Gå til innhold

Bk: To konsertbilder

Anbefalte innlegg

Det er en god stund siden sist, men siden jeg før har fått gode tilbakemeldinger her, vil jeg prøve igjen. :thumbup:

Jeg har denne gangen vært på konsert og lekt litt rundt med et gammelt 28mm f/2.8 objektiv. Dette objektivet er fast og har ingen autofokus :whistle: . Kameraet som er blitt brukt er et Nikon D50.

post-130257-1213707639_thumb.jpg

post-130257-1213707682_thumb.jpg

Så, da vil jeg veldig gjerne få vite hva dere synes...

Mvh peetah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uvanlig at man kun får en kommentar på de første hundre visningene. Selv synes jeg bildene faller på det du ikke kan råde over. Scenen er for stygg, og skaper en visuell støy som bare er ødeleggende. Det er jo ikke din skyld, men det er med på bildene. I så måte er det siste best, men det litt synd at du står så nært bassisten, fordi jeg kunne ønsket meg litt mer av gitaristen i bakgrunnen.

Konverteringen er litt lokalavis, men grei nok. Du har gjort det du kan, men verden er ikke alltid rettferdig. Du skal definitivt ha respekt for å takle jobben med en manuelt fastobjektiv. Null lysmåling og null AF. Godt jobba.

Lenke til kommentar

Ingenting er bedre enn strenge rammer å bryne seg på. Da må du jobbe for bildene, men gevinsten er at man lærer å komponere med øynene. Da jobber du mer effektivt, og du slipper ta så mange bilder for å få noen fine. For min del var det deilig å bli kvitt den tvangstrøyen zoomen ble for meg, og jeg utvikler meg raskere enn tidligere. Selv etter så mange år. Uansett har du gjort en teknisk god jobb. Sunny f/16 i kombinasjon med histogram fungerer fint. Du kjenner vel sunny f/16?

Lenke til kommentar

Aldri hørt om sunny f/16 før du nevnte det nå.. etter et raskt søk og litt lesing høres det ut som en enkel og grei måte å finne riktig lukker i forhold til iso når man har blendertall 16 på en solfylt dag.. kronglete forklart, men :tease:

Takk for all kritikk og ros i alle fall;)

Mhv Peetah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...