Gå til innhold

Hva er galt med denne katten?


Anbefalte innlegg

Jeg satt og spiste middag, da jeg hørte en katt mjaue utenfor på terassen. Videre gikk jeg ut til den, og det viste seg at den hadde en svært stygg pels. For meg så det ut som den led av skabb eller noe. Selv er jeg et hundemennesker, og har i grunn ikke peiling på katt, men er det noen som ser hva som er galt med pelsen på denne pusen? Den ser veldig rufsete og rar ut.

 

Bilde004.jpg

 

Bilde003.jpg

 

Var egentlig en veldig fin katt, sett bort i fra pelsen. Har vært utenfor en time nå, sitter utenfor og mjauer og vil inn. Den ville tydeligvis ikke spise fiskegratengen som jeg gav den. Så hva den ellers vil en å komme inn, det vet jeg ikke.

 

Bilde001.jpg

 

Syntes litt synd på den.

Endret av Ispep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så snodig ut. Kan det rett og slett være at den har vært barbert tidligere (pga. pelsproblemer) og at pelsen derfor ser slik ut? Tenker igrunn på at hode, hale og føtter ser helt ok ut og de blir vanligvis ikke barbert, samt de rette kuttene i pelsen.

Lenke til kommentar
Hva mener du er galt med pelsen? Fargen, lengden, fyldigheten? Nabokatten har lignende farge, men er helt skamklipt fordi det er en langhåret katt som er mye ute og ikke blir gredd ofte nok.

 

PS: IKKE GI EN FREMMED KATT MAT!

 

Ser du ikke hvor rar pelsen ser ut? På toppen mangler den som nevnt pels, der den hvite flekken er.

Lenke til kommentar

Jeg kan med hånden på hjertet si at den katten ikke har skabb. Den har nok en eier som faktisk tar vare på kattenpusen sin.

 

Lar man en katt gå med pelsklumper i lang tid , grenser det til dyreplageri. Det gjør jo selvfølgelig utrolig vondt for katten , når den konstant blir lugget av pelsklumper. faktisk så kan kjøttsår oppstå om katten går lenge med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...