Gå til innhold

Kor kan eg klage...

Anbefalte innlegg

Kor kan eg klage eller kven kan eg klage til når moderatorer stenger eit tråd med grunnen at emne tittel er lite beskrivande sjølv om den var ganske beskrivande og alle skjønte kva det gjalt med 1 gong?

Snakker om denne topicen som eg lagde og som eit moderator stengte:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=955098&hl=

Topicen hadde 3 ord i emnetittelen som beskreiv fult kva det handla om og likevel så stengte ein moderator tråden.

Er det noko eg kan gjere med det? Eller må eg berre opprette ny igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I slike tilfeller er det raskeste og mest effektive å bare sende en pm til den aktuelle moderator.

Les ellers her, på generell basis:

<a href="http://wiki.diskusjon.no/index.php/Moderat...j.C3.B8r_jeg.3F" target="_blank">http://wiki.diskusjon.no/index.php/Moderat...j.C3.B8r_jeg.3F</a>

Eg sendte 1 melding med 1 gong han snakka om emnetittelen, han svarte med å stenge tråden

Og det er strengt tatt to ord i emnetittelen: Deres favorittslag?

Orddeling er ikke en gyldig måte å omgå treordsregelen på.

Ja men den treordsregelen burde ikkje være gyldig om emnetittelen seier det den skal og at alle forstår den, eg kunne godt ha skreve Deres favorittslag og tipper på at han ville fortsatt ha stengt tråden.

Har sent 1 klage til [email protected] og håper på at topicen blir opna igjen.

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Ja men den treordsregelen burde ikkje være gyldig om emnetittelen seier det den skal og at alle forstår den

Man sier jo ofte at regler er til for å brytes, men det er faktisk bare noe vi sier MPC. Klart du må følge reglene her på forumet som alle andre. Jeg forsto forresten ikke umiddelbart hva tråden din handlet om, når jeg leste emnetittelen, så jeg syns uansett at den ble stengt med god grunn.

Lenke til kommentar
Eg sendte 1 melding med 1 gong han snakka om emnetittelen, han svarte med å stenge tråden

Bare det at jeg har ikke mottatt noe pm fra deg. ;)

Eg trykte jo på Raporter og sendte ei melding, er ikkje det same som PM? :/

Lenke til kommentar

Nei. Rapporter-knappen legg inn ei melding på ei liste som er synleg for alle moderatorar. Rapporter-knappen er for rapportering av regelbrot, feilposta trådar, ynskje om avstemningar o.l, ikkje meldingar til ein spesifikk mod. For å sende ei personleg melding (PM) til nokon, klikk på kallenamnet deira, rett til venstre for eit innlegg dei har skrive, og so på Send melding. Alternativt kan du gå inn på profilen og klikke Send melding der.

Lenke til kommentar

Greit nok at du syntes tråden ble stengt uberettighet men du fikk tross alt en beskjed om at emnetittelen ikke var tilfredsstillende men du ignorterte beskjeden. Slike handlinger får tråder som din stengt..

@usbtonull,

Hvordan skal folk lære hvis vi skal gjøre dette for dem? Vi er ingen barnehagetanter...

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

trenger ikke klage. bare legg til "gjennom historien" på slutten av navnet og gi beskjed når det er fikset... trenger ikke lage noe sak ut av det.. jeg hadde ikke peiling på hva det handlet om før jeg leste hva som sto i posten og i hvilken kategori den lå...

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Nei, dessutan er hensikten at brukarane skal lære av det, ikkje kun at tråden skal få ein betre emnetittel.

Om me skulle gått rundt og fiksa på x antal emnetitler kvar dag fordi brukarane ikkje gidda kome på noko betre sjølv hadde det blitt mykje unødig arbeid. Det er til det beste for absolutt alle om brukarane sjølve klarer å lage gode emnetitler, og det er kun snakk om vilje når nokon ikkje vil følge retningslinjene.

Med ein dårleg emnetittel kan trådstarter miste mange svar sidan andre brukarar ikkje får med seg kva det handlar om. Når ein moderator så legg inn advarsel og trådstarter endrer emnetittelen etter nokre dagar kan tråden ha havna så langt ned at den ikkje blir lagt merke til av dei som har kunnskapen til å svare på spørsmålene.

I dette tilfellet var det absolutt ikkje noko god emnetittel, noko ein ser på svarene i denne tråden. I enkelte tilfeller kan ein klare å beskrive tråden godt nok med to ord, men ein skal likevel bruke tre. Det er for at tre-ords-regelen skal ha 100% etterlevelse, om det blir akseptert at enkelte trådar har to ord vil brukarane ta det som eit klarsignal til å bruke to ord på sine trådar, sjølv dei som blir betre med tre eller fleire ord.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ok, om dere gjennoppner topicen så fikser eg den ellers så lager eg ein ny 1 i morra med ny navn som er lenger enn 3 ord....

Eg trudde at rapptorer gjedde ei melding til moderatoren som kva beskjed om emnetittelen, så du ville ha fått ei melding frå meg (litt lang) om det sendte deg pm.

(er altfor mange moderatorer i denne topicen :p)

Endret av MPC
Lenke til kommentar
@usbtonull,

Hvordan skal folk lære hvis vi skal gjøre dette for dem? Vi er ingen barnehagetanter...

Jeg forstår bare ikke hensikten med å stenge tråder, føler det blir så dumt når det er pga. en emnetittel! Pga. en tittel så stenger dere en hel tråd! Dere kan heller gi brukeren en advarsel el.

Lenke til kommentar

Veel, om du titter eeen gang til i tråden, fikk tross alt trådstarter beskjed om at emnetittelen var dårlig. Selvfølgelig sier vi ifra først men når trådtstartet velger å ignorere beskjeden og fortsette poste i tråden, DA blir den stengt.

Edit: k, misoppfattet kanskje litt hva du mente med advarsel men om du mener at vi skal gi brukeren advarsel, så er dette strengt tatt ikke en god nok grunn til å gjøre det.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Så steng brukeren ute noen dager, og endre tittelen! Han lærer sikkert da

Nei, blir dumt det også... egentlig. Hva om folk reiser.. hva folk rett og slett ikke har vært på forumet på en stund ol. dere skjønner.

Hva er det moderator til egentlig? Bare stenge og slette tråder? Jobben deres er aldri å bare endre? Og legge en liten notis nederst "jeg gjorde bla bla"?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...