Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Ser det er flere som ikke får søve og som syssler med Hardware...

Flashet nettop min bios : Feilflash : Kald svettet en stund her helt til jeg fikk lastet inn Backup biosen fra den geniale løsningen Gigabyte har...

 

Tror det er på tide å prøve å sove og slutte å fomle med hw ha ha...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler at XFX's 9800GX2 hørte hjemme i min PC etter at jeg fikk lånt et for å teste :)

 

CPU @ 3.0GHz og RAM @ 999MHz (se signatur). Etter en 3 runders gpu bench på High og 1680x1050 (AA 0x) så fikk jeg akkurat avarage 50.00FPS.

post-127706-1214033447_thumb.jpg

 

Jeg testet også med samme på Very High og da fikk jeg 32.94FPS

post-127706-1214033555_thumb.jpg

 

Jeg tok også en 3Dmark06 test:

post-127706-1214033576_thumb.jpg

 

Ble rimelig fornøyd med resultatene, ihvertfall i Crysis :D

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Den handlevognen har jeg tenkt mye på, og jeg tror jeg får den.

Skal ikke kjøpe Geforce GTX 280 før jul eller no, så kjøper XFX Geofrce 9800 GTX da.

 

Og, jeg liker Vista :p

 

Siden det ikke ser ut som det er noe galt med det kabinnettet, tar jeg det :)

 

Hvis du sparer de pengene som er å spare på å gå fra 9800 GTX til HD 4850, så kan du bytte til bedre ram og bedre strømforsyning.

Rammen du hadde valgt var 800MHz, er mer vanlig å kjøpe 1000MHz i dag.

Og strømforsyningen din var ikke modulær, mens den jeg valgte for deg er modulær og den har +100W i forrhold. Like bra kvalitet også.

 

Hvis du allikevell skal bytte skjermkort etter hvert, hvorfor bryr du deg så mye om at du skal ha det skjermkortet nå da? De er ca like bra, 4850 bedre på noen plasser, men 4850 er billigere, mer "strøm-gjerrig"(har jeg ikke rett?), og har bedre ytelse i HD filmer osv.

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort er best på FSB med firekjerner? Tenker da at hovedkorte skal fint klare over 500 uten ekstremkjøling og stabil nok til å kjøre 3Dmark.

 

Asus Evolution er vel det beste nå. Om DU klarer 500 fsb på en quad er ikkje sikkert, men hvis du klarer det er sansynligheten størst med et Evo kort :)

 

Har sett noen på XS som har klart greitt 500 fsb iallefall.

Lenke til kommentar

skal bestille kabinett snart, men er usikker på hvilken.

 

jeg står i mellom antec twelvehundred :http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08120#

 

og coolermaster cosmos S :http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=en&act=detail&tbcate=17&id=3947

 

hva syns dere her på cafeen?

 

skal kjøre 2x gtx 280 senere i sommer vis det hjelper, og vann kjøling.

 

takk!!

Endret av hamtidamti
Lenke til kommentar

Argh, jeg sitter og sliter noe utrolig med PC-en. Driver og installerer Windows på nytt, men nå fant den plutselig ut at det ikke går an å boote fra HDD. Mistenker at det er noe feil med harddisken, så kjører en selvdiagnotiserings-test fra Knoppix live-cd. Men den blir ikke ferdig før halv ett :wallbash: Jeg skriver dette på en annen PC, da KDE/Gnome i Linux av en eller annen grunn aldri har funket på min PC :(

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort er best på FSB med firekjerner? Tenker da at hovedkorte skal fint klare over 500 uten ekstremkjøling og stabil nok til å kjøre 3Dmark.

 

Asus Evolution er vel det beste nå. Om DU klarer 500 fsb på en quad er ikkje sikkert, men hvis du klarer det er sansynligheten størst med et Evo kort :)

 

Har sett noen på XS som har klart greitt 500 fsb iallefall.

 

Ok, mitt Rampage Formula (X48) klarer ca 490 stabilt og noe høyere men da er ikke stabiliteten helt på plass.

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort er best på FSB med firekjerner? Tenker da at hovedkorte skal fint klare over 500 uten ekstremkjøling og stabil nok til å kjøre 3Dmark.

 

Asus Evolution er vel det beste nå. Om DU klarer 500 fsb på en quad er ikkje sikkert, men hvis du klarer det er sansynligheten størst med et Evo kort :)

 

Har sett noen på XS som har klart greitt 500 fsb iallefall.

 

Ok, mitt Rampage Formula (X48) klarer ca 490 stabilt og noe høyere men da er ikke stabiliteten helt på plass.

 

Snakker du om 45 nm quad eller snakker du om 65nm f.eks q6600 som er lettere å få høyere fsb på grunnet mindre minne kontra 45nm. f.eks q9450/q9550/qx9650 etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...