Gå til innhold

Nikon D200 - hvordan se tatt bilde og info?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Nikon D200, men det mangler/viser ikke på skjermen bildet jeg knipser. På Nikon D80 vises det umiddelbart etterpå.

- Er det noe menyvalg for dette i D200?

Info legges heller ikke på bildet i nedre kant, slik det gjøres på D80.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg et Nikon D200, men det mangler/viser ikke på skjermen bildet jeg knipser. På Nikon D80 vises det umiddelbart etterpå.

Her er nok automatisk bildevisning skrudd av for å spare batteriet.

Dette kan du skru på igjen i menyen, men jeg ville hatt den avslått.

D200 har dårligere batterikapasitet enn D80.

For bildeinfo må du skru på kommandohjulet foran eller bak i bildevisningsmodus.

Endret av Petteram
Lenke til kommentar

For å få fram info trykker man opp på kommandohjulet til den modusen man ønsker kommer :)

(Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor alle sier at D200 har så dårlig batterikapasitet, tok nesten 700 bilder på fototreffet i stavanger og hadde 30% batterikapasitet igjen etterpå...)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
(Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor alle sier at D200 har så dårlig bildekvalitet, tok nesten 700 bilder på fototreffet i stavanger og hadde 30% batterikapasitet igjen etterpå...)
Batterikapasitet mener du ;-)

"Dårlig" fordi "alle" andre er bedre...

Lenke til kommentar
(Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor alle sier at D200 har så dårlig bildekvalitet, tok nesten 700 bilder på fototreffet i stavanger og hadde 30% batterikapasitet igjen etterpå...)
Batterikapasitet mener du ;-)

"Dårlig" fordi "alle" andre er bedre...

Tidlig på morran...

Lenke til kommentar

"Image Review" finner du under "Playback Menu". Sett den til ON, så skal bildet komme opp på skjermen etter det er tatt.

Selv har jeg alltid brukt dette på D200'en og har ikke hatt noen problemer med batterikapasiteten. Om det er langt mellom anledningene til å lade er det allikevel en god idé å ha med et ekstra batteri...

Lenke til kommentar

For bildeinfo må du skru på kommandohjulet foran eller bak i bildevisningsmodus.

Betyr det at D200 er et dårlig kamera i forhold til pris og funksjoner? Er det bedre å beholde D80 sett i forhold til det du skriver til meg?

Lenke til kommentar

D200 er et godt kamera.

Det har god styring med hva som vises og hvordan. Her er som sagt muligheter til å spare batteri ved å sette at bilde ikke vises (større visningsskjerm krever mer strøm enn en mindre visningsskjerm). Men dette er opptil den enkelte og settes ut fra personlige preferanser.

Det kan forøvrigt være lurt å lese gjennom manualen og velge de settingene som er best for deg.

Lenke til kommentar

Betyr det at D200 er et dårlig kamera i forhold til pris og funksjoner? Er det bedre å beholde D80 sett i forhold til det du skriver til meg?

D200 har bedre værtetting, er mer solid bygget og flere dedikerte knapper for innstillinger. (sikkert flere fordeler også) men ellers er de ganske like når man ser på bildene de tar. Sensoren er den samme og det er søkeren også. Jeg ville vel heller gått for D300 selv om den er en god del dyrere. Forskjellen her er mer markant.

Men for all del, D200 er et supert kamera som tar fantastiske bilder:-)

Lenke til kommentar
Er det bedre å beholde D80 sett i forhold til det du skriver til meg

På mange områder er D200 bedre enn D80.

Batterikapasitet er da en relativt uinteressant greie i forhold til fordelene du får - D200 er riktignok 'dårligere' på batterikapasitet enn mange andre kameraer, men det er da slettes ikke noe problem til vanlig.

Jeg fyller et 4GB minnekort før batteriet begynner å minke på mitt D200, og det holder da for de fleste vil jeg tro :)

Forøvrig så går det jo an å velge hvilken info som skal vises i forbindelse med et bilde både på D80 og D200. Les bruksanvisningen så vil du få mye mer ut av kameraet ditt :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...