kristoffer1989 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Heisann er på jakt etter et youtube kamera. Oppløsning er ikke så viktig så lenge det er vga eller oppover. Det skal være så lite at jeg kan ta det med over alt. Noe alla dette. Men det jeg egentlig hadde trengt var en lydinngang. Det skal brukes til mye musikkgreier og en lydinngang hade vært topp. Vet at det går ann å mixe lyd og bilde i ettertid, men det hadde vært veldig greit å kunne plugge inn mixebordet rett i kameraet. Kan godt lagre på minnekort. Noen tips? Lenke til kommentar
Robols Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Om jeg forstår deg riktig, er det ikke så viktig med bildekvaliteten, men kvaliteten på lyden? Da må du også tenke på at mikrofonen på kameraet ikke er så bra. Jeg vil si at ingen mikrofoner som er innebygget er noe spesielt gode, i forhold til de eksterne. Du sier at du ønsker å koble deg rett til et mixbord. Jeg antar at du trenger en XLR tilkobling på kameraet da, og ikke Minijack som kommer med det kamera du linker til. Du kan da eventuelt kjøpe en adapter som går fra minijack til XLR. Det er kanskje mulig å bruke denne til å overføre til mixebordet om du ikke har en mikrofon med XLR kontakt. Om du skal ha god kvalitet er XLR det beste, men Minijack er vel heller ikke så værst. Røde har noen fine eksterne mikrofoner. Eksempler på XLR mikrofoner er Røde NTG-2 eller NTG-1. Sennheiser har også flere av disse. Om du bestemmer deg for Minijack anbefaler jeg deg Røde VideoMic Det ble mye på en gang. Vet ikke om jeg klarte å forklare det så bra. Men du fikk forhåpentligvis en innføring i lyd, så du er klar over det. Men bare spør om det er noe Endret 17. juni 2008 av Jompa. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 lyd har jeg god greie på fra før. Trenger ikke noe annet enn minijack på det, men finner ingen små type mpeg4 opplegg kameraer med lydinngang. Vurderer å bare kjøpe et billig kamera uten lydinngang for heller å mixe lyd etterpå, men hva er i så fall den enkleste måten å gjøre det på? sitter på en macbook. Det er snakk om musikk her så lyden og bilde på være 99,9999999% i sync. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå