Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DSC00154.jpg

 

Tilogmed i et såppass "luftig" plassering er fortsatt tempen på E8400'en min helt fuck'd... 42C idle niice... Er på 3.8 ghz, 1.30 volt.

 

Har prøvd flere ganger å sette på kjølepasta på nytt.. (ja, jeg vet hvordan det gjøres.. ) Og denne kjøleren er da ikke så aller værst..

Skal se hvordan det blir etter jeg har lappa prosessoren og kanskje kjøleren.

Lenke til kommentar

Det er slik menn har PC-en, ThomGreen :D

Hvilken "bay" har du til harddiskene?

 

Ikke bry deg om temperaturen. Den er sikkert grovt feil; mange C2D-temperatursensorer er helt på jordet. Hadde en e8400 som viste 17'c idle i et rom på 25'c. Luftkjøling. Det er minimum 10'c feil!

 

Kjør på til det blir ustabilt. Prosessorene tåler mye bank og varme.

 

EDIT: 42'c er uansett ikke masse.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

Okey.. Kan meddele til alle at om du er en av de som trykker på musehjulet ofte for å få opp nye faner osv.. Ikke kjøp Saitek cyborg musa.. Den er gull til alt annet, nå har hjulet blitt urundt, og er rett og slett hardt å få scrolla med... geeeeesh. (Hatt den siden jul..)

 

Blir vel Roccat kone på meg kanskje... Eller vente til Logitech G500 er i butikkene..

Lenke til kommentar
Jeg betalte akkurat 600kr for en G7 Carbon Edition. Er jeg gal? :blink:

 

Hmm vet ikke, hva er nyt i carbon edition? Designet var fèt da.. Men, yeah litt gal mtp at G500 kommer i september, og den har goooooooooooode specs.

 

Ifølge prisguiden så koster G7 600 kr (det er den uberstygger versjonen)

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar
Jeg betalte akkurat 600kr for en G7 Carbon Edition. Er jeg gal? :blink:
Hmm vet ikke, hva er nyt i carbon edition? Designet var fèt da.. Men, yeah litt gal mtp at G500 kommer i september, og den har goooooooooooode specs. Ifølge prisguiden så koster G7 600 kr (det er den uberstygger versjonen)
Eneste forskjellen med Carbon Edition-modellen er at den har samme grep og design som G5, dvs det går faktisk an å holde i den i motsetning til den originale versjonen :p

 

Prisen er jo helt grei den. Er ikke lenge siden man måtte opp i såpass for enhver brukbar datamus.

 

Selv landet jeg på over tusenlappen på min boomslang CE 07

Hehe, godt poeng. Ga 400 og noe for MX518 jeg har nå, men har bruk for to mus ved skolestart da jeg ikke gidder å ta med meg frem og tilbake.

 

Den var sweeet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Endelig er det på tide å bytte ut deler på severen min, skal gå Fra et Coolermaster Stacker STC-101 til dette

Ja, jeg vet jeg bytter fra en stacker, som mange anser som det perfekte kabinett til filserver, og jeg må si meg nesten enig.

Grunnen til at jeg bestemte meg for å bytte det ut var på grunn av størrelsen (Vil ha en server som ikke er så fordømt stor som stackeren),

og det faktum at forrige eier hadde gjort endel "casemods" jeg vil anse som rimelig fæle..

Hva som gikk gjennom hodet til fyren når han lakkerte HK-plata metallic grønn har jeg ikke lyst til å vite, siste gang jeg kjøper kabinett brukt ihvertfall..

 

Noen som vet om det fælger med hjul dette kabinettet? Vet det finnes som tilbehør i det minste for det er avbildet på Chieftec sine sider.

Følger det ikke med får jeg stikke innom clasen og kjøpe noen passende hjul, og så eventuelt borre opp nye festehull.

 

Skal også bytte ut diskrammene jeg har fra denne typen, til denne typen.

Jeg er simpelheten lei av den dårlige byggekvaliteten på sistnevnte, og det at de stemper vibrasjoner ekstremt dårlig

(Når jeg var nødt til å dytte dopapir mellom diskene for å dempe vibrasjonene er det rett og slett for dårlig)

Og etter at vi kjøpte inn en av sistnevnte til en server på jobben skjønte jeg at jeg måtte bytte mine ut.

Byggekvaliteten er langt bedre, og vibrasjonsdempingen av diskene er milevis bedre. At den støtter SAS er jo bare et pluss.

Det er også lett å bytte ut viften til noe mer stillegående, så forhåpentligvis klarer jeg å få diskrammene ganske støysvake.

Et av målene med denne oppgraderingen er å gjøre serveren enda mer stillegående,

den er fra før ganske stillegående, men vil ha støynivået enda litt ned.

Vurderer også å kjøpe inn støydempingsmatter å isolere kabinettet med, noen som har erfaring med det?

 

Strømforsyningen byttes også ut, fra en smålig støyete Silverstone Zeus 750w, går jeg til en Corsair TX 550w.

 

 

Forhåpentligvis vil dette få serveren til å fremstå enda mer "komplett" i mine øyne,

hva synes dere andre, en grei nok oppdatering?

 

 

@ Gavekort: Specs på serveren, er den kraftig nok kan den enda fint være god nok til feks. filserver, webserver og lignende.

Lenke til kommentar

Støydempingsmatter funker fint; men kun til høyfrekvent støy. Hjelper lite mot vibrasjoner; kun solide stålkabinetter hjelper mot det. Tunge støydempingsmatter endrer dog resonansfrekvensen til større metallflater i kabinettet, så om man har vibrasjon som blir forsterket på grunn av frekvens kan det funke til vibrasjoner også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Støydempingsmatter funker fint; men kun til høyfrekvent støy. Hjelper lite mot vibrasjoner; kun solide stålkabinetter hjelper mot det. Tunge støydempingsmatter endrer dog resonansfrekvensen til større metallflater i kabinettet, så om man har vibrasjon som blir forsterket på grunn av frekvens kan det funke til vibrasjoner også.

 

Vibrasjonsstøy er jeg ikke mye plaget med i serveren slik den er nå (bortsett dra drevrammene, som uansett skal byttes ut). Og Chieftecen jeg skal ha, er produsert i stål, og virker temmelig solid. Så forhåpentligvis vil det ikke være noe stort problem. Men jeg tror helt vanlige støydempingsmatter kan hjelpe å ta verste spissen av viftestøy fra feks diskrammene.

Litt lavfrekvent susing kan jeg leve med, men ikke høyfrekvente lyder.

Lenke til kommentar

Trenger noen innskudd her, nå.

 

Komplett.no var så hyggelig at de faktisk ga meg pengene tilbake for det defekte hovedkortet + kjølevifte. Og da skal det bestilles nytt!

 

Før hadde jeg Gigabyte GA-EX-58 UD3R, og førstetanken min nå var å oppgradere til UD5. Men finnes det noen bedre alternativer i den prisklassen?

 

F.eks ASUS P6T Deluxe V2?

 

EDIT: I samme slengen trenger jeg også en kjøler. Jeg fikk kreditering på en Nexus FLC-3000 Real Silent, pga gjengene til skruene var ødelagt ved ankomst. Jeg vet ikke, skal jeg bare bestille en ny av den?

 

EDIT2: WHAT! Det ser ut til at UD3R-kortet mitt bare støttet minnehastighetene PC3-6400, PC3-8500, PC3-10666, PC3-16000, men ikke PC3-12800, som rammen min kjørte på. Hva betyr det? Kan det forklare hvorfor PCen gikk så ustyrtelig treigt?

Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...