Gå til innhold

Minnetest logfil i Vista og minneproblemer.

Stoltenberg

Anbefalte innlegg

Hei.

Vista har en innebygget funksjon for å teste minnet. Jeg aktiverte denne og gikk fra dataen, i håp om at jeg kunne se logfil, eller resultatene etterpå. Men Windows hadde startet opp da jeg kom tilbake. Hvordan kan jeg unngå dette i fremtiden (bortsett fra å sitte foran skjermen hele tiden da). Er det noen som veit hvor det ligger en logfil med resultatene? Det burde da finnes..?

Årsaken til at jeg kjører minnetest er fordi jeg fikk feil på ram'en, som gjorde at jeg ikke kunne starte maskinen. Jeg tok ut alle rambrikkene og satte de inn en etter en for å se når maskinen klikket, så da fikk jeg ihvertfall midlertidig ordnet dette problemet. Men når jeg nå kjører minnetest, så får jeg fremdeles feil, og jeg opplever mye korrupte installasjoner etc, og dette er en helt nyformatert PC. Hovedkort, ASUS M2N32 WS. Alle bios-innstillinger som vedrører RAM er satt til auto.

Jeg har også lest at Vista er spesielt følsom overfor feil på ram, uansett hvor små feil det måtte være. Er dette riktig? Og hva gjør jeg hvis jeg får feil på helt nye rambrikker som jeg skal bestille..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...