Gå til innhold

Firefox 3.0 er her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når de ønsker nedlastingsrekord, så bør dem i det minste øke kapasiteten optimalt. -Men det har dem kanskje gjort?

Add-ons har ikke vært mulig å få oppdatert i kveld.

Jeg er mest vant med IE7 og Opera, hvordan forstørrer man siden man ser på i FF3 ?

Syntes ofte sidene kan være små å se på/lese, liker å kunne forstørre siden slik at man fyller ut bredden på skjemen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Ctrl+/-, eventuelt Ctrl+musehjulet.

Skagen er ganske rask. Ctrl-0 for å nullstille.

Flott, takk. Så ikke hardt nok i menyene. Litt vant til at skalering er synlig valg øverst (Opera) eller nederst (IE7) på høyere side av skjermen.

Ctrl + musehjul var helt ok

Lenke til kommentar

Hold inn CTRL og scroll med musehjulet..

Når det gjelder server kapasitet så tror jeg de har satt inn alle ressurser de har, men jeg tror belastingen er hinsides all forstand egentlig, så tror det er ungeårlig, men er jo utrolig trist at hjemmesiden nå viser den gamle siden med FireFox v2, er jo ekstremt vanskelig for folk som ikke alt kan den direkte linken å få lastet ned fra den offisielle linken :(

http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.0&os=win&lang=nb-NO

Oppfordrer ALLE som har benyttet andre linker enn den offisielle til å hvert fall ta seg tid innen klokken 18:00 i morgen til å laste ned via den offisielle linken bare for å støtte utvikleren av nettleseren du bruker i deres rekord forsøk, alt annet vil jeg rett og sett si er lavmål, hvert fall om du bruker deres egne FTP-servere imot dem!

Er bare snakk om 7.8MB så det burde alle ærlig talt tåle, selv om du alt har lastet den ned fra et annet sted!

FTP-linken til Hardware.no og IT-Avisen har jo feilet fullstendig også, og godt er det syntes de fortjente virkelig å drite seg ut når de gjør noe så tragisk som å skrive den i artikkelen og nærmest oppfordre til å ødelegge for Mozilla. Den linken linket visstnok ikke til den endelig versjonen ettersom den endelig versjonen er på 7.8MB og den som lå på FTP-serveren som ble linket til (hvert fall tidligere idag) var på bare 7.1MB, så det kan umulig være samme klient.

http://download.mozilla.org/?product=firef...&lang=nb-NO

Lenke til kommentar
Kan noen gi meg en link med 64 bit norsk versjon?

http://wiki.mozilla-x86-64.com/Download

64bit utgaven er jo ikke en "offisiell" utgave, hvert fall ikke på papiret, og Mozilla fokuserer nok nå alle ressurser på verdensrekorden så tror neppe du vil se noe til Final v3 i 64bit utgave før aller tidligst i morgen. Norsk vil du vell aldri få den på før Mozilla offisielt går over til 64bit, noe de ikke har gjort enda

Lenke til kommentar
Siden det er så mye forviklingar her, tenkte jeg at det er på tide å klargjøre litt:

Det er en omstendelig prosess å pakke sammen og distribuere Firefox-versjoner, siden de kommer til flere hundre språk og tre operativsystem. I det de slipper en Release Candidate gjør de alt klart slik at alt de trenger å gjøre er å endre navn på installerings-fila. Så RC3 er identisk med final. Dessverre ser det ut til at noe har gått galt i utslippingsprosessen og mozilla.com har ikke blitt oppdatert. Dette gjør at det første som møter deg i det du har installert er "Takk for at du har testet RC3", og det også kun linker til 2.0.0.14 og RC3 på mozilla.com (hvor ingen av linkene teller på verdensrekorden).

Linkene nedenfor fører til et script som automatisk sender deg til et ledig mirror og øker nedlastningstellerne. Her kan dere forøvrig de hvor mange som har lastet ned Firefix 3 :)

Nedlastningslinker som teller på verdensrekorden

Windows

Linux

Mac

Bumper denne her for folk som leter etter link (og er veldig late) :)

Lenke til kommentar
Er nok flere enn meg som sliter med å finne US-English versjon. Bruker ikke norske programmer hvis ikke jeg må.

Her er ihvertfall link til EN

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/3.0/win32/en-US/

Og norsk bokmål

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/3.0/win32/nb-NO/

evt Nynorsk for de som ønsker noe såpass "fælt"

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/3.0/win32/nn-NO/

Ingen av de teller vell til verdensrekorden, så da er det helt tragisk å poste dem (min mening)

Lenke til kommentar

Firefox3 får 71/100 på Acid3-testen...? Trodde den skulle gjøre det bra på den testen jeg... Opera9.5 får 83/100, og ifølge min logikk er det bedre..?

jaja, verden min går nok ikke under av den grunn. Men tror jeg holder meg til Opera. Har blitt avhengig av mouse gestures. finnes de til FF3 forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...