Gå til innhold

Nintendo lover flere spill til «kjernespillere» (Wii)


Anbefalte innlegg

Jeg har Twilight Princess både til Wii og Gamecube. Det er ikke tvil om hvilken konsoll den tar seg best ut på, og det er sistnevnte. TP for Wii har rett og slett for mange bugs, både grafisk og annet. Det er rett og slett ikke på Nintendo nivå i kvalitet. Kontrollene i TP er også direkte dårlige(..)

 

 

Nå, det medfører rett og slett ikke riktighet. Det er feil, og det tror jeg de fleste kan være enig med meg i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Har rundet TP på både GC og Wii, og min konklusjon er også at GC-versjonen er å foretrekke på grunn av bedre kontroll(med et par mindre viktige unntak). Jeg var blant annet ikke fornøyd med kamerakontrollen på Wii.

Lenke til kommentar
Seriøst, håper ikke jeg må spise hatten min her altså ... Noen flere?

 

Vel jeg postet bare min personlige mening, det må du bare tåle. Har du prøvd GC versjonen?

Jeg syntes WII versjonen var utrolig stilig, men etter at "gimmick-følelsen" kontrollene gav seg, begynte irritasjonen å komme. Mangel på kameravinkel er den største feilen, et annet er feilen ved visning av kartet. (den er speilvendt når du navigerer, den er ikke slik på GC versjonen = veldig irriterende).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er jo Wii-versjonen som er speilvendt, TP er jo bare et GC-spill portet over til Wii i siste liten. "Alle" vet jo at Link egentlig er venstrehendt, men det fungerte ikke like godt når folk holder wiimote'en i høyre hand. Men speilvendingen har jo i seg selv ingen påvirkning av gameplay, selv om det var svært irriterende for oss som har spilt begge å hele tiden gå til feil side...

Som jeg sa, har jeg valg mellom wiimoten og vanlig kontroller i et tradisjonelt spill som Zelda TP, velger jeg vanlig kontroll med to tommelstikker.

Lenke til kommentar
Det vet jeg selvsagt, men Wii-versjonen kom ut på markedet til forbrukeren før Gamecube-versjonen gjorde. Derfor valgte jeg å si at GC-versjonen var mirror.

 

Jeg er klar over at Wii versjonen er "mirror" i forhold til GC versjonen. Det er ikke problemet. Men det er selve navigeringen som er problemet. Når du navigerer deg på kartet (eks. over hyrule field). Kontrollene på WII er motsatt av hva de er på GC, og det skjønner jeg rett og slett ikke poenget med.

Lenke til kommentar
Det er jo Wii-versjonen som er speilvendt, TP er jo bare et GC-spill portet over til Wii i siste liten. "Alle" vet jo at Link egentlig er venstrehendt, men det fungerte ikke like godt når folk holder wiimote'en i høyre hand. Men speilvendingen har jo i seg selv ingen påvirkning av gameplay, selv om det var svært irriterende for oss som har spilt begge å hele tiden gå til feil side...

Som jeg sa, har jeg valg mellom wiimoten og vanlig kontroller i et tradisjonelt spill som Zelda TP, velger jeg vanlig kontroll med to tommelstikker.

 

Vel teknisk sett er begge versjonene "korrekt" for Link sin del iallefall. Link er nemlig ambideksteriøs(skrives det sånn?) akkurat som Miyamoto selv. Det vil si hverken keivhendt eller høyrehendt. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Link er venstre-hendt, uttaleser fra Miyamoto selv bekrfter det. Vel og merke vil du i noen av 2d-spillene se Link bruke både høyre og venstre hånd, avhengig av hvilken side han ser til. Dette på grunn av hva som kalles "sprite mirroring". Fra og med Link's Awakening har han i alle spill holdt sverdet i venstre hånd(med unntak av Minish Cap som igjen speilvender sprite'en), og Link er også blitt omtalt som "the left-handed hero".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...