Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Komplett.no var så hyggelig at de faktisk ga meg pengene tilbake for det defekte hovedkortet + kjølevifte. Og da skal det bestilles nytt!

Nå er Foxconn sine kort unektelig sexy, så jeg slår til og anbefaler de.

Gigabyte sine har dog forøvrig god programvare, BIOS o.l. Og overlegen stabilitet om du først får et kort som fungerer. Skal sies at feilraten er ekstremt lav, da. Virker som du har vært uheldig.

 

Mer utfyllende svar kommer om ønskelig senere, på vei ut døra.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger noe hjelp med å få brukt noen kroner … Hva ville dere gjort … :

 

Oppgradere pc-en jeg har nå (til i7 osv)

 

Q6600 @3,8GHz

2x4890 CF

Maximus Formula SE

4gb 9200

 

eller kjøpe ny skjerm (Dell 3008WFP f.eks.)?

 

Frister ekstremt å bygge ny pc, men samvittigheten kicker hardt inn. Den jeg har funker helt greit mtp ytelse, men jeg savner bygge-og klokkeprosessen. Vil også ha nytt kabinett og vannkjøling. Større skjerm trenger jeg også, og 1920x1200 er så "lite."

Baaaah, luksusproblem.

Lenke til kommentar

Ny skjerm gir så utrolig mye for pengene; det er lite som gir så mye glede som å sitte forran en god 30" her i dataverdenen.

 

Man kan si det er ufornuftig å bruke så mye på en skjerm; men det er det jaggu å bruke så mye på en oppgradering man ikke trenger også.

 

En skjerm varer; en heftig oppgradering blir slått av morgendagens budsjettsystem.

Lenke til kommentar

@ WheelMan + Jann - Ove: Har dere kalibrert skjermen?

Apple Cinema frister også, matcher bra med laptopen (Macbook Pro), men føler den ikke har blitt oppgradert på lenge og er dermed skeptisk.

Forresten, på hva/hvor er det IPS virkelig er overlegen TN? Har aldri sett IPS (tror jeg).

LED-baklys på 3008WFP hadde vært konge.

 

@Koffeinkanin: Canada?

 

/OT

Lenke til kommentar

Utveklingsstudent for et år (står i signatur). Tar med meg det meste av PCen i deler, og setter sammen der borte. Må kjøpe skjerm og kabinett da.

 

EDIT:

 

Men, et kjapt spørsmål (nok en gang). Kan strømforsyningen min fungere på 110 volten i Canada, eller trenger jeg transformator eller hva de nå blir kalt? Det står "AC-INPUT: 100V-240V" på strømforsyningen.

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
Men, et kjapt spørsmål (nok en gang). Kan strømforsyningen min fungere på 110 volten i Canada, eller trenger jeg transformator eller hva de nå blir kalt? Det står "AC-INPUT: 100V-240V" på strømforsyningen.

 

Beklager, men skulle gjerne bare hatt et kjapt svar. Må vite dette i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...