Argusblikk Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Hei. Driver og titter etter mopeder nå, da jeg vurderer å ta lappen (kan vel heller kalle det "få" lappen, fordi det er så lett..). Har selv valgt at jeg skal kjøre originalt, men vet om flere mopeder som gjør mer enn 45 km/t originalt. Hva skjer så om man blir stanset? Får man bot for at mopeden gjør mer enn 45 km/t, selvom den er original og godkjent av staten? Edit: Snakker om 50cc moped.. Og tenkte i hovedsak på om politi/vegvesen drar sykkelen opp på tralla. Endret 17. juni 2008 av mks1001 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 spørs jo hvor mange kubikk moped du kjøper da ;P Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Er vel snakk om 50cc tenker jeg. Lenke til kommentar
Jonasla Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Kjører mopeden over 45 orginalt , får du ikke bot.. De fleste holder lett 50 originalt! Hvis den går over 55, KAN du muligens få bot... Lenke til kommentar
multisync Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Sånn i teorien så kan få bot når den går fortere. Du har faktisk ikke lov til å kjøre fortere enn 45 km/h uansett hvor mye den kan kjøre i... Om politiet bryr seg når du kjører i 50km/h eller 55km/h er en annen sak Endret 17. juni 2008 av multisync Lenke til kommentar
galskab Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvis mopeden går i 60 orginalt, og ny, er det jo dårlig at man får bot for det? Lenke til kommentar
otis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nja, det er jo dårlig, men reglene tilsier jo at man IKKE har LOV til å kjøre fortere enn 45 km/t på en moped. Uansett hvor den egentlig går originalt eller uoriginalt. Det er jo det samme med en bil, eller en motorsykkel. Det er jo ikke lov å kjøre fortere enn fartsgrensen uansett. En bil med totalt vekt over 3,5 tonn har aldri lov å kjøre fortere enn 80 km/t uansett hva fartsgrensen tilsier. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Det var jo ikke det jeg tenkte på. Tenkte mer på om de (som de vanligvis gjør) drar den på tralla. For da vil den jo vitterlig gå mer enn 45 km/t, uansett hvor mye eller lite jeg bryter fartsgrensen til vanlig. 1 Lenke til kommentar
otis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Så det du mente var om at du ble stoppet av politi eller noen andre statsmakter som vil sjekke toppfarten på din moped? Da vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Ja, det var slik jeg mente. For etter hva jeg har forstått (både lest og hørt) så blir de fleste tatt for trim etter at tralla er trillet frem. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nei, da burde man ikke få bot, hvis de prøver på å gi deg bot bare på grunnlag av tralle så burde man få dem til å sjekke at plomber osv. fortsatt er i, for å bevise at den var sånn original. Btw. en jeg kjenner har en scooter som går 70km/h originalt, uten noen plomber tatt ut (med mindre de aldri er satt inn da) Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Helt enig i at man ikke BURDE få bot. Men lurer på om det er noen som VET? Lenke til kommentar
Jonasla Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Helt enig i at man ikke BURDE få bot. Men lurer på om det er noen som VET? Hvis mopeden din overstiger 55 på tralla.. Kan du kansje forvente bot.. Men da burde du heller få de til og sjekke om du har noe trim på, eller om plombene fortsatt sitter i... Tror ikke du skal uroe deg for og bøtelegges med original.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 De politiet er ute etter å ta, er de som kjører 50cc moped i 80, ikke 50/55 Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 må regne med at speedometret på mopeden viser litt feil da så hvis du får en 50-55 på speedo så blir det vell 45 på tralla Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 vil jo gå fortere på trallen uansett vis ikke trallen har motstand i seg da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 tviler på at du får bot om de kjører den på tralla og den viser mer enn 45. du vil uansett vinne den saken om den havner på visning, og det viser seg at ingenting er byttet på. men om man har en eldre moped (før 1997?), så går de i 60km\t orginalt, og da skal man vistnokk blombere dem slik at de ikke går i mere enn 45km\t, men hvordan man skal få blombert ned en helt orginal moped, er en annen sak.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 tviler på at du får bot om de kjører den på tralla og den viser mer enn 45. du vil uansett vinne den saken om den havner på visning, og det viser seg at ingenting er byttet på. men om man har en eldre moped (før 1997?), så går de i 60km\t orginalt, og da skal man vistnokk blombere dem slik at de ikke går i mere enn 45km\t, men hvordan man skal få blombert ned en helt orginal moped, er en annen sak.. En venn av meg blomberte sin gamle TSX med å sveise en fuge inn ved utgangen til eksosen, endte i at den knapt klarte 30 siden han sveiset igjen for mye, så tok bare frem en dremel og slipte ned og tilpasset fugen slik at den holder knappe 50 km/t. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg mistet hvertfall skilt og fikk en bot på 3k da min gikk i nesten 60 km/t på tralla. (Nei, var nok ikke helt original. Men ble rimelig sur uansett ) Endret 19. juni 2008 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå