Kildal90 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Kjøpte pc for 3 kvarts år sida og bygde den helt selv, (antagelig ikke smart) Pc-en min fryser når jeg spiller cod4 (skjelden gang når jeg spiller cod2) og kan skje etter mange timer eller noen minutter altså tviler jeg sterkt på at det er temperaturen som er problemet. (skjermkortet ligger maks på 85 aldri sett det høyere enn 83 grader og cpu kjernene på rundt maks 60) Btw. så skjer dette kun ved spilling av CoD og aldri når jeg spiller andre spill. frysingen inneberer at lyden blir til en durelyd og alt stopper helt opp og jeg må restarte. det som er rart er at noen ganger mister jeg informasjon når den starter igjen :O f. eks. så mister jeg noen ganger cod4 configen min og jeg har opplevd at jeg ha mista alle serverene jeg har lagret på ventrilo :s Har sellfølgelig søkt litt rundt på forumer etter løsning på frysningen, men ikke funnet noe som har funket. Noe annet som skjer med pc-en min er at tastaturet plutselig blir klikk, det kobles fra til fra til fra til også er det normalt igjen. i starten skjedde det også med musa, men nå skjer det kun med tastaturet. (veldig skjelden velogmerke) har prøvd og oppdatere usb drivere og også byttet rundt på hvilke usb-er jeg bruker... noe jeg lurer på er skjermkortet mitt...:o det har ingang for én 8-pins strømplugg og én 6-pins. jeg har brukt to 6-pins plugger hele tiden ettersom det er det jeg har tilgjengelig fra strømforsyingen min. en ting til er at jeg noen ganger får overclocking failed med standard bios settings :S Antec nine hundred kabinett med standard lufting (4 vifter alle på low) Asus p5kc motherboard q6600 bare tuklet med litt på tg med forsiktig overclocking som ble resatt før jeg dro hjem. har hatt problemene før og etter dette. 2400 rpm zalman cpu vifte Saphire Hd 2900 Xt 512 Mb ikke overclocket i det hele tatt Apevia 680W Iceberg Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4 (2x1024Mb) Western Digital Raptor 74GB SATA Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA g15 tastatur mx518 mus creative 5.1 crap høytalere =o logitech crap gaming headset samsung suncmaster 226cw1 neovo f-417 sorry for å skrive mye, men ville svare på så mye som mulig av spørsmål jeg regner med kommer... Lenke til kommentar
Rice Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Sjekk en gang til at du har stilt tilbake etter clockingen. Ta inn og ut batteriet på hovedkortet Edit: hvilket os? Endret 17. juni 2008 av Rice Lenke til kommentar
Kildal90 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Sjekk en gang til at du har stilt tilbake etter clockingen. Ta inn og ut batteriet på hovedkortetEdit: hvilket os? bruker engelsk windows xp professional sp3 resatte bios nå ved å ta ut inn batteriet hvis problemet forblir skal jeg kjøre en prime95 test i natt for å skjekke om prossessor er stabil. før jeg prøver andre løsninger Endret 17. juni 2008 av zips Lenke til kommentar
quakie Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg synes temperaturene på både CPU og skjermkort er litt i overkant høye. Kan godt være at det er det som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå