Robbansvenske Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/17/538435.html det må väl vara vanligt att sådant skjer? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 At de var så mange og at de har sneket seg unna med over 300 varer syns jeg hinter til veldig dårlig logistikk og bokføring hos Infocare. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Utrolig - men sikkert mer vanlig enn man skulle tro. Lenke til kommentar
darker Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 avhenger jo av hvor lenge de har jobba der da. kan nesten tyde på at det har vært vanlig prosedyre at gutta får ta med seg ødelagte produkter hjem / produkter det koster for mye å fikse. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ut i fra bildet på dagbladet så er det ett rimelig stort verksted, er veldig vanskjelig å ha full kontroll på alle de ansatte. Man må nesten gi de ansatte tillit, og noen vil jo alltid utnytte dette. Veldig synd at disse få ansatte vil ødelegge mye av infocare`s omdømme. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Veldig synd at disse få ansatte vil ødelegge mye av infocare`s omdømme. Infocares omdømme kan vel knapt bli verre, og årsaken til det har vi vel kanskje nettopp her. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Utro ansatte er ikke et problem som er isolert til InfoCare, dessverre. Grunnen til at dette slås opp er nok heller at dette tydeligvis har pågått en stund og er en ganske stor enkeltsak. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har sittet på den gale siden av bordet mot infocare. Det var HP-maskiner sendt inn fra der jeg jobbet, som ble erklært "døde" og "ureparerbare". Da vi ba om diskene for backup var maskinene "borte/mistet". Lenke til kommentar
ojo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Lite bærbare maskiner på bruktmarkedet nå gitt. :-) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Sånn kan det gå når 50 % av de ansatte kommer direkte fra NAV. Litt slemt sagt, men men.. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) haha men noen steder må de ju jobbe har väl någon räknat ut. Må vara trist att drive butikk i norge när det är svårt att finne det personal man egentigen ønsker sig. Hämtar en sådan bedrift sig in fort eller sliter de med "dåligt" rykte länge? Endret 21. juni 2008 av Robbansvenske Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Etter min mening burde det være greit at de ansatte tar med seg ting som faktisk ikke er lønnsomme for kundene å reparere, hvis alternativet er søpla. Men da må det faktisk være ulønnsomt, og ikke "gjøres ulønnsomt" fordi en ansatt har lyst på en bestemt ting. Det er jo bare å se hvordan det er hos bilopphoggere, hvis noen leverer inn en bil som egentlig er bra så vil ofte hoggeren kjøpe bilen for vrakpanten, fikse den opp og selge den videre igjen. Hva er vel bedre enn å kunne bruke noe videre? Endret 22. juni 2008 av larschroe Lenke til kommentar
Loko Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Vel... verkstedene bruker gjerne deler fra "ulønnsomme" produkter for å reparere andre produkter. Så tyveri er det uansett. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Det verste er jo det som Osse-Mon sier, at det ikke er mulig å få tilbake harddisker. Min søster hadde en HP kjøpt på Expert, den fikk ødelagt nettverkskortet, og muligens litt av hovedkortet, pga lynnedslag i nabolaget. Maskinen startet, men fant ikke nettverkskortet. Hun leverte den inn, og det eneste hun fikk igjen var en dvd med viktige dokumenter og bilder. Jeg spurte henne hvorfor hun ikke fikk harddisken tilbake, men hun hadde fått melding om at ingenting kunne brukes, inkludert dvd-brenner og minnekort-leseren. (Jeg ville bygge en ny pc av brukbare deler fra den pc-en) Så det sjokkerte meg ikke at meldingen om tyveri fra Infocare kom for en dag. Edit: Det var en trøst at hun fikk kjøpe en ny pc til halv pris. Endret 22. juni 2008 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ja, men jeg synes det er synd at IC har blitt så store. Vanskelig for den ene hånden å se hva den andre gjør... Utro ansatte lider vel alle bedrifter under, men dette var jo smått ekstremt! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nå skal vi la politiet etterforske saken videre, og så får vi ta stilling til hva som skjer med mistenkte. Det blir en personalsak hos oss, sier Gunnulfsen. Ta stilling til hva som skjer? Er det så mye tvil om hva som skjer med de da? Får sikkert beholde jobben. Infocare trenger noen konkurenter. Treigeste selskapet jeg har vært borti. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nå skal vi la politiet etterforske saken videre, og så får vi ta stilling til hva som skjer med mistenkte. Det blir en personalsak hos oss, sier Gunnulfsen. Ta stilling til hva som skjer? Er det så mye tvil om hva som skjer med de da? Får sikkert beholde jobben. Infocare trenger noen konkurenter. Treigeste selskapet jeg har vært borti. Uttalelser til pressen fra ledelsen i et konsern er alltid vage når en kommentar må tas på sparket. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Etter min mening burde det være greit at de ansatte tar med seg ting som faktisk ikke er lønnsomme for kundene å reparere, hvis alternativet er søpla. Men da må det faktisk være ulønnsomt, og ikke "gjøres ulønnsomt" fordi en ansatt har lyst på en bestemt ting.Det er jo bare å se hvordan det er hos bilopphoggere, hvis noen leverer inn en bil som egentlig er bra så vil ofte hoggeren kjøpe bilen for vrakpanten, fikse den opp og selge den videre igjen. Hva er vel bedre enn å kunne bruke noe videre? Har du tenkt på det at dersom teknikerne får beskjed om at dette er greit, så vil antalle pcer som plutselig ikke kan repareres øke step by step? Det er jo akkurat det som har skjedd her (selv om det ikke har vært lov), at pcer og tver som egentlig funka ble rapportert som "kan ikke fikses, skrotet", og så tatt med hjem til teknikker. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Etter min mening burde det være greit at de ansatte tar med seg ting som faktisk ikke er lønnsomme for kundene å reparere, hvis alternativet er søpla. Men da må det faktisk være ulønnsomt, og ikke "gjøres ulønnsomt" fordi en ansatt har lyst på en bestemt ting.Det er jo bare å se hvordan det er hos bilopphoggere, hvis noen leverer inn en bil som egentlig er bra så vil ofte hoggeren kjøpe bilen for vrakpanten, fikse den opp og selge den videre igjen. Hva er vel bedre enn å kunne bruke noe videre? Har du tenkt på det at dersom teknikerne får beskjed om at dette er greit, så vil antalle pcer som plutselig ikke kan repareres øke step by step? Det er jo akkurat det som har skjedd her (selv om det ikke har vært lov), at pcer og tver som egentlig funka ble rapportert som "kan ikke fikses, skrotet", og så tatt med hjem til teknikker. Nettopp. Produsenter og butikker må kunne stole på at når infocare sier at produktet er ureparerbart så er det nettopp det. Sikkert noen ansatte som sikler på en stor og flott flatskjerm og så melder inn at denne er umulig å reparere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Fakta er at utro ansatte finnes over alt. De som blir frista når det åpner seg smutthull o.l., er i snitt 1 pr 10 ansatte som kunne blitt frista til å gjøre noe om rutinene ikke er gode nok. Derfor er det viktig at bedriften er flink ang opplæring og ikke minst oppfølging, slik at de som ser at "jøss, her er det kanskje muligheter" vil isteden bare slå det fra seg. Dårlig oppfølging og opplæring skaper kriminelle som ikke hadde trengt å bli det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå