Gå til innhold

INFOCARE har problem med utro ansatte..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut i fra bildet på dagbladet så er det ett rimelig stort verksted, er veldig vanskjelig å ha full kontroll på alle de ansatte. Man må nesten gi de ansatte tillit, og noen vil jo alltid utnytte dette.

 

Veldig synd at disse få ansatte vil ødelegge mye av infocare`s omdømme.

Lenke til kommentar

haha :rofl: men noen steder må de ju jobbe har väl någon räknat ut. Må vara trist att drive butikk i norge när det är svårt att finne det personal man egentigen ønsker sig. Hämtar en sådan bedrift sig in fort eller sliter de med "dåligt" rykte länge?

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Etter min mening burde det være greit at de ansatte tar med seg ting som faktisk ikke er lønnsomme for kundene å reparere, hvis alternativet er søpla. Men da må det faktisk være ulønnsomt, og ikke "gjøres ulønnsomt" fordi en ansatt har lyst på en bestemt ting.

Det er jo bare å se hvordan det er hos bilopphoggere, hvis noen leverer inn en bil som egentlig er bra så vil ofte hoggeren kjøpe bilen for vrakpanten, fikse den opp og selge den videre igjen. Hva er vel bedre enn å kunne bruke noe videre?

Endret av larschroe
Lenke til kommentar

Det verste er jo det som Osse-Mon sier, at det ikke er mulig å få tilbake harddisker.

 

Min søster hadde en HP kjøpt på Expert, den fikk ødelagt nettverkskortet, og muligens litt av hovedkortet, pga lynnedslag i nabolaget.

Maskinen startet, men fant ikke nettverkskortet.

 

Hun leverte den inn, og det eneste hun fikk igjen var en dvd med viktige dokumenter og bilder.

 

Jeg spurte henne hvorfor hun ikke fikk harddisken tilbake, men hun hadde fått melding om at ingenting kunne brukes, inkludert dvd-brenner og minnekort-leseren. :nei:

(Jeg ville bygge en ny pc av brukbare deler fra den pc-en)

 

Så det sjokkerte meg ikke at meldingen om tyveri fra Infocare kom for en dag.

 

Edit: Det var en trøst at hun fikk kjøpe en ny pc til halv pris.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Nå skal vi la politiet etterforske saken videre, og så får vi ta stilling til hva som skjer med mistenkte. Det blir en personalsak hos oss, sier Gunnulfsen.

Ta stilling til hva som skjer? Er det så mye tvil om hva som skjer med de da? Får sikkert beholde jobben. Infocare trenger noen konkurenter. Treigeste selskapet jeg har vært borti.

Lenke til kommentar
Nå skal vi la politiet etterforske saken videre, og så får vi ta stilling til hva som skjer med mistenkte. Det blir en personalsak hos oss, sier Gunnulfsen.

Ta stilling til hva som skjer? Er det så mye tvil om hva som skjer med de da? Får sikkert beholde jobben. Infocare trenger noen konkurenter. Treigeste selskapet jeg har vært borti.

Uttalelser til pressen fra ledelsen i et konsern er alltid vage når en kommentar må tas på sparket.

Lenke til kommentar
Etter min mening burde det være greit at de ansatte tar med seg ting som faktisk ikke er lønnsomme for kundene å reparere, hvis alternativet er søpla. Men da må det faktisk være ulønnsomt, og ikke "gjøres ulønnsomt" fordi en ansatt har lyst på en bestemt ting.

Det er jo bare å se hvordan det er hos bilopphoggere, hvis noen leverer inn en bil som egentlig er bra så vil ofte hoggeren kjøpe bilen for vrakpanten, fikse den opp og selge den videre igjen. Hva er vel bedre enn å kunne bruke noe videre?

Har du tenkt på det at dersom teknikerne får beskjed om at dette er greit, så vil antalle pcer som plutselig ikke kan repareres øke step by step? Det er jo akkurat det som har skjedd her (selv om det ikke har vært lov), at pcer og tver som egentlig funka ble rapportert som "kan ikke fikses, skrotet", og så tatt med hjem til teknikker.

Lenke til kommentar
Etter min mening burde det være greit at de ansatte tar med seg ting som faktisk ikke er lønnsomme for kundene å reparere, hvis alternativet er søpla. Men da må det faktisk være ulønnsomt, og ikke "gjøres ulønnsomt" fordi en ansatt har lyst på en bestemt ting.

Det er jo bare å se hvordan det er hos bilopphoggere, hvis noen leverer inn en bil som egentlig er bra så vil ofte hoggeren kjøpe bilen for vrakpanten, fikse den opp og selge den videre igjen. Hva er vel bedre enn å kunne bruke noe videre?

Har du tenkt på det at dersom teknikerne får beskjed om at dette er greit, så vil antalle pcer som plutselig ikke kan repareres øke step by step? Det er jo akkurat det som har skjedd her (selv om det ikke har vært lov), at pcer og tver som egentlig funka ble rapportert som "kan ikke fikses, skrotet", og så tatt med hjem til teknikker.

 

Nettopp. Produsenter og butikker må kunne stole på at når infocare sier at produktet er ureparerbart så er det nettopp det. Sikkert noen ansatte som sikler på en stor og flott flatskjerm og så melder inn at denne er umulig å reparere.

Lenke til kommentar

Fakta er at utro ansatte finnes over alt. De som blir frista når det åpner seg smutthull o.l., er i snitt 1 pr 10 ansatte som kunne blitt frista til å gjøre noe om rutinene ikke er gode nok.

 

Derfor er det viktig at bedriften er flink ang opplæring og ikke minst oppfølging, slik at de som ser at "jøss, her er det kanskje muligheter" vil isteden bare slå det fra seg.

 

Dårlig oppfølging og opplæring skaper kriminelle som ikke hadde trengt å bli det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...