Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Lade laptop i bil

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet det finnes mange slike tråder fra før, men føler ikke noen kom fram til noe til slutt.

Jeg har en hp compaq nw8000 med et ganske slitt batteri(klarer å se en halv time av en film..).

Nå skal "jeg" kjøre til Danmark, noe som tar tid. Derfor vil jeg gjerne se film.

Lurer da på hva som er mest energieffektivt/billig.

Siden jeg drar på fredag utelukker jeg nettbutikker(eller er de/posten så kjappe?).

Her er mine specs:

HP Compaq NW8000

Batteri: 14,4V

Batteri: 4,4AHr

Lader1: 18,5V

Lader1: 4,9A

Lader1: 90W

Lader2: 18,5V

Lader2: 3,5A

Lader2: 65W

Oppga ladere om dere synes invertere er en god idè(specs på DC/DC også når jeg tenker meg om).

Da jeg helst vil unngå nettbutikker, bør dere vite at jeg bor ved Trondheim(har også mulighet til å komme meg til Stjørdal), der vi har følgende butikker som er aktuelle(såvidt jeg vet/husker):

Clas Ohlson

Biltema

Jula

Datakjeden

Mamoz

Prisen bør helst ikke overstige 500,-

Kortversjon:

Lade laptop i bil: HP NW8000.

Hvor mange watts inverter?

Eller annet produkt tilgjengelig fra Trondheim.

Prisen bør helst ikke overstige 500,-

På forhånd takk

edit: linker til butikker

Endret av Nosa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får kjøpt slike på biltema og clas olson.

du trenger strengt tatt ikke noe som gir mer efekt en det laderen din bruker. men ville ikke gått for noe mindre en 150W

kjøpte selv en på 300W til samme bruket på clas og den fungerte kjempegreit. har av/på bryter, vifte til kjøling og slår seg av vis den blir for varm og fulgte med både kobling til å pugge den i sigarettenneren og koble rett på batteri.

vil anbefale at du sier du skal bruke den til pc når du går inn i butikken, vet biltema har noen som ikke egner seg til pc bruk som rett og slett har ødelagt omformere og dermed gjort noe billig til noe dyrt :p

er noen år siden jeg kjøpte min men kan ikke huske pris så den kan ikke ha vært så dyr :p

*tillegg*

jeg har denne: vekselretter den sender ut firkantpuls og ikke sinus, den er i bruk ca 10 til 15 dager i året 4-6 timer om gangen og har ikke knekt min pc omformer enda. .D

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Jeg aner ikke noe om hvem som kan ha dette, men jeg vet at vi har en lader til de fleste HP laptoper på jobben som du kan få kjøpe. Aner dog ikke pris. Den lader ifra 12-24-230 volt.

Jeg tror dessverre at den ikke kan lade min laptop :( Har sett på Hp sine sider(hp smart charger eller noe..), men pluggen er for tykk + at den ikke står listet under kompatible maskiner)

Anders iver: Tror faktisk de har en som ligner på Clas Ohlson, så det er kanskje ikke så dumt å ta en tur dit:)

Stich_it: Tar meg en tur på Clas Ohlson, og håper jeg finner meg en ekspeditør som har litt peiling på dette!

edit: Denne kan fungere..

Skal innom Clas innen fredag.. Lar høre fra meg!

Endret av Nosa
Lenke til kommentar
du får kjøpt slike på biltema og clas olson.

du trenger strengt tatt ikke noe som gir mer efekt en det laderen din bruker. men ville ikke gått for noe mindre en 150W

kjøpte selv en på 300W til samme bruket på clas og den fungerte kjempegreit. har av/på bryter, vifte til kjøling og slår seg av vis den blir for varm og fulgte med både kobling til å pugge den i sigarettenneren og koble rett på batteri.

vil anbefale at du sier du skal bruke den til pc når du går inn i butikken, vet biltema har noen som ikke egner seg til pc bruk som rett og slett har ødelagt omformere og dermed gjort noe billig til noe dyrt :p

er noen år siden jeg kjøpte min men kan ikke huske pris så den kan ikke ha vært så dyr :p

*tillegg*

jeg har denne: vekselretter den sender ut firkantpuls og ikke sinus, den er i bruk ca 10 til 15 dager i året 4-6 timer om gangen og har ikke knekt min pc omformer enda. .D

Jeg ville ha gått for en slik løsning som blir nevnt her, har selv en slik som du lurer på å kjøpe hos chlas-ohlsen

Bare noe ubrukelig søppel spør du meg, har hatt min nå i ca to år, har irritert meg grønn over den siden den dagen jeg fikk den, det følger med flere plugger som vistnok skal passe på bortimot alle apperater

Men problemet er som regel at de ikke passer helt opptimalt, på min HP maskin så henger den bare å dingler og detter ut av pcèn bare ved at du flytter litt på den

Ville heller satset på vekselretter og brukt den originale laderen som du allerede har, dessuten kan det jo være kjekt dersom det skulle være andre ting du trengte ladere til, da bruker du jo bare den originale laderen og en vekselretter så er ladeproblemene dine løst for all fremtid

Lenke til kommentar
Først må jeg vel si at det er ikke lurt å se film samtidig som man kjører.

OG for det andre ønsker jeg deg lykke til =]

Det virker ikke som om at det er Nosa som skal kjøre bilen, siden han bare er 15 år... ;)

Endret av Carman
Lenke til kommentar

Den laderen som jeg kjøpte hos claas ohlsen som jeg mener bare er søppel, joda den virker forsåvidt helt greit når den er koblet til, men problemet er jo det at du vet jo ikke helt når tid den er koblet til da :mad:

Problemet er at den virker når pc eller bilen står stille, men så fort du er ute å kjører og pcèn ligger helt støddig

Det jeg mått gjøre var rett og slett å legge pcèn i baksete eller koffert, så la jeg en genser eller ett eller annet inntill ladepluggen som gikk inn i pc, det hjalp til med å holde ladepluggen på plass i pc, men så fort en løfter på pc, skal flytte på den eller den for eksempel skulle skli litt i en sving, ja da hopper den forbannede ladepluggen ut av pcèn

Så jeg vill på det varmeste annbefale deg en slike http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=35483344

Da har du som nevnt tidligere mulighet for å lade mobil, digital kamera, videokamera eller hva du enn måtte ønske å lade med den originale laderen som du allerede har fra før av + du har uante muligheter, er alltid kjekt og ha 240V stikk kontakt i bilen da

Ps. er litt sjenkt nå, så må bare beklage eventuelle skireleif :cool:

mvh support81

Lenke til kommentar
Hei!

Da har jeg kjøpt denne(150W)

Har ikke testet den ennå. Ganske usikker når det gjelder jording og rekkefølge på tilkobling ol.

Noen tips fra de som allerede har?

? jeg fikk med to typer tilkobling jeg. en til sigarettenneren og et sett med klemmer som kan gå rett på batteripolene. ville begynt med svart vis du skal koble rett på batteri. og uansett koble til omformeren først.

på sigarettenner-tilkoblingen så ville jeg bare skrudd på tilkoblingen til omformere og plugget i.

når tilkobling er gjort så slå på omformeren på bryteren.

bil har ikke jord den har + og - volt. eller + og null volt om du vil. - eller null volt omtales som jord.

Lenke til kommentar
Hei!

Da har jeg kjøpt denne(150W)

Har ikke testet den ennå. Ganske usikker når det gjelder jording og rekkefølge på tilkobling ol.

Noen tips fra de som allerede har?

? jeg fikk med to typer tilkobling jeg. en til sigarettenneren og et sett med klemmer som kan gå rett på batteripolene. ville begynt med svart vis du skal koble rett på batteri. og uansett koble til omformeren først.

på sigarettenner-tilkoblingen så ville jeg bare skrudd på tilkoblingen til omformere og plugget i.

når tilkobling er gjort så slå på omformeren på bryteren.

bil har ikke jord den har + og - volt. eller + og null volt om du vil. - eller null volt omtales som jord.

Jeg fikk bare plugg til sigarettenner.

Ja, jeg vet det ikke er noe jord i bil, men i bruksanvisningen sto det at den burde kobles til chassiet i bilen. Siden det ikke virker som om du har gjort det, er det vel ikke helt nødvendig.

Bare en mashup av din måte å koble til:

- Stappe inn pluggen fra omformer til sigarettgreier inn i sigarettennergreia

- Koble til laptoplader til omformer

- Skru på omformer med bryteren

Ble det rett?

Endret av Nosa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...