Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ha bra bilstereo i bilen min

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å bygge min første bilstereo. Jeg er total nub på området og trenger forslag; hvordan gjør jeg alt? må jeg koble mye selv? Pris? Jeg tenkte ikke å bruke så mye penger på det, helst minst mulig. Annlegget trenger ikke være dødelig bra heller, men sånn så man kan få litt bass og bra lyd.

:)

Ps: Bilen er type Hyundai Sonata '98 modell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en god spiller mye å si?

Finnes det noen gode pakkeløsninger å få kjøpt?

Trenger jeg bytte ut høytalerne foran?

- i så fall; kan jeg bytte ut både høytalerne foran og bak + sette inn en forsterker?

:D

Lenke til kommentar

Du kan, men du har ikke råd til det. Du trenger dessuten ikke høyttalere bak.

Gjør som epifant sier. Cd-spiller og høyttalere foran. Nå har jeg ikke sett på det epifant linket til, men om du ikke vil oppgradere seinere så kan du sikkert gå litt ned i pris på cd-spiller og høyttalerne så du får råd til en 2-kanals forsterker som kan drive høyttalerne dine.

Cd-spiller ca 2 000 kr, gå for Alpine eller Pioneer.

Komponentsett ca 1 500 kr - her kan andre få komme med råd, men Seas Lotus er fint.

2-kanals forsterker Dynabel BF1502 koster nå 1 500 kr.

Edit: Dynabel har også kommet med en mindre 2-kanaler, BF0802. Denne koster 1 000 kr. Har ikke selv testet denne, men den fungerer nok fint. Da får du råd til kabler også.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Har en god spiller mye å si?

Finnes det noen gode pakkeløsninger å få kjøpt?

Trenger jeg bytte ut høytalerne foran?

- i så fall; kan jeg bytte ut både høytalerne foran og bak + sette inn en forsterker?

:D

- fordelene med en god spiller er at den kan følge med på lasset når du oppgraderer, samt nyttige funksjoner og finesser.

- Pakkeløsninger består for det meste av flere, men billigere komponenter.

- Du såklart ikke å bytte ut høyttalerne foran, men lydkvaliteten vil få seg et realt løft.

- Selvsagt kan du bytte ut høyttalerne både foran og bak, men da trenger du mange flere komponenter.

For å si det på en annen måte; Hva vil du helst ha? Én Ferrari eller fjorten Skodaer...?

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Du får det du betaler for så enkelt er det.

Jeg ville lagt i minimun 3k for spiller og 2,5k for et ok frontsett.

Da har du som epifant sier noe du kan bygge på etterhvert.

Er litt kjipt å kaste bort 5k for et sett som spiller ræva for så å måtte bytte ut alle komponentene.

Lenke til kommentar

Det jeg ville ha gjort det er å ringt enten:

1: Torshov i Drammen og spurt etter Kenneth. (si du snakket med Ole, da forstår han hvem du snakket med)

2: Fort Knox i Drammen og spurt etter gode tilbud..

Montering er egentlig gangske lett.. jeg begynte å montere når jeg var 14 år..

Synes det var litt innviklet i starten men det gikk bra til slutt (etter mange ødelagte sikringer vel å merke =P)

Lenke til kommentar
http://www.brl.se/

Fant et tilbud her hos brl, JVC KDG342, Alpha 6925X, 525X, til 1498,- kr. Den er ukens produkt. Noen meninger?

Kun JVC-spilleren vil passe rett inn i bilen din, det andre krever en god del jobb å få inn og sluttresultatet vil kunne bli deretter og ikke nødvendigvis bedre enn du har nå.

Slett ikke umulig å få et godt anlegg til 4-5000,- selv uten at du må oppgradere med mer utstyr senere. Hva ser du f.eks etter i en ny spiller? USB-inngang? Minnekortleser? iPod-kontroll? Bluetooth?

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...