RBW Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Vi trengte ikke vente lenge – nå er det første overklokkede Geforce GTX 280 lansert Les mer Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Tenker jeg klokker mitt manuelt, unødvendig å legge ekstra penger i et fabrikkoverklokket kort med mindre det benytter bedre kjøler eller komponenter med ekstra god stepping. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 De første fabrikkoverklokkede kortene ble jo lansert sammen med resten av gjengen. F.eks EVGA lanserte alle 4 kort samtidig. (Min personlige favoritt er FTW Edition ) Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Oi oi oi, dette ser bra ut. Blir nok til at jeg overklokker selv:) En grunn til at folk kanskje kjøper ferdig klokkede kort er vel at da får de reklamasjon om det går skeis. Mens om man klokker selv, og ødelegger kortet så får man vel ingenting. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvor blir det av EVGA og XFX i prisguiden? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser mer ut som en salgsgimmick en noe annet. Noen som vet om komponentene på kortet (minne, spenningsregulatorer, kjøleløsning) er oppgradert og bedre enn standard Vanilla? Lydnivå? En såpass liten overklokk kan jo også tyde på at 280 / 260 kortene ikke har så veldig mye å gå på... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Malvado, dette stemmer nok, kortene er utrolig varme som de er og har fint lite headrom om man ser på xs og div tester. Skal noe til kjøling til for å ta unna 250-300w varme. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 asus "top" er vel ofte det høyest klokka, og har ofte bedre pris enn evga og xfx har. Malvado, dette stemmer nok, kortene er utrolig varme som de er og har fint lite headrom om man ser på xs og div tester. Skal noe til kjøling til for å ta unna 250-300w varme. er det blitt observert noen kort med alternativ kjøler? i disse der det er så enorme cpu kjølere og 2-3 skjerkort ser jeg for meg en trippel slott kjøler med 12 cm vifte og saftige heatpipes Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 En såpass liten overklokk kan jo også tyde på at 280 / 260 kortene ikke har så veldig mye å gå på... Husk at dette er en 1.4 milliarder transistor GPU på 65nm prosess! nVidia trenger sårt 55nm for GT200 familien sin, og her vil man kunne nå høyere hastigheter vil jeg tro. Best å vente på refreshen. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 En såpass liten overklokk kan jo også tyde på at 280 / 260 kortene ikke har så veldig mye å gå på... Husk at dette er en 1.4 milliarder transistor GPU på 65nm prosess! nVidia trenger sårt 55nm for GT200 familien sin, og her vil man kunne nå høyere hastigheter vil jeg tro. Best å vente på refreshen. Kommer før jul hvis alt går som det skal. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Virker jo som ett meget godt kort, men trur jeg venter på refresh som Raptor sier kommer mot jul. Har ventet såpass lenge allerede at noen mnd ikke vil skade, har jo 360 så lenge (7900GTO kortet mitt trenger sårt en arvtaker...) Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 asus "top" er vel ofte det høyest klokka, og har ofte bedre pris enn evga og xfx har. Malvado, dette stemmer nok, kortene er utrolig varme som de er og har fint lite headrom om man ser på xs og div tester. Skal noe til kjøling til for å ta unna 250-300w varme. er det blitt observert noen kort med alternativ kjøler? i disse der det er så enorme cpu kjølere og 2-3 skjerkort ser jeg for meg en trippel slott kjøler med 12 cm vifte og saftige heatpipes Har enda ikke sett noen kort med alternative kjølere, men mener jeg så en vannblokk til gtx280 for en stund siden. Husker dog ikke helt hvor det var. Tror nok vannkjøling er veien å gå på gtx 280 om man skal kjøre 3xSLI Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jepp, Nvidia trenger sårt å gå over til 55nm , men det jeg egentlig ikke forstår helt er hvorfor man ikke går direkte over til 45nm isteden. Litt synd for de som hadde håpet på å kunne overklokke disse kortene med 10-25% , regner med det er kun de som har fete kjøleløsninger som greier å gi -50 til -100C som kommer til å greie dette. Minnet ser også ut som det ikke greier så veldig høyere frekvenser etter hva jeg har lest litt på fora. Med 45nm produksjonsprossess tipper jeg at effektforbruk hadde falt ned til under 200W. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Jepp, Nvidia trenger sårt å gå over til 55nm , men det jeg egentlig ikke forstår helt er hvorfor man ikke går direkte over til 45nm isteden. Litt synd for de som hadde håpet på å kunne overklokke disse kortene med 10-25% , regner med det er kun de som har fete kjøleløsninger som greier å gi -50 til -100C som kommer til å greie dette. Minnet ser også ut som det ikke greier så veldig høyere frekvenser etter hva jeg har lest litt på fora. Med 45nm produksjonsprossess tipper jeg at effektforbruk hadde falt ned til under 200W. tror det er slik at en overgang fil 55nm er en såkalt otisk kryming og mens en overgang til 45nm er en vanlig krymping og er mye mere komplisert. hva noen av disse tingene dreier seg om har jeg ikke peiling på, men optisk er mye enklere enn vanlig dette er grunnen til av i var innom 80nm kort.... angående krymping kan man gjøre en høytsvevende sammenligning med "cell" som tjener 35% effektforbruk ved overgang til 45 fra 65nm... hvilket forbruk GTX 280 har er det litt uenighet (har set tall fra 230W til 160W) om, at det har tdp 235W betyr ikke at det bruker det . så sier man 200W vil da en krymp til 45nm gi 130W kort. Endret 18. juni 2008 av leifeinar Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Alltid morro å klokke skjermkort, om de klokker 50 eller 200 mhz er det hvordan det er ift andres kort av samme type som betyr noe for meg, hvertfall. Uansett har ikke nvidias skjermkort noen tradisjon for å klokke altfor mange prosent uten oppgradert kjøling og voltmods (unntak finnes jo). Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kjører mitt xfx 280gtx link oc 670 (samme som Evga ss), det ga en fin ytelse boost. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Kjører mitt xfx 280gtx link oc 670 (samme som Evga ss), det ga en fin ytelse boost. hvordan synes du lydnivået er? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Som 880gts (512 - gtx) , for høyt på full load. Synes forøvrig det er et problem på samtlige kort i dag, alle bråker for mye (. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå