T3X4C0 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Heisann Skal kjøpe disk, til ny PC. Har en Raptor, og 1 500gb Sata fra før, men tenkte på å ta med 1 TB til. Liker WD, så blir nok det. Hadde bestemt meg for WD 1TB GP i første omgang, men nå har det kommet en annen her som heter WD 1TB RE2. Virker som det eneste som er forskjell er "Søketiden": 5,6ms og 8,9ms. Merkes det? Snakk om en 500lapp ekstra, og hadde håpet jeg slapp det. Takker for svar. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 RE2 = Raid Edition 2 Dersom du ikke skal kjøre raid, så spar pengene og kjøp GP. Da vil du også spare litt strøm (GreenPower). Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 GP diskene er 5400rpms disker! Ta dette i betrakning når du kjøper disk! RE2 diskene er enterprise disker og skal teoretisk sett ha bedre driftssikkerhet enn en vanlig konsumentdisk. Har selv sett meg lei av disker som ryker, så har bynt konsekvent å kjøpe enterprisedisker. Har også kjørt noen RE disker i raid0 på en altirisserver i 2 år nå, og den står og spytter ut 1Gbit/sek stort sett hele dagen fra 8-1530, noe de takler med glans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå