Gunn@r Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en del filer som er uten fil-endelse. Disse filene er egentlig JPG-filer, som da har mistet fil-endelsen sin. Hvordan "setter jeg på" fil-endelsen JPG på alle filene samtidig, istedet for å ta de en og en? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en del filer som er uten fil-endelse. Disse filene er egentlig JPG-filer, som da har mistet fil-endelsen sin. Hvordan "setter jeg på" fil-endelsen JPG på alle filene samtidig, istedet for å ta de en og en? Hvis navnene bare er et tall som ikke er viktig å ta vare på, kan du markere alle, trykke F2 og skrive etellerannet.jpg. Da vil de bli hetende etellerannet.jpg, etellerannet.jpg(2), osv. Hvis du vil beholde navnene, kan du legge filene i en mappe for seg selv (uten filer du ikke vil gjøre om til jpg!), gå inn i kjør, skriv 'cmd', bla deg frem til mappen (i tilfelle du ikke kan det: cd = change directory, eks: 'cd c:\"documents and settings"\bruker\"mine dokumenter"\mappe\' 'd:' for å skifte til stasjon 'd:'. 'cd..' for å hoppe en mappe opp i systemet.) når du har gått inn i mappen i cmd, skriver du 'rename * *.jpg'. Da gjøres alle filer om til jpg og navnet på filen vil fortsatt være det samme. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en del filer som er uten fil-endelse. Disse filene er egentlig JPG-filer, som da har mistet fil-endelsen sin. Hvordan "setter jeg på" fil-endelsen JPG på alle filene samtidig, istedet for å ta de en og en? Hvis navnene bare er et tall som ikke er viktig å ta vare på, kan du markere alle, trykke F2 og skrive etellerannet.jpg. Da vil de bli hetende etellerannet.jpg, etellerannet.jpg(2), osv. Hvis du vil beholde navnene, kan du legge filene i en mappe for seg selv (uten filer du ikke vil gjøre om til jpg!), gå inn i kjør, skriv 'cmd', bla deg frem til mappen (i tilfelle du ikke kan det: cd = change directory, eks: 'cd c:\"documents and settings"\bruker\"mine dokumenter"\mappe\' 'd:' for å skifte til stasjon 'd:'. 'cd..' for å hoppe en mappe opp i systemet.) når du har gått inn i mappen i cmd, skriver du 'rename * *.jpg'. Da gjøres alle filer om til jpg og navnet på filen vil fortsatt være det samme. kult takker så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå