Bornslip Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Heisann... The topic says it all, meg + overklokking = n00bs0rz! Altså, lurte på om det er noen snille folk der ute som har lyst til å forklare meg litt hvordan man går frem for å overklokke, har lest en del artikler på dette, men har ikke helt fått med meg alt føler jeg... Blir bare mer og mer forvirra når jeg leser om ting som unlocking, flashing, vcore, fsb, multiplier osv... Så hvis det er noen som har litt tid her, feel free to explain Specs står i sig... På forhånd en stooor takk EDIT: Glemte forresten å nevne åssen kjøling jeg kjører, har en Aerocool Deep Impact SS som er beregna for en xp3000+, pluss at jeg har 2 kabinett vifter, en som drar inn kaldt luft og en som blåser ut varm luft... EDIT #2: PSU = Levicom 420 watt... Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Snakk med Corcky han er dyktig på det Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Er det best å sette ned MP og opp FSB, eller omvendt? Og kan jeg overklokke CPU'en uavehngig av andre komponenter? Eller må jeg overklokke ram, agp og pci porter og sånn samtidig? Hva med voltage? Skal jeg bare ha den på default til systemet begynner å bli ustabilt grunnet strøm-mangel? Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Er det best å sette ned MP og opp FSB, eller omvendt?Og kan jeg overklokke CPU'en uavehngig av andre komponenter? Eller må jeg overklokke ram, agp og pci porter og sånn samtidig? Hva med voltage? Skal jeg bare ha den på default til systemet begynner å bli ustabilt grunnet strøm-mangel? Du burde begynne med sette ned MP litt, og øke FSB for å se hvor høyt du kommer med HK ditt. Når du har funnet max fsb så begynner du å sette opp MP igjen for å få mest ytelse ut av både HK og CPU. På hk ditt så kan du stille agp hastigheten uavhengig av FSB.. du burde derfor sette den til 66 som er standard. Når det gjelder minne så burde du kjøre minne synkront ( 100% ) for å få best ytelse. Core Voltage lar du stå helt til du oppdager ustabilitet eller at du ikke får startet PC´n. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=96036 slet med det samme Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Dårlig bruk av emnefelt, les link under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg