Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

dieselaggregat, hvor stort?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe dieselaggregat som er stort nok til å levere kontinuerlig strøm til en enebolig på 240 km2. Noen som aner hvor mange kw jeg trenger, sånn ca.? Har vanlig mengde vaskemaskiner, stekeovner osv..

Evt priser og forhandler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn til opplysning snakker vi aggregat i 40-50 000kroners klassen, men regner med du er klar over det?

må vel opp i 20kw tenker jeg om du skal ha muligheten til å dekke alt, om du skal ha elektrisk oppvarming om vinteren også så må du nok opp enda litt til, kilowattene flyr fort i en så stor bolig.

Selv har jeg aggregat som dekker noe lys og enkelte kurser ved strømbrudd.

Ett slikt forbruk er vel og merke mye mindre og enklere å dekke..

Sjekk ut www.finn.no se om du kan finne noen brukte aggregat fra anleggsfirma.

Lenke til kommentar
Jada, veit det koster, men planen er å kjøre det på WVO (waste vegetable oil), og det er jo tilnærmet gratis... =)

Inntil videre, ja. Jeg ville nok ikke satset på å "leve" på et slikt aggretgat hvis det var det du tenkte på. Innen aggregatet blir lønnsomt har kanskje brukt olje begynt å koste endel penger når flere får opp øynene for den muligheten. Du får heller samle opp brukt motorolje fra bilverksteder og bensinstasjoner og fyre med det til vinteren, nå som miljøavgiftene på strømmen er så høye.

Lenke til kommentar
Jada, veit det koster, men planen er å kjøre det på WVO (waste vegetable oil), og det er jo tilnærmet gratis... =)

Inntil videre, ja. Jeg ville nok ikke satset på å "leve" på et slikt aggretgat hvis det var det du tenkte på. Innen aggregatet blir lønnsomt har kanskje brukt olje begynt å koste endel penger når flere får opp øynene for den muligheten. Du får heller samle opp brukt motorolje fra bilverksteder og bensinstasjoner og fyre med det til vinteren, nå som miljøavgiftene på strømmen er så høye.

Tenkte å ha mulighet for å slå tilbake på strømnettet om det skulle bli nødvendig da. Og med alle som tror jeg er gal når jeg snakker om dette, så tror jeg ikke konkurransen om frityrolja til gatekjøkkenene rundt her blir så stor med det første! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...