Gå til innhold

Samsung, Nokia eller SE?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker meg en ny mobil. Det som er viktig for meg er at den er enkel å sende sms med, har gode nyttefunksjoner blant annet en god kalender. Har endten god mp3 spiller eller kamera. Sier ikke nei takk til begge deler. Har en del kandidater som jeg vurderer. men trenger hjelp fra dere. Samtidig skal det være en kvalitetsmobil som sitter godt i handa og har et fint design.

For å være ærlig, ønsker jeg å prøve ut Samsung. Har aldri prøvd samsung. Har hatt flest Nokia telefoner og har nå en SE mobil. så jeg ønsker å prøve ut Samsung mobilene. Så de kandidatene jeg har der nede, er de noen gode mobiler? hvis ikke, så har jeg kandidater til de andre modellene. Hva mener dere?

Vurderer altså disse mobilene:

Samsung:

- G600

- G800

- i450

- u700

Nokia:

- 5310

- andre forslag?

Sony Ericsson:

- c902

- k850i

Her er mine behov: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=968790

Endret av Freddy89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har jeg generelt dårlige erfaringer med, så det liker jeg ikke. Har hatt en nokia N73 som var grei nok, men vanvittig treg!

Så jeg ender alltid opp med en SE etterpå. Det er det jeg er vant til, er også svært godt fornøyd med nyttefunksjoner osv..

Hvilke mobiler/erfaringer har du fra før?

Lenke til kommentar
Samsung har jeg generelt dårlige erfaringer med, så det liker jeg ikke. Har hatt en nokia N73 som var grei nok, men vanvittig treg!

Så jeg ender alltid opp med en SE etterpå. Det er det jeg er vant til, er også svært godt fornøyd med nyttefunksjoner osv..

Hvilke mobiler/erfaringer har du fra før?

Jeg har hatt 3 Nokia telefoner: 3510, 3300 og Nokia 3230.

3510 og 3300 kan ikke målbindes med dagens mobiler. men kan si at 3230 er den som jeg var fornøyd med. men kun fornøyd med kalender og sms. alt det andre på den var ikke så bra. Kameraet og mp3 spilleren var ubrukelig.

Nå har jeg Sony Ericsson Z710i. Den har greie nyttefunksjoner. og min første klappe telefon. men kommer nok neppe til å kjøpe klapp telefon. Likte det rett og slett ikke.

Hva slags dårlige erfaringer har du fra Samsung? er kalenderen grei der.?

Jeg liker ikke meny systemene til Nokia. De er så yngvinte. SE sine meny systemer er gode. Men føler kalender funksjonene til min Z710i er dårlige. Det er for lite funksjoner. Jeg bruker kalenderen til ALT. Alle møter, jobb, viktige hendelser jeg skal på, har jeg på mobilen som minner meg på det.

Samtidig som kalender er viktig for meg, er det viktig at mobilen er kvalitetsfølelse. Kameraet skal ikke være elendig, og mp3 spilleren skal være brukervennlig.

SE k850i. Er det noen som vet om den har gode nyttefunksjoner?

Hva med u700. Er det noen som har greie?

Lenke til kommentar

Du bør kanskje vurdere å kjøpe deg en smart telefon, ikke en veldig dyr en. Men de pleier å være spesielt gode på kalender funksjoner osv. Og der har nokia et rimelig godt utvalg.

Samsung liker jeg ikke fordi jeg føler designet er hele telefonen. Resten er kjedelig. Jeg blir drittlei av å bla igjennom menyene deres. Og de er ikke de beste på nyttefunksjoner heller. Nå vet jeg ikke hvordan de aller nyeste er. Men de jeg har vært borti likte jeg ikke. De er pene og se på, men det er det.

Full test av Samsung U900

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

Jeg skjønner, Ballus.

Nå er det en stund siden sist jeg var borti en Nokia telefon. Søstra mi har en 5300. Liker ikke menysystemet der. Det er inviklet, man må enten inn på eksterne minnet eller minnekortet og det er tungvindt. på SE kan man gå på internminnet og minnekortet samtidig. Det er kjekt.

Er det slik på de nye Nokia telefonene?

Nokia N73 music edition. Er den fortsatt god?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner, Ballus.

Nå er det en stund siden sist jeg var borti en Nokia telefon. Søstra mi har en 5300. Liker ikke menysystemet der. Det er inviklet, man må enten inn på eksterne minnet eller minnekortet og det er tungvindt. på SE kan man gå på internminnet og minnekortet samtidig. Det er kjekt.

Er det slik på de nye Nokia telefonene?

Nokia N73 music edition. Er den fortsatt god?

Har hatt en vanlig N73 som jeg gjorde om til music edition. Funket fint, men når jeg hadde den var den en smule treig, spesielt når minnekortet ble fylt opp. Men det var en pokkers bra telefon, det skal den ha =)

Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet et bra abonnoment og en bra mobil som jeg skal gå for nå!

Så må jeg bare får høre fra dere om det er et rett valg.

Har valgt abonnomentet Djuice Zero og mobilen SE k850i.

Det er jo det samme systemet som på min SE z750i. bare systemet er litt mer oppdatert da.

Kalenderen på SE k850i, er den god? Stod lite i testen. og er den grei å sende sms med?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

etter mye tenking og utregning har jeg funnet ut av at det er Djuice nonstop som passer meg best etter mine behov.

men valget om hvilken mobil som blir min neste er jeg fortsatt usikker i.

har nå skjønt at hvis nyttefunksjoner er viktig for meg bør jeg kjøpe en Nokia telefon.

og nokia n73 music edition virker utrolig bra og det er vel mest så og si at jeg går for den! men hva med nokia 5310 music? den er jo vesentlig mindre, men er den like god som n73?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...