maxM Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei. PCen vil nå ikke starte opp. Jeg får skrudd en på, men det blir ikke levert noe bildet til skjermen. Pipet som kommer fast etter a BIOS har startet opp (eller hva pipet signaliserer) kommer og rett etterpå en klikkelyd fra harddisken. Dette skjer om og om igjen med intervall på ca. 2 sekund. Det startet med at jeg bare surfet litt idag helt vanlig, også frøys dataen totalt. Keyboardet reagerte ikke på at jeg trykket numlock eller capslock heller. Det kom ingen lyder som tydet på økt aktivitet i hardware når dette skjedde. Etter restart ved å holde inne on/off knappen skjedde det som er forklarte øverst. Trenger sårt hjelp. Mvh maxM Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Harddisk kresj... Har opplevd akuratt det samme på maskina mi. Ingenting å gjøre, untatt å kjøpe ny harddisk. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Kan det ikke være noe annet... om det er HD krasj må jeg nok punge ut en del for å få ut noen filer der som er dyrebare. Vil det kunne være en ide og skaffe en HD med XP instalert og gjøre den til oppstartsdisk og den ødelagte til slave for å finne ut om det går ann å ta ut filer? Lenke til kommentar
maxM Skrevet 12. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2008 Skaffet meg en ny HD nå, ingen ulyder fra HDen lenger, men dataen starter fortsatt ikke opp. Er det noen som har ting jeg kan prøve før jeg må sende den til reprasjon? Mvh maxM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå