Gå til innhold

Anmeldelse: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du _må_ jo ikke gå til innkjøp av den pakka (selv om den er helt fantastisk ja :D) for å få spilt de andre MGS spillene, du finner jo de spillene som fungerer på EU PS3.

Joda, men gikk en liten fanden i meg her nå. Hvis de ikke vil ha meg som kunde så kan de bare ha det så godt egentlig. Har klart meg uten MGS til nå så skal sikkert overleve uten MGS4 også. Eventuellt vente på at luringene finner ut at det finnes europeere som også har lyst på denne pakken.

Lenke til kommentar

en anmelder skal ikke ytre sin mening, men som profesjonell ta for seg objektive kriterier. begynner å bli lei av alle de som mener at anmelderen har sin mening. for det skal han ikke ha. samma hva han liker, så skal han anmelde objektivt.

når han så har satt standaren med 10/10 på enkelte andre spill der ute (bla. LO..), samt 9/10 til NG2 (elsker NG2, så misforstå meg rett), så syns jeg at det blir dumt å sette 9/10 på MGS4, som til de grader er det beste spillet på en lang stund. savner noen elementer fra de forrige spillene faktisk, men ellers er det herlig.

 

 

er så mange anmeldere der ute som ikke ser det objektivt. vi andre derimot, vi her på forumene, har ikke dette som en jobb, er ikke "profesjonelle", og derfor kan vi ytre vår subjektive mening som vi ønsker!

Lenke til kommentar
en anmelder skal ikke ytre sin mening, men som profesjonell ta for seg objektive kriterier. begynner å bli lei av alle de som mener at anmelderen har sin mening. for det skal han ikke ha. samma hva han liker, så skal han anmelde objektivt.

når han så har satt standaren med 10/10 på enkelte andre spill der ute (bla. LO..), samt 9/10 til NG2 (elsker NG2, så misforstå meg rett), så syns jeg at det blir dumt å sette 9/10 på MGS4, som til de grader er det beste spillet på en lang stund. savner noen elementer fra de forrige spillene faktisk, men ellers er det herlig.

 

 

er så mange anmeldere der ute som ikke ser det objektivt. vi andre derimot, vi her på forumene, har ikke dette som en jobb, er ikke "profesjonelle", og derfor kan vi ytre vår subjektive mening som vi ønsker!

 

Huff, skal vi begynne på denne diskusjonen igjen? En anmelder skal i høyeste grad ytre sin mening. Hva annet skulle man gjøre? Hvis omtaler var skrevet på den måten du beskriver dem hadde det blitt håpløst. Hva er objektivt? Hva er objektiv smak? Hvis jeg elsker historien i et spill og du hater den, hva er da den objektive sannhet? Uansett hva du måtte mene blir en omtale subjektiv.

 

Edit: Og jeg spør deg: Hvordan skal en omtaler f.eks. klare å gi et spill en karakter uten å gi uttrykk for sin egen mening? Herregud...

Endret av qweac
Lenke til kommentar
en anmelder skal ikke ytre sin mening, men som profesjonell ta for seg objektive kriterier. begynner å bli lei av alle de som mener at anmelderen har sin mening. for det skal han ikke ha. samma hva han liker, så skal han anmelde objektivt.

Akkurat. Men hva vil det egentlig si å "anmelde objektivt", axe_puzzle?

 

Nå har vi bare drevet spillside i syv år, men foreløpig har vi ikke funnet ut hvordan akkurat dette med objektive anmeldelser gjøres, hvorvidt det overhodet er mulig, samt evt. hvorfor det bør være et mål. ;)

Lenke til kommentar
en anmelder skal ikke ytre sin mening, men som profesjonell ta for seg objektive kriterier. begynner å bli lei av alle de som mener at anmelderen har sin mening. for det skal han ikke ha. samma hva han liker, så skal han anmelde objektivt.

når han så har satt standaren med 10/10 på enkelte andre spill der ute (bla. LO..), samt 9/10 til NG2 (elsker NG2, så misforstå meg rett), så syns jeg at det blir dumt å sette 9/10 på MGS4, som til de grader er det beste spillet på en lang stund. savner noen elementer fra de forrige spillene faktisk, men ellers er det herlig.

 

 

er så mange anmeldere der ute som ikke ser det objektivt. vi andre derimot, vi her på forumene, har ikke dette som en jobb, er ikke "profesjonelle", og derfor kan vi ytre vår subjektive mening som vi ønsker!

 

Orakelet har talt. Og jeg tror ikke lenger på orakelet :(

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal en anmeldelse være objektiv. En subjektiv anmeldelse er like interessant som den ukentlige lørdagspraten med kassadamen på Rimi. Ting skal være profesjonelt. Meningen til EN person er på ingen måte formålstjenende i en anmeldelse som skal reflektere spillet, da smaken som kjent er som baken.

Lenke til kommentar
Du _må_ jo ikke gå til innkjøp av den pakka (selv om den er helt fantastisk ja :D) for å få spilt de andre MGS spillene, du finner jo de spillene som fungerer på EU PS3.

Joda, men gikk en liten fanden i meg her nå. Hvis de ikke vil ha meg som kunde så kan de bare ha det så godt egentlig.

Du får ringe de og be de gjøre alt på dine premisser.

Lenke til kommentar

jeg er ikke noe orakel, og gir forsåvidt totalt faen... jeg bare ytrer min mening!! haha, det høres så dumt ut =p dere kan selv finne ut av hvordan man kunne anmeldt objektivt, for jeg sitter kanskje ikke med fasiten, men det gjør tydeligvis ikke dere heller...

 

noen anmeldelser blir trukket for en ting som andre ikke blir (kommer ikke med spesifikke eksempler da jeg ikke gidder å lete), noen blir trukket for framerate, mens på noen spill gjør det jo ingenting om mye er negativt, fordi historien er så rørende (LO anmeldelse...lol)

 

men jeg vet hvertfall at mye av det jeg ser av dagens anmeldelser IKKE er objektivt. en anmeldelse kan kanskje aldri bli 100% objektiv, men men...

 

samma for meg, digger mgs og gir faen i anmeldelser, syns det bare er mange latterlige "meninger" ute å går om dagen..

 

en anmelder skal være profesjonell og gi et helhetelig bilde av et spill til en forbruker.. eneste grunnen til at anmelderen er til er for å gi "oss vanlige" et bilde av hvordan et produkt er ut i fra visse kriterier som er gitt.. mens når anmeldelser blir bygget på anmelderens subjektive meninger er det jo (for å sette det litt på spissen) "bare" de som deler anmelderens spillsmak som får noe ut av anmelderen..

 

9/10 er bra, ikke noe å si på det. men er ikke MGS4 10/10 er ingen av spillene dere har gitt 10/10 verdt sin karakter.. men men. smaken som baken. nå gidder jeg ikke kaste bort mer tid her når det er MGS4 på skjermen.. tragisk...

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
jeg er ikke noe orakel, og gir forsåvidt totalt faen... jeg bare ytrer min mening!! haha, det høres så dumt ut =p dere kan selv finne ut av hvordan man kunne anmeldt objektivt, for jeg sitter kanskje ikke med fasiten, men det gjør tydeligvis ikke dere heller...

 

noen anmeldelser blir trukket for en ting som andre ikke blir (kommer ikke med spesifikke eksempler da jeg ikke gidder å lete), noen blir trukket for framerate, mens på noen spill gjør det jo ingenting om mye er negativt, fordi historien er så rørende (LO anmeldelse...lol)

 

men jeg vet hvertfall at mye av det jeg ser av dagens anmeldelser IKKE er objektivt. en anmeldelse kan kanskje aldri bli 100% objektiv, men men...

 

samma for meg, digger mgs og gir faen i anmeldelser, syns det bare er mange latterlige "meninger" ute å går om dagen..

 

Det er nok ingen av anmeldelsene du ser om dagen som er objektive. Hvis du tror det, så har du nok heller rotet deg inn på en artikkel som inneholder kalde fakta om et spill, slik som utgivelsesdato ol. Kanskje det er en grunn til at det er slik? Kan kanskje den grunnen være at omtaler må ytre skribentens meninger for at det skal være en omtale?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal en anmeldelse være objektiv. En subjektiv anmeldelse er like interessant som den ukentlige lørdagspraten med kassadamen på Rimi. Ting skal være profesjonelt. Meningen til EN person er på ingen måte formålstjenende i en anmeldelse som skal reflektere spillet, da smaken som kjent er som baken.

 

En anmelder tar selektive valg når han anmelder.. hva er mest interessant, hva er mest urovekkende, hva syns jeg var bra, var virket dårlig. Det er subjektive valg, og subjektive meninger, og skal fremstilles på en profesjonell måte slik at flere kan kjenne seg igjen. OG det gjør man jo.

 

Hva faen har det med objektivitet å gjøre? You tell me. Du får starte en egen spillside hvor du anmelder "objektivt". Trust me, jeg vil heller høre lørdagspraten med kassadamene på Rimi, enn det du vil komme med da.

 

At smaken er som baken gjør de forskjellige anmeldelsene interessante. Hva er vitsen med et så stort utvalg hvis alle må forholde seg til den samme rammen?

 

Lost Odyssey f.eks. anmelderen i Gamer, og meg forsåvidt, ble veldig sterkt preget av fortellingen... det var såpass stort plus at det overgikk svakhetene, noen ville dermed ikke gitt toppscore, andre ville. Noen ville gitt litt over middels karakter fordi deres opplevelse ikke var noe særlig.. anmelderens opplevelse var dermed viktig, enten du liker det eller ikke. Og siden jeg var enig med Gamers anmeldelse, så var det ekstra interessant å lese.

Lenke til kommentar
Det er nok ingen av anmeldelsene du ser om dagen som er objektive. Hvis du tror det, så har du nok heller rotet deg inn på en artikkel som inneholder kalde fakta om et spill, slik som utgivelsesdato ol. Kanskje det er en grunn til at det er slik? Kan kanskje den grunnen være at omtaler må ytre skribentens meninger for at det skal være en omtale?

 

tror du noen folk tror at anmeldelser er objektive? hvertfall ikke jeg.. en noen prøver bedre enn andre.. og noen viser bare hvor latterlige de er.. som mange ganger her på gamer.. liker å lese anmeldelsen for å se synspunktene, men noen ganger... haha..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Spillet er bra, men alt for slitsomt og lese sidemål.

Syns det er oppfriskende jeg, kjedelig med bokmål støtt.

Blir feil, filmsekvensene er bare utrolige. Skulle tro man var på kino :)

I love it!

Så hvorfor går du ikke på kino isteden ? Spill skal være spill, ikke film.

I Hate it!

Lenke til kommentar
tror du noen folk tror at anmeldelser er objektive? hvertfall ikke jeg.. en noen prøver bedre enn andre.. og noen viser bare hvor latterlige de er.. som mange ganger her på gamer.. liker å lese anmeldelsen for å se synspunktene, men noen ganger... haha..

 

Hva er det du prøver å si?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...