unwill Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Så mye som jeg sitter forran PCen har windows-klokken blitt en viktig "tidsmåler" hos meg. Men et problem er har oppstått, eller egentlig vært der en stund. Tar jeg Windows synchronize med en internett klokken blir den ofte feil, går for sakte, så jeg skrudde den av. Men nå har det samme skjedd... den går ofte opptil 2 minutter for sakte hver dag... ikke rart at jeg mister bussene da... Hva er det som egentlig er problemet? Hvorfor skjer det? Og hvordan løser man det? Lenke til kommentar
Espen Kvalheim Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 [...] den går ofte opptil 2 minutter for sakte hver dag... ikke rart at jeg mister bussene da [...] dersom den går nesten to minutter for sakte KVAR dag så må du nok vurdere å stille den NESTEN 2 minutter fram... :wink: Men fra spøk til skytepang: eg veit ikkje svar på problemet Lenke til kommentar
Smal Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Det finnes jo andre steder man kan synkronisere klokken med da.... sitter på jobb nå, husker ikke hva det heter, men søk litt.... veit det er der ett eller annet sted. MVH Smal Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 søk etter et program som heter atomtime98. Bytt også batteriet på hovedkortet, ofte at sånne feil ligger der. Lenke til kommentar
compaq_jepp Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Så mye som jeg sitter forran PCen har windows-klokken blitt en viktig "tidsmåler" hos meg. Men et problem er har oppstått, eller egentlig vært der en stund. Tar jeg Windows synchronize med en internett klokken blir den ofte feil, går for sakte, så jeg skrudde den av. Men nå har det samme skjedd... den går ofte opptil 2 minutter for sakte hver dag... ikke rart at jeg mister bussene da... Hva er det som egentlig er problemet? Hvorfor skjer det? Og hvordan løser man det? Det sitter et lite batteri inni PC`,n som kan lage problemet ditt. Det er et flatt 3v batteri. Du bør åpne maskinen for se hva type det, du bør putte samme type batteri i maskinen som sto i fra før. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det kommer jo litt ann på hva slags OS du kjører, men her er et par tips hvis du bruker Windows 2000: http://www.microsoft.com/windows2000/docs/...wintimeserv.doc http://support.microsoft.com/default.aspx?...Ben-us%3B262680 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå