøyt... Veit at noen e8400 sensorer ikke er helt friske men faen da..

 

40 grader idle er nutn å snakke om. Ligger på det samme her, på vann.

Rop når du når 70 grader idle :p

 

Er som regel forskjellen på differansen mellom load/idle som er viktig når det gjelder om kjølinga er god eller ikke. Den ryker såklart hvis idle er over 70-80 da... :p

Lenke til kommentar
Vel, instaler W7 uten å formetere, uten å oppgradere og instalasjonsprosessen tar vare på samtlige gamle filer og putter windowsmappa, brukerfilene, og programfilene i en windows.old-mappe. Noe som er snedig.

 

Det skjedde med meg da jeg installerte Win Vista over XP uten å formatere. At det ble en slik Old-mappe. Men Oppstarten og egentlig alt ble bare så himmla trekt at jeg bare installerte det på en formatert harddisk. :p

 

Er det ikke mulig og installere Win7 men samtidig ha vista? Sån at jeg kan velge ved oppstart hvilken OS jeg vil bruke?

Lenke til kommentar
Noen her med en E8400? Temp? Med Tjmax på 95 virker det litt mer troverdig, enn med 100.

TJmax 100 viser 40-44c idle

95 viser 36-39c idle.. Men det er fortsatt litt drøyt... Veit at noen e8400 sensorer ikke er helt friske men faen da..

 

40 grader idle er nutn å snakke om. Ligger på det samme her, på vann.

Rop når du når 70 grader idle :p

 

Er som regel forskjellen på differansen mellom load/idle som er viktig når det gjelder om kjølinga er god eller ikke. Den ryker såklart hvis idle er over 70-80 da... :p

 

40-44c idle er fortsatt for mye til en E8400 å være..

På stock FØR lå den på 27-30 c idle. Når jeg setter alt på stock nå, går den ned til maks 35c.

Jaja lappe cpu og skaffe Dark Knight neste uke eller noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...