surgeon Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har kjøpt meg en switch for å sette de 2 pc'ene mine opp i ett lite nettverk. jeg har satt det opp riktig (tror jeg??) for begge pc'ene kommer seg på internett, men problemet er at de ikke ser hverandre. Halve poenget med nettverks "prosjektet" mitt er jo at jeg skal bruke den ene maskinen til å lage backup filer av hoved maskinen min og da er det jo en fordel at pc'ene ser hverandre. Det er sikkert en enkel løsning på dette problemet, men jeg finner den ikke :x Er litt "grønn" når det kommer til nettverk Litt praktisk info: nett levrandør: bluecom OS: Win 2000 pro Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg hadde litt trøbbel med å komme i gang med mitt nettverk, men - samme workgroup - delte mapper eller disker - riktig brukernavn/passord hjalp veldig for meg. Jeg kan også koble til med maskiner som ikke står i samme workgroup, men da kan jeg ikke "automatisk" se de delte mapper eller disker. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Husk og at Win2k har Guest kontoen deaktivert som default. Denne må du inn og åpne, eller lage en annen konto som andre kan komme seg inn på maskina di med. Kommer vel heller ikke inn om ikke noe er delt. Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Husk og at Win2k har Guest kontoen deaktivert som default. Denne må du inn og åpne... Er ikke Guest-kontoen like åpen som Mikkel Jakobsens lommebok når han er ute og shopper leketøy? Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har no alltid vert deaktivert når jeg reinstallerer. Kanskje det er versjonen min som er sånn? Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 He he me kan ikkje alle vere expertar på feltet..... Lenke til kommentar
corcky Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er du på spammeren i kveld navyshark? Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Er du på spammeren i kveld navyshark? Åpenbart... :-? Lenke til kommentar
surgeon Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 hmmmm... får det fremdeles ikke til jeg... - Brukernavn & passord stemmer - de er medlem av samme workgroup - guest brukeren er aktivert på begge maskiner - begge maskiner har delte mapper Det merkelige er at når jeg går under "computers near me" på hoved maskinen min, så ser jeg begge maskinene (men får beskjed om at den ikke finner network path'en når jeg prøver å gå inn på den), men når jeg gjør det samme på laptop'en, så ser jeg bare en maskin. Mildt sagt frustrerende.. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 sjekk om du får pinga dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå