Gå til innhold

Kor kan eg klage...


Anbefalte innlegg

Ok, om dere gjennoppner topicen så fikser eg den ellers så lager eg ein ny 1 i morra med ny navn som er lenger enn 3 ord....

 

Eg trudde at rapptorer gjedde ei melding til moderatoren som kva beskjed om emnetittelen, så du ville ha fått ei melding frå meg (litt lang) om det sendte deg pm.

 

 

(er altfor mange moderatorer i denne topicen :p)

 

Hvordan kan du tro at systemet automatisk finner ut hvilken moderator som var den store, slemme ulven og nøyaktig hvem du vil ha kontakt med når du trykker «rapporter?». Ikke få meg til å tro noe sånt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så steng brukeren ute noen dager, og endre tittelen! Han lærer sikkert da

 

Nei, blir dumt det også... egentlig. Hva om folk reiser.. hva folk rett og slett ikke har vært på forumet på en stund ol. dere skjønner.

Hva er det moderator til egentlig? Bare stenge og slette tråder? Jobben deres er aldri å bare endre? Og legge en liten notis nederst "jeg gjorde bla bla"?

- Legge inn notis om dårleg emnefelt, store bokstaver, overdreven bruk av smilefjes, innlegg som er fjerna osv.

- Slette/stenge innlegg og trådar som ikkje er ønska på forumet

- Flytte feilposta trådar og innlegg

- Ta seg av rapporterte saker

- Setje seg inn i diskusjonar som har gått off-topic, eventuelt rydde opp

- Ta aksjon ved grove regelbrot, mobbing, personangrep og liknande

- Heile tida ha ein løpande diskusjon internt i moderatorteamet om korleis saker bør behandlast

- Halde seg oppdatert på dei aktuelle sakene og eventuelle endringar i våre føringar som moderator

- Fjerne avatarer og signaturer som ikkje er i henhold til retningslinjene

 

I 99% av tilfella må me og informere dei involverte brukarane, eventuelt i ein tråd om kva som er gjort og kvifor samt ta ein diskusjon på PM om det blir naudsynt.

 

Det er ein stor jobb og alt blir gjort gratis. Med tanke på størrelsen på dette forumet vil eg påstå at diskusjon.no har den beste moderatorstaben i landet. Aktivitetsnivået til moderatorene varierer, det er heilt klart, difor må me heile tida ha eit team som er stort nok til å halde styr på forumet.

Lenke til kommentar

Forøvrig kreves det litt øvelse å lage gode emnetitler. Og øvelse gjør seg best når man får prøve seg på egenhånd, altså at brukerne får en god øvelse i å lage bedre emnetitler, noe som igjen vil være positivt for brukervennligheten av forumet.

Å bare si at "denne emnetittelen var ikke god, men denne er bedre: ... " krever ikke mye aktiv deltakelse fra brukeren, og jeg har liten tro at læringsutbytte fra en slik praksis vil være like god som når brukeren selv får øvet seg og utbedre emnetittelen på egenhånd.

Lenke til kommentar
Så steng brukeren ute noen dager, og endre tittelen! Han lærer sikkert da

 

Nei, blir dumt det også... egentlig. Hva om folk reiser.. hva folk rett og slett ikke har vært på forumet på en stund ol. dere skjønner.

Hva er det moderator til egentlig? Bare stenge og slette tråder? Jobben deres er aldri å bare endre? Og legge en liten notis nederst "jeg gjorde bla bla"?

vist man ikke klarer å følge retningslinjene selv etter at man har fått beskjed så fortjener man stengt tråd. men moderatorer børr jo vente en stund og ikke stenge med en gang. vist de ser at trådstarter ikke er/har vert aktiv på en stund så kan de heller endre emnetittel. det mener i alle fall jeg.. :)

Lenke til kommentar

Enkeltvurderingar blir gjort heile tida, er det for eksempel ein ny brukar på forumet hjelper me gjerne til med å endre emnetittelen i staden for å stenge tråden. Har vore borti tilfeller der trådstarter endra tittelen tre ganger utan at det vart stort betre. Då endra eg tittelen og skreiv ein liten tekst til trådstarter med tips.

Lenke til kommentar
Forøvrig kreves det litt øvelse å lage gode emnetitler. Og øvelse gjør seg best når man får prøve seg på egenhånd, altså at brukerne får en god øvelse i å lage bedre emnetitler, noe som igjen vil være positivt for brukervennligheten av forumet.

Å bare si at "denne emnetittelen var ikke god, men denne er bedre: ... " krever ikke mye aktiv deltakelse fra brukeren, og jeg har liten tro at læringsutbytte fra en slik praksis vil være like god som når brukeren selv får øvet seg og utbedre emnetittelen på egenhånd.

på dette støtter jeg moderatorene 100%. vi kan ikke forvente at moderatorene skal gjøre jobben for oss.. det blir en bjørneteneste..

 

Enkeltvurderingar blir gjort heile tida, er det for eksempel ein ny brukar på forumet hjelper me gjerne til med å endre emnetittelen i staden for å stenge tråden. Har vore borti tilfeller der trådstarter endra tittelen tre ganger utan at det vart stort betre. Då endra eg tittelen og skreiv ein liten tekst til trådstarter med tips.

flott det er sånn det skal være. stå på :thumbup:

 

jeg har så langt ingen ting å utsette på moderatorene. :)

 

edit: asskiss(?) :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Dere sløser tiden deres heller på å gi en person en haug med hjelp med å ordne en tittel... enn å bare gjøre det!

Klarer ikke fyren lage en skikkelig tittel, neivel... da får han holde seg til posting til han har lært seg å lage en tittel da.

Hvorfor skal det uansett gå utover resten av brukerne pga. en tittel? Stenge tråden?! Fatter ikke.. jeg fatter bare ikke! Er så grusomt slitsom å se trådene stenges! Hele tiden!!

Driver dere konkurranse inside om å stenge mest tråder på en dag? Hva er egentlig rekorden?

Sorry er trøtt... natta! :)

Lenke til kommentar

Rekorden er på litt over 1000 stengte poster hver dag /ironi slutt.

 

Det å gi advarsel er ikke noe vi tar lett på, da må det være noe mer alvorlig enn dårlig emnetittel. Ellers ville det gå inflasjon i advarseler, noe som igjen ville undergrave systemet.

 

Hvis det er en diskusjon som stenges pga. dårlig emnetittel så er det bare å sende moderator en pm om ønske om åpning. Vi er svært sjeldne vrange på det. Trådstarter kan også gjøre det samme.

 

Personlig er jeg lite lysten å endre emne på en tråd uten en forespørsel fra en bruker. Dette fordi en slik endring også er en form for sensur, samt at moderator ikke alltid vet trådstarters hensikt med tråden. Og da kan en slik endring ødelegge mer for trådstarter og tråden enn det gagner. Det blir en annen versjon av problematikken.

 

Dessuten har det også å si med hvilken ressurser man har. Som det meste i samfunnet så har heller ikke forumet og moderatorene uttømmelige ressurser å bruke, slik at vi rett og slett ikke har nok ressurser til å endre alle dårlige emnetittler.

 

Da er det ofte bedre å stenge, og hvis tråden er viktig for trådstarter så er det bare å ta kontakt så åpnes den så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Et annet problem er jo at når folk oppdager at vi retter på alle emnetitlene, så orker kanskje ikke folk å lage gode emnetitler selv. De tenker da at "Det kommer jo en moderator og lager en god emnetittel for meg!". Og vips så kan det fort bli 10 ganger flere emnetitler som må ordne på. Og som KVTL allerede har nevnt så har vi ikke ressursene til å kunne endre alle emnetitlene selv pr. i dag - mye mindre om mengden av disse skulle øke.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Dere sløser tiden deres heller på å gi en person en haug med hjelp med å ordne en tittel... enn å bare gjøre det!

Klarer ikke fyren lage en skikkelig tittel, neivel... da får han holde seg til posting til han har lært seg å lage en tittel da.

Hvorfor skal det uansett gå utover resten av brukerne pga. en tittel? Stenge tråden?! Fatter ikke.. jeg fatter bare ikke! Er så grusomt slitsom å se trådene stenges! Hele tiden!!

Driver dere konkurranse inside om å stenge mest tråder på en dag? Hva er egentlig rekorden?

Sorry er trøtt... natta! :)

 

Vi sløser egentlig tiden vår på å diskutere dette med en kverulant. Den tiden vi har brukt å diskutere dette kunne ha gått til å stengt noen tråder med dårlige emnetitler og øke den nåværende rekorden som vi konkurrerer om internt i stabben.

Lenke til kommentar
Vi sløser egentlig tiden vår på å diskutere dette med en kverulant. Den tiden vi har brukt å diskutere dette kunne ha gått til å stengt noen tråder med dårlige emnetitler og øke den nåværende rekorden som vi konkurrerer om internt i stabben.

 

Stakkars dere da med så manglende dømmekraft...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...