kesse Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Forsøker meg fortsatt på HDR, fornøyd med dette bilde, men jeg fikk solrefleksjoner inn på linsa, har prøvd å photoshoppe bort det meste, men er fortsatt litt igjen. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Kult bilde.. Meget tegneserie aktig.. jeg likte det godt hvertfall... Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Anbefaler å bruke mer enn 3 bilder til HDR, ser de fleste tutorialer sier 3. Men for å få et naturlig bilde trengst det ofte mer enn 3 bilder for å få en jevn overgang mellom det lyse og det mørke. Nå vet ikke jeg om du faktisk vil at trærne skal ha en slik glorie som er på bildet ditt, men personlig synes jeg HDR-bilder som ikke har den typiske HDR-looken, og bare viser alle detaljer i både mørke og lyse partier er mye bedre enn slike som du postet. Ellers var det er kjempekult bilde! (om du hadde fått bort glorien hadde det om mulig vært fantastisk) Og at solen er slik som på bilde nå gjør det bare bedre i mitt hode. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Takk for fine og konstruktive svar! Jeg skal prøve å bruke flere enn 3 bilder neste gang, se om det blir noe forskjell. Tingen er bare det at kameraet mitt tar 3 bilder av seg selv med AEB og selvutløser på. Det reduserer også sjansen for at jeg beveger på kamera siden det går så kjapt. Glorie effekten var ikke noe jeg gikk etter, men jeg endret lysstyrken litt på himmelen får å skape litt mer kontraster og da kom "glorie" effekten fram. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ahh, veldig nice bilde! Personlig likte JEG glorien, fordi jeg vet at sola skinner ned der, og det føles bare veldig greit ut... Du har fiksa noe digg å hvile øya på, helt klart:) Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 jeg bumper denne igjen. Er utrolig lenge siden jeg har tatt bilder nå, må snart komme igang igjen siden jeg fortsatt er på nybegynner stadet Leste igjennom noen gamle poster å kom over dette bildet som jeg tok i sommer. Kan noen forklare meg hvordan jeg går frem dersom jeg ønsker å redusere "glorien" rundt trærne?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå