Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Misliker Samsung jeg; gikk for en Samsung engang jeg skulle ha stille disk i serveren min; den var jo langt fra stille, og alt for varm.

 

Liker FDB-diskene til WD jeg; kun på grunn av den behagelige akustiske signaturen.

 

Jeg har bestemt meg for å kutte ned på antallet disker framover. 7 stykk er litt overkill :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp fått tak i en HP ProLiant ML370 G4 server, og har lyst til å bruke den til weblagring. Hvilke HDDer er det som passer inni her? Specsa sier dette:

 

Storage Type

- Hot-plug SCSI

- Hot-plug Serial ATA

- Hot-plug 2.5" SAS

 

Så da antar jeg at jeg skal putte en 2,5"-disk inni denne plastikktingen?

 

IMG_3110.jpg

 

Og hva er det som er CPUer her? Tror at det skal være 2 CPU-slots, så jeg tipper disse:

 

IMG_31082.jpg

Lenke til kommentar
SCSI-disker er da vanvittig dyrt.. :(

 

Har serveren en dedikert HDD e.l? Tenkte å koble den til en skjerm og se på OS, GUI eller hva det nå består av.

 

Serveren har ikke faste disker, den har 6 Hotswap SCSI-sloter fremme, en IDE fremme, et SCSI PCI-kort og 4 interne SCSI-porter (2 av dem RAID). Med andre ord er det SCSI som står i fokus på denne serveren. Du kan selvfølgelig starte den og se på BIOS, men du får nok ikke startet den før du har en SCSI-disk eller plugger i en IDE-disk.

 

 

 

Om du lurer på spesifikasjonene så er min hvertfall:

 

2 x Pentium III (1,2Ghz per) og 1,2GB ECC-minne (133Mhz)

 

 

Lenke til kommentar
Tror ikke det er så stor vits i å oppgradere fra f.eks quad til i5, da det vil yte nesten helt likt.. (kanskje ikke de dyreste i5'ene da.. )

 

Vurderer å oppgradere til i7 nå som stipendpengene snart ruller inn

Men jeg har lyst på nytt hovedkort, siden mitt suger i overklokking. Min Q6600 klarer ikke over 3ghz før den blir ustabil. :p Og i stede for å kjøpe ny Socket 775, vil jeg heller kjøpe noe nytt, som holder lengre.

Men flaskehalsen i PCen min nå er vell skjermkorte, så mulig det blir prioritert først :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...