LORD G10 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Da burde du sjekke ut Sony sine tv-er. De er stort sett bedre enn Samsung. Fargene er ikke så overdrevne heller, men dette er en smaksak. Det er så mange. Har du nokre dømer? W4000 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 W4000 Eg finn den ikkje i prisguiden. Er W4000 altsaa betre enn Samsung M86? Er virkelig tv-signala saa daarlige paa M86? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 W4000 Eg finn den ikkje i prisguiden. Er W4000 altsaa betre enn Samsung M86? Er virkelig tv-signala saa daarlige paa M86? W4000 er bedre... Det er også en nyere modell med den siste billedbehandlingen til Sony... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Japp. Tilsvarende fra samsung blir LE40A55x Da burde du sjekke ut Sony sine tv-er. De er stort sett bedre enn Samsung. Fargene er ikke så overdrevne heller, men dette er en smaksak. Ren subjektiv uttalelse. Noen tver er bedre vs pris, andre er dårligere vs pris. At et merke stort sett er bedre enn et annet er ikke korrekt. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Japp. Tilsvarende fra samsung blir LE40A55x Da burde du sjekke ut Sony sine tv-er. De er stort sett bedre enn Samsung. Fargene er ikke så overdrevne heller, men dette er en smaksak. Ren subjektiv uttalelse. Noen tver er bedre vs pris, andre er dårligere vs pris. At et merke stort sett er bedre enn et annet er ikke korrekt. Hvordan kan det henge sammen??? Selvsagt finnes det gode og dårlige merker. Når det gjelder Sony vs Samsung så kan man lene seg godt mot det faktum at det er svært lite reklamasjon på Sony sine modeller i motsettning til Samsung. Har ikke det med kvalitet å gjøre? Når det gjelder Samsung og farger så påpekte jeg at det er en smaksak. Noen liker palletten til Samsung og andre ikke. Det faktum at de ikke tilnærmer seg normale farger gjør at det danner et diskusjons grunnlag. Det er akkurat det samme med 100hz lcd. Noen hater det og andre ikke... Dette er selvsagt subjektivt og det blir som oftest påpekt i dette forumet. Man kan få mye info og lærdom her inne, men man må ut i butikken å se hvordan tv-ene faktisk ser ut. Det er dine øyne som skal være komfortable med bildene tv-en faktisk viser. Sony og Samsung er ledende leverandører av lcd, men det er ikke dermed sagt at man ikke kan gjøre et varp hvis man går for et mer ukjent merke. Hvis man spør, graver og gjør litt research så kan man få en riktig så bra tv. La oss fortsette diskusjonen... Det er en spennende ny teknologi og den kommer til å vokse de kommende årene. Rent subjektivt tror jeg både lcd og plasma vil forsvinne for nye formater... Laser og Oled er bare starten... Endret 27. juli 2008 av Bava Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) saa.. Kor faar eg tak i w4000 til ein forholdsvis grei pris? Altsaa rundt 8000kr. Endret 28. juli 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 saa.. Kor faar eg tak i w4000 til ein forholdsvis grei pris? Altsaa rundt 8000kr. Du må opp noen lapper for en W4000, men du finner 32" her til en rimelig penge. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1966276;c:36211 På www.siba.no finner du Sony v3000 til rundt 9000 Ellers er det bare å surfe rundt på nettet... Det er ganske store pris forskjeller på like modeller. www.elgiganten.no www.elprice.no www.deal.no www.elkjop.no Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 velg 37" da trenger du ikke full-HD Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 velg 37" da trenger du ikke full-HD Det er ikke nødvendig hvis du skal ha 42" heller... Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2008 (endret) ... Tenke vi setter grensa paa 8,5k. 32tommar til 9500 er ikkje noko for meg..! Er virkeleg tv-signala paa Samsungane saa daarlige? Endret 30. juli 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 Eg gaar for Samsung LE40M86. Med mindre andre har noko aa seie (!) Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 No hadde eg tenkt å bestille m86. Men M86 og M87 har stege i pris, så då er eg like langt. Finst det betre alternativ til 8.5k? Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 12. august 2008 Forfatter Del Skrevet 12. august 2008 (endret) Ser ut til at eg går for Samsung LE40A559 då.. Veit nokon kva frakta på mpx.no, xd.no, deal.no eller netshop.no er på tvar? TVen veg rundt 27kilo om det har noko betydning. Endret 12. august 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 No har eg sett litt på Toshiba REGZA 42AV500PG sida full-hd ikkje har noko betydning. Er Toshibaen noko å satse på? Kunne virkelig trengt litt hjelp no, for håpar å få bestilt snart. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg har set på den Toshiba i butikk en gang ( skal ha Panasonic plasma selv), og den imponerte meg på SD sendinger med godt bilde. Jeg synes det var langt bedre enn M87 som stod ved siden av. På en annen side synes jeg at Samsung sine skjermer stort sett er stilt inn med for høy kontrast, slik at fargene ser veldig glossy og fæle ut. Det som imponerte meg mest med den var sortnivået til denne Toshibaen. Ellers har jeg sett for lite på den til å si om den er god på raske bevegelser etc. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Jeg har set på den Toshiba i butikk en gang ( skal ha Panasonic plasma selv), og den imponerte meg på SD sendinger med godt bilde. Jeg synes det var langt bedre enn M87 som stod ved siden av. På en annen side synes jeg at Samsung sine skjermer stort sett er stilt inn med for høy kontrast, slik at fargene ser veldig glossy og fæle ut. Det som imponerte meg mest med den var sortnivået til denne Toshibaen. Ellers har jeg sett for lite på den til å si om den er god på raske bevegelser etc. Aha, takk for svar! Responstida er 8ms, så eg trur det skal gå fint med raske rørsler. Lenke til kommentar
wannabegamer Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hei. Når alt kommer til alt er det vel et spørsmål om penger. Ser du har satt en grense på 8,5 høvdinger, men jeg vil likevel få lov til å nevne Samsungs LE40A656 som jeg mener er en svært god TV. Den får du for 10500 (ca.) på Netshop.no: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102944. Jeg har set på den Toshiba i butikk en gang ( skal ha Panasonic plasma selv), og den imponerte meg på SD sendinger med godt bilde. Jeg synes det var langt bedre enn M87 som stod ved siden av. På en annen side synes jeg at Samsung sine skjermer stort sett er stilt inn med for høy kontrast, slik at fargene ser veldig glossy og fæle ut. Det som imponerte meg mest med den var sortnivået til denne Toshibaen. Ellers har jeg sett for lite på den til å si om den er god på raske bevegelser etc. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 15. august 2008 Forfatter Del Skrevet 15. august 2008 Joda, er sikkert ein god TV, men trur Toshibaen gjer jobben. Lenke til kommentar
odri1 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 jeg har også vurdert den toshibaen, men er svært usikker Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) No saag eg at det var den dynamiske kontrasten som var paa 17.000:1, og ikkje den statiske, som eg har forstaatt er stoor forskjell paa. (paa Toshiba-en altsaa.) Endret 19. august 2008 av Gizmo93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå