Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Men, da går jeg for det. Tusen takk for hjelp!

 

Siste punkt jeg trenger hjelp til nå, er blu-ray'n. (jeg håper ikke jeg plager dere eller ødelegger denne tråden, i så fall må dere bare si ifra).

 

Hva min plan gikk ut på, var at når jeg nå bor i Canada, så vil jeg kjøpe alle filmer på blu-ray, så jeg kan spille de der borte, og på Playstation 3'n når jeg kommer hjem.

 

Men etter å ha lest litt har jeg blitt veldig forvirret. Er dette i det hele tatt mulig? Hvordan fungeret det med de forskjellige sonene (Canada = A, Europa = B), og kan alle spillere "crackes"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest litt nå, og funnet svar på det meste. I tilfellet andre skulle lure så kan jeg oppsummere her.

 

1. DVD: Film-DVD er delt opp i soner/regioner. Amerika er sone/region 1, Europa er sone/region 2. Spill-DVD er sone/region-fritt.

2. BD: Film-BD er delt opp i soner/regioner. Amerika er sone/region A, Europa er sone/region B. Men de fleste Film-BD'er er til dags dato sonefrie. Se komplett liste her. Spill-BD er også delt inn i de samme sonene/regionene, men Sony har bedt spillutviklere om å lage spillene sone/region-frie, og til dags dato er alle det.

3. Europeisk Playstation 3 spiller bare sone/region 2 DVDer og sone/region B BDer.

4. Nærmest alle BD-spillere til PCer er sonefrie. Det samme gjelder DVDer. Men les nøye før du bestiller.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
SCSI er gammeldags, SAS er greia om du vil betale ekstra for "proff-utstyr" - men SATA er faktisk så bra at det ikke er uvanlig å finne det i bruksområder som tidligere var dominert av SCSI.

 

Er ikke SCSI en type tilkobling og SAS en disk av SCSI-typen?

 

Er veldig fersk på området, så jeg setter ikke pengene mine på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...