Lurvefranzen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg satt og spiste middag, da jeg hørte en katt mjaue utenfor på terassen. Videre gikk jeg ut til den, og det viste seg at den hadde en svært stygg pels. For meg så det ut som den led av skabb eller noe. Selv er jeg et hundemennesker, og har i grunn ikke peiling på katt, men er det noen som ser hva som er galt med pelsen på denne pusen? Den ser veldig rufsete og rar ut. Var egentlig en veldig fin katt, sett bort i fra pelsen. Har vært utenfor en time nå, sitter utenfor og mjauer og vil inn. Den ville tydeligvis ikke spise fiskegratengen som jeg gav den. Så hva den ellers vil en å komme inn, det vet jeg ikke. Syntes litt synd på den. Endret 17. juni 2008 av Ispep Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Så snodig ut. Kan det rett og slett være at den har vært barbert tidligere (pga. pelsproblemer) og at pelsen derfor ser slik ut? Tenker igrunn på at hode, hale og føtter ser helt ok ut og de blir vanligvis ikke barbert, samt de rette kuttene i pelsen. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Det kan godt være. Men oppe på ryggen kan dere se en hvit flekk - der hadde den nesten ikke pels igjen.. Meget snodig indeed. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hva mener du er galt med pelsen? Fargen, lengden, fyldigheten? Nabokatten har lignende farge, men er helt skamklipt fordi det er en langhåret katt som er mye ute og ikke blir gredd ofte nok. PS: IKKE GI EN FREMMED KATT MAT! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Hva mener du er galt med pelsen? Fargen, lengden, fyldigheten? Nabokatten har lignende farge, men er helt skamklipt fordi det er en langhåret katt som er mye ute og ikke blir gredd ofte nok. PS: IKKE GI EN FREMMED KATT MAT! Ser du ikke hvor rar pelsen ser ut? På toppen mangler den som nevnt pels, der den hvite flekken er. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Sikkert ikke noe farlig. Hvis ikke katten er døende av sult, så lar du den være ifred. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ut som den har blitt klipt med saks. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Sikkert ikke noe farlig. Hvis ikke katten er døende av sult, så lar du den være ifred. Neppe, siden den ikke ville spise fiskegrateng. Katter bør vel like fiskegrateng? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Den hvite flekken er nok huden til kattepusen . Noen ganger må de klippes helt ned til huden, grunnet pelsklumper Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ut som den er DÅRLIG klipt hvem eier katten? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Katten vår har noen sånne rare flekker for tiden. Hun er langhåret og har alt for mange floker i pelsen sin, stakkars. Så nå driver vi å fjerner de verste flokene hennes. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Den ser ut til å være skamklippt, ja, siden halen, hodet og potene ser OK ut. Får du sjekket om den er øremerket eller chip'et? Du kan jo ringe en veterinær og høre om hvordan du finner ut det med chipingen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 En liten lapp på nærmeste butikk kan også være en ide hvis katten kommer tilbake Tydelig noen som eier den fordi den ser nyklipt ut. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Aner ikke hvem som eier den, men skal ta å sjekke det om den dukker opp en gang til. Personlig tenkte jeg at den hadde skabb eller lignende. Men da ville vel, som dere sier, hele pelsen være plaget av den. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Her er bilder av en katt med skabb: http://www.marvistavet.com/html/body_notoedric_mange.html Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Den er jo prikk lik eine katten min (om ein ser vekk frå den delen av pelsen som er "misdanna".) Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg kan med hånden på hjertet si at den katten ikke har skabb. Den har nok en eier som faktisk tar vare på kattenpusen sin. Lar man en katt gå med pelsklumper i lang tid , grenser det til dyreplageri. Det gjør jo selvfølgelig utrolig vondt for katten , når den konstant blir lugget av pelsklumper. faktisk så kan kjøttsår oppstå om katten går lenge med det. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg kan med hånden på hjertet si at den katten ikke har skabb. Den har nok en eier som faktisk tar vare på kattenpusen sin. Mente du "Ikke tar vare på kattepusen sin"? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Han meinte nok at eigaren tek godt vare på den. Sjølv om den ser skamklipt ut er det nok på grunn av flokar. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Om man faktisk ar skikkelig vare på katta si får den aldri slike floker i pelsen og det blir aldri nødvendig å klippe den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå