Coffey Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Men, da går jeg for det. Tusen takk for hjelp! Siste punkt jeg trenger hjelp til nå, er blu-ray'n. (jeg håper ikke jeg plager dere eller ødelegger denne tråden, i så fall må dere bare si ifra). Hva min plan gikk ut på, var at når jeg nå bor i Canada, så vil jeg kjøpe alle filmer på blu-ray, så jeg kan spille de der borte, og på Playstation 3'n når jeg kommer hjem. Men etter å ha lest litt har jeg blitt veldig forvirret. Er dette i det hele tatt mulig? Hvordan fungeret det med de forskjellige sonene (Canada = A, Europa = B), og kan alle spillere "crackes"? Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Jeg tror ikke bluray er slik. Tror det skal funke overalt.. correct me if im wrong Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Wow 3500 for single pcb 295? .. utrolig :] Betalte jo 2000 for gtx260 c216.................................... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Jeg har lest litt nå, og funnet svar på det meste. I tilfellet andre skulle lure så kan jeg oppsummere her. 1. DVD: Film-DVD er delt opp i soner/regioner. Amerika er sone/region 1, Europa er sone/region 2. Spill-DVD er sone/region-fritt. 2. BD: Film-BD er delt opp i soner/regioner. Amerika er sone/region A, Europa er sone/region B. Men de fleste Film-BD'er er til dags dato sonefrie. Se komplett liste her. Spill-BD er også delt inn i de samme sonene/regionene, men Sony har bedt spillutviklere om å lage spillene sone/region-frie, og til dags dato er alle det. 3. Europeisk Playstation 3 spiller bare sone/region 2 DVDer og sone/region B BDer. 4. Nærmest alle BD-spillere til PCer er sonefrie. Det samme gjelder DVDer. Men les nøye før du bestiller. Endret 14. august 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Betalte jo 2000 for gtx260 c216.................................... jeg betalte 2999,- NOK i alt 6000kr for mine gtx280 hos komplett snaue 2 uker etter dens release.det var nesten kriminelt lav pris ved tanke på at de samme korta hos andre nettbutikker ble solgt for ikke mindre enn 4500kr pr.stk. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 For ikke å snakke om da jeg handla Geforce 6800 til over 3000,- Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Men! Hvorfor er egentlig de fleste BD/DVD-lesere til PC sonefrie? EDIT: Og, jeg finner ikke en god BD-leser fra en pålitelig norsk nettside som har den på lager. Noen som vil hjelpe? Endret 14. august 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Altså, sonefritt er bra. 'De beste'=bra. Så enkelt er det vel Her er jo de leserne som er i norske butikker atm. Siden ingen av dem har oppgitt noen sone så regner jeg med at de fleste er sonefrie. Endret 14. august 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Burde jeg ha SATA eller IDE, da? Hvordan fungerer det egentlig med SATA'er? Kobles de til de samme portene som harddiskene? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Ja. Helt det samme som en harddisk Både med dataoverføring og strøm. Ergo, gå for SATA. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Yep, samme som harddisker ' EDIT: beat me to it Endret 14. august 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Pft, SATA? SCSI er saker det! Hadde jeg bare hatt pengene. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 SCSI er gammeldags, SAS er greia om du vil betale ekstra for "proff-utstyr" - men SATA er faktisk så bra at det ikke er uvanlig å finne det i bruksområder som tidligere var dominert av SCSI. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Ja. Helt det samme som en harddisk Både med dataoverføring og strøm. Ergo, gå for SATA. Hva jeg lærer, altså. Tusen takk! Men, burde den da kobles til gSata, eller "normal" SATA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 gSata? eSata mener du? Drev kobles til en helt vanlig s-ata port på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 SCSI er gammeldags, SAS er greia om du vil betale ekstra for "proff-utstyr" - men SATA er faktisk så bra at det ikke er uvanlig å finne det i bruksområder som tidligere var dominert av SCSI. Er ikke SCSI en type tilkobling og SAS en disk av SCSI-typen? Er veldig fersk på området, så jeg setter ikke pengene mine på det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 SAS er etterfølgeren til SCSI, og har egentlig mer til felles med SATA enn SCSI. Såvidt jeg vet kan man også putte 2 vanlige satadisker på 1 SAS-kanal sånn helt uten videre. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hmm https://prisguiden.no/product.php?produc...81&cat_id=9 veldig billig dot com? Hva bør jeg gjøre.. Kjøpe to av de, eller en garantert kvalitet og win? https://prisguiden.no/product.php?produc...31&cat_id=9 EDIT; hm nei nvm.. Går nok for WD'en uansett. De 2 passet ikke helt med budsjettet mitt. Endret 15. august 2009 av ThomGreen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Det fins ikke garantert kvalitet når det gjelder harddisker; samtlige er upålitelige, og du må forvente at enhver harddisk kan dø når som helst. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Jeg sverger personlig til Samsung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå