Gå til innhold

Laptop med GeForce® 8800M GTX

Anbefalte innlegg

..til under 15.000

Har sett på Multicom Kunshan M570 men jeg kommer opp i over 16.000+ med den specen jeg vil ha. Jeg så litt på dell men ser ut som multicom er mye billgere. (Har jeg rett?)

Dere som kan litt mer om dette og hvor finne bra laptops til grei pris, kan dere gi meg forslag til laptops med 8800M GTX til under 15.000. (14.999 er greit, men 15.001 er ikke det)

Takk for bryet dere tar dere å finne en link eller to

Carisma

PS. Siden dette er spille PC så ser jeg også at den har SATA 7200 HD, 2MB minne + grei cpu nok til å ikke ødellege preformance for grafikk kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..til under 15.000

Har sett på Multicom Kunshan M570 men jeg kommer opp i over 16.000+ med den specen jeg vil ha. Jeg så litt på dell men ser ut som multicom er mye billgere. (Har jeg rett?)

Dere som kan litt mer om dette og hvor finne bra laptops til grei pris, kan dere gi meg forslag til laptops med 8800M GTX til under 15.000. (14.999 er greit, men 15.001 er ikke det)

Carisma

PS. Siden dette er spille PC så ser jeg også at den har SATA 7200 HD, 2MB minne + grei cpu nok til å ikke ødellege preformance for grafikk kortet.

Er ingen alternativer da i Norge. Mulig Alienwares 15.4 tommers modell kan gå under, men jeg hadde aldri kjøpt noe derfra.

Lenke til kommentar
..til under 15.000

Carisma

Er ingen alternativer da i Norge. Mulig Alienwares 15.4 tommers modell kan gå under, men jeg hadde aldri kjøpt noe derfra.

Hvis du har sett på M570 bør du heller se på D900 den blir billigere og bedre :))))

Lenke til kommentar
Hvis du har sett på M570 bør du heller se på D900 den blir billigere og bedre :))))

Så på D900 også, men den kommer også over 15.000. Faktisk nesten det samme som M570.

Angående alienware så vil jeg ikke kjøpe noe derifra da jeg hørte at jeg kan få problemer med utelandske firma grunnet norsk lov angåenede rettigheter som jeg har som forbruker overfør selgere i utlandet.

Carisma

Lenke til kommentar

Så på D900 også, men den kommer også over 15.000. Faktisk nesten det samme som M570.

Angående alienware så vil jeg ikke kjøpe noe derifra da jeg hørte at jeg kan få problemer med utelandske firma grunnet norsk lov angåenede rettigheter som jeg har som forbruker overfør selgere i utlandet.

Carisma

Dersom du velger en 5200 rpm disk på 570 maskinen kommer du vel under 15K? Edit; det gjør du jamen ikke nei, 15 600 var det beste jeg fikk til, inkludert OS, som så noenlunde greit ut. Nei, da har du ikke alternativer, men hvorfor ikke bare hoste opp de siste 600, alternativt kjøpe en bra laptop til 10k og en playstation? Det var det jeg burde gjort...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på XPS M1730 nå, og hvor mye får man sansynligvis satt ned på prisen når man ringer? Antar de er litt fleksible når man faktisk går for monsteret ders...? Og hva er egentlig det PhysX kortet?

Endret av jonasgutvik
Lenke til kommentar

Jeg har kunshan :D er VELDIG fornøyd. har hatt den ca en mnd nå. kjører spill som: css,1.6,aoc (prøvd bare litt) også cod4+ litt bf2 :) i css får jeg rundt 300 i fps. mange sier denne maskinen bråker VELDIG, men som du sier skal du bruke den til gaming og da hører du ingenting.

Lenke til kommentar

Ageia PhysX er et såkalt fysikk kort som i utgangspunktet skulle både gi høyere ytelse og bedre grafikk i spill som støtter det, nå gikk vel ytelsen snarere ned og du må ty til stillbilder for å se forskjell.

Nå har jeg prøvd både de nevnte Multicom laptops (Clevo egentlig) og Dell XPS M1730 (sitter foran en nå) og jeg må si at XPS'en er et hakk vassere, ikke bare på ytelse, men på kvalitet og finish også.

EDIT: Og XPS'en har ett av de nydeligste lcd panel jeg har sett på en laptop.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Ageia PhysX er et såkalt fysikk kort som i utgangspunktet skulle både gi høyere ytelse og bedre grafikk i spill som støtter det, nå gikk vel ytelsen snarere ned og du må ty til stillbilder for å se forskjell.

Nå har jeg prøvd både de nevnte Multicom laptops (Clevo egentlig) og Dell XPS M1730 (sitter foran en nå) og jeg må si at XPS'en er et hakk vassere, ikke bare på ytelse, men på kvalitet og finish også.

EDIT: Og XPS'en har ett av de nydeligste lcd panel jeg har sett på en laptop.

XPS er nok mer enn et hakk vassere enn 570. En fullspekket D900 er en annen sak, men varmeutviklingen der må være latterlig. 1730 er nok den beste maskinen på markedet i forhold til prisen, enkelt og greit. Fornøyd med min selv om jeg måtte bytte GPU, PhysX kortet er tatt ut og lagt vekk, totalt meningsløst.

Hehe, prøv og ringe Dell for avslag, jeg ønsker lykke til :) Sørg bare for å få med en rabattkupong på 10 eller 15 %, det er det beste du kan håpe på.

Lenke til kommentar
Fikk forhandlet prisen på min XPS 1730 ned 2400 kroner på telefon. Kjempemaskin som har oppfylt alle mine forventninger.

Eh, ja, dere får kupongen som vel alle bruker. Kjøper noen i det hele tatt en Dell uten å bruke kupong? Jeg betalte 19k for min 1730, Office inklusive.

Lenke til kommentar
Fikk forhandlet prisen på min XPS 1730 ned 2400 kroner på telefon. Kjempemaskin som har oppfylt alle mine forventninger.

Eh, ja, dere får kupongen som vel alle bruker. Kjøper noen i det hele tatt en Dell uten å bruke kupong? Jeg betalte 19k for min 1730, Office inklusive.

Skal kanskje legge til at jeg kjøper gjennom bedrift da, og siden denne bedriften kjøper over 3k Dell maskiner i året så er det vel litt lettere å prute ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...