Jann - Ove Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Misliker Samsung jeg; gikk for en Samsung engang jeg skulle ha stille disk i serveren min; den var jo langt fra stille, og alt for varm. Liker FDB-diskene til WD jeg; kun på grunn av den behagelige akustiske signaturen. Jeg har bestemt meg for å kutte ned på antallet disker framover. 7 stykk er litt overkill Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg har nettopp fått tak i en HP ProLiant ML370 G4 server, og har lyst til å bruke den til weblagring. Hvilke HDDer er det som passer inni her? Specsa sier dette: Storage Type - Hot-plug SCSI - Hot-plug Serial ATA - Hot-plug 2.5" SAS Så da antar jeg at jeg skal putte en 2,5"-disk inni denne plastikktingen? Og hva er det som er CPUer her? Tror at det skal være 2 CPU-slots, så jeg tipper disse: Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg sitter tilfeldigvis med akkurat samme maskin og problem. Det er dessverre bare en erstatnings-tray. Du må kjøpe SCSI-bays. Og det er G2 du har, ikke G4. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 @ Benny: Det du har ringet rundt er cpuene. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Huh, i5 info ute allerede? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=131713 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Ser slik du ja i5 750: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=131373 Når er datoen for lansering? Endret 15. august 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 i5 :O Er det en "lav budsjett" verson av i7 eller? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Ja, det stemmer Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Ahh.. Det viste jeg ikke ^^ Kanskje jeg får kjøpe det da, siden i7 er litt for dyrt enda. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Jeg sitter tilfeldigvis med akkurat samme maskin og problem. Det er dessverre bare en erstatnings-tray. Du må kjøpe SCSI-bays. En annen plastikkting jeg kan stappe HDDene i? Hvor får jeg kjøpt slike? Og det er G2 du har, ikke G4. Takk for oppklaringen. Endret 15. august 2009 av Benny Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Sliter med å finne dem selv, men du kan til nøds legge en SCSI-disk oppå en av rammene eller putte en IDE-disk på samme kabel som CD-ROM. Og om du lurer så står generasjonen på venstre side av rammen. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 SCSI-disker er da vanvittig dyrt.. Har serveren en dedikert HDD e.l? Tenkte å koble den til en skjerm og se på OS, GUI eller hva det nå består av. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Tror ikke det er så stor vits i å oppgradere fra f.eks quad til i5, da det vil yte nesten helt likt.. (kanskje ikke de dyreste i5'ene da.. ) Vurderer å oppgradere til i7 nå som stipendpengene snart ruller inn Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Hvordan er BDRip / BRRip i forhold til DVD når det kommer til video- og lydkvalitet? Tenker ikke på DVDRip! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg sverger personlig til Samsung Samsung T166 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 SCSI-disker er da vanvittig dyrt.. Har serveren en dedikert HDD e.l? Tenkte å koble den til en skjerm og se på OS, GUI eller hva det nå består av. Serveren har ikke faste disker, den har 6 Hotswap SCSI-sloter fremme, en IDE fremme, et SCSI PCI-kort og 4 interne SCSI-porter (2 av dem RAID). Med andre ord er det SCSI som står i fokus på denne serveren. Du kan selvfølgelig starte den og se på BIOS, men du får nok ikke startet den før du har en SCSI-disk eller plugger i en IDE-disk. Om du lurer på spesifikasjonene så er min hvertfall: 2 x Pentium III (1,2Ghz per) og 1,2GB ECC-minne (133Mhz) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Tror ikke det er så stor vits i å oppgradere fra f.eks quad til i5, da det vil yte nesten helt likt.. (kanskje ikke de dyreste i5'ene da.. ) Vurderer å oppgradere til i7 nå som stipendpengene snart ruller inn Men jeg har lyst på nytt hovedkort, siden mitt suger i overklokking. Min Q6600 klarer ikke over 3ghz før den blir ustabil. Og i stede for å kjøpe ny Socket 775, vil jeg heller kjøpe noe nytt, som holder lengre. Men flaskehalsen i PCen min nå er vell skjermkorte, så mulig det blir prioritert først Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 *snip* Hmmm, litt unyttig denne serveren med andre ord.. :-/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Aldeles ikke, den fungerer topp som webserver! Kjører knall, selv 8 år senere! Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg mente for min del. Får ike tak i SCSI eller IDE-disker med stor nok lagringskapasitet til en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå