jayimie Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg opplevde for en tid tilbake at pcn restartet i tide og utide. Tok en mem test og fant ut at minnet var problemet. Jeg kjørte pc men en minne brikke frem til i dag. Jeg hadde bestilt en identisk brikke av den som var ødelagt. Satt inn en minne brikke som erstattning for den ødelagte. Jeg fikk ikke bilde (pc får strøm) Jeg får nå heller ikke bilde med bare en minne brikke heller. Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) De er ikke smart og kjøpe en og en brikke. Ryker en levere man begge det er en grunn til at minne selges parvis. Det skal jo som relgel gå greit bare tar det med som info. Du resetter bios clr_ cmos I bios setter du korrekt spenning og timings til minne. Har tatt dette en del ganger før her er en for p5k kort- https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893096 Testing skal alltid skje utenfor win når det gjelder minne. http://www.memtest.org/ Brenn en cd eller diskett usb. Kjøre igjenommen alle 9 tester en par ganger. 0 feil her minne greit. Da kan man teste om win er stabil med blend i prime. Endret 17. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
jayimie Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Nå har jeg fått startet pc med en brikke igjen, men får ikke startet den med 2 brikker 2x1gb. Jævlig irriterende. Er det hovedkortet som er galt da? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Du må gjøre som postet over. Sette korrekt spenning og timings-mzh i bios. Da tester du 1 og 1 brikke i memtest86+ 2.01. Ja virker dem hver for og ikke sammen,da er det som poset før det er en grunn til at minne selges parvis. Da blir dem testet sammen. Får du ikke bootet med den ene brikken eller den gir feil i memtest86+ er det jo greit da er den defekt. Dette er den korrekte måte og teste minne. Endret 18. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå