Gå til innhold

Firefox 3.0 er her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting skal sies, og det er at Firefox 3 er MYE bedre enn IE7.

Når jeg er innom Tek.no og skal trykke på "Finn riktig mobil, bærbar, kamera og spill", så vises HELE siden, på Firefox 3 :D

Det gjør den ikke på IE7. Der forsvinner deler av den nedre teksten bort :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
En ting skal sies, og det er at Firefox 3 er MYE bedre enn IE7.

IE7 kommer med en offisiell x64 versjon. Det gjør ikke FF3. Det gjør valget enkelt for meg.

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg vell fremdeles at FireFox3 32bit er raskere enn IE7 64bit, så da ser jeg overhode ikke noe poeng å bruke en dårligere nettleser?

Har også drivere utvidelser osv i FireFox som jeg ikke klarer meg uten, så det kan egentlig godt gå litt saktere om det betyr at jeg får ha de utvidelsene.

Men smaken er som baken :)

Du kan jo bruke den uoffisielle FireFox 64bit versjonen da, duger jo den og.

Lenke til kommentar

Har oppdaget et nytt "problem" med FireFox3, eller det er vell ikke noe direkte problem men uansett..

Noen embedded web-avspillere, altså noen youtube lignende sider hvor du har en integrert avspiller i nettleseren har plutselig forsvunnet helt for meg, hele av-spilleren som var der tidligere er helt borte?

Det krever kanskje en egen plugin, add-on eller noe?

Den var der før med FireFox2 så stusset litt over det, den kommer tilbake også om jeg tar "view page in ie tab" (med IETab add-on)

Lenke til kommentar

Hm, siden jeg installerte en eller annen rc-versjon av Firefox 3 får jeg ikke lenger opp den scrollesaken når jeg trykker på midterste museknapp (scrollesak = vinduet scroller opp eller når du flytter pointeren opp eller ned på skjermen). Trodde kanskje problemet ville forsvinne av seg selv etter at jeg la inn den offisielle versjonen av FF 3 men no such luck. Noen andre som har samme problem? Scrollesaken funker fremdeles fint i for eksempel Opera.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Er det noen måte å få Flash, Shockwave og Java til å fungere i FireFox x64?

På sidene til han som kompilerer x64 versjonen står denne kommentaren:

Most plugins are 32-bit dynamic library. So it cannot use on 64-bit Mozilla. If you use Linux, you can use nspluginwrapper.
Lenke til kommentar
Er det noen måte å få Flash, Shockwave og Java til å fungere i FireFox x64?

På sidene til han som kompilerer x64 versjonen står denne kommentaren:

Most plugins are 32-bit dynamic library. So it cannot use on 64-bit Mozilla. If you use Linux, you can use nspluginwrapper.

Crap :(

Da ble det 32bit inntil videre, klarer meg dessverre ikke uten Flash, Shockwave og Java

Lenke til kommentar
Slår virkelig Opera 9.5, Firefox 3, ifølge denne testen?

Opera har vell stort sett alltid vært en smule raskere enn FireFox, men det er vell ikke mye du merker i praksis, det blir mer teoretisk.

Er variert hva Opera er raskest på, FireFox er vell raskere på Javascript?

Jeg føler at Opera føles tregere i bruk rett og slett fordi den har en merkelig loading av bilder, aner ikke hva den holder på med men bildene dukker da virkelig opp mye tregere enn i både FireFox og faktisk IE? :dontgetit:

Også syntes jeg Opera formaterer endel sider litt rart, noen sider funke jo faktisk knapt i det hele tatt for meg :(

Trist ettersom jeg ønsker norske Opera alt godt!

Men jeg klarer meg ikke uten FireFox uansett hvor rask Opera måtte være på grunn av diverse add-ons jeg har blitt helt avhengige av! :D

Lenke til kommentar

På alle mine maskiner er IE7 litt kjappere enn FF(2 og 3). Opera prøver jeg bare innimellom for å sjekke liksom, men greier ikke helt å like den, selv om den har sine ting. Begynner å bli en ren smakssak ...

Fin update ... alle mine favoritt add-ons funker. MEN! Er det noen som har Web Developer til FF3? Uten den er oppgraderingen verdiløs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...