Indexi Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) EDIT Endret 21. november 2008 av Indexi Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det kommer litt an på flyselskap/reiseselskap etc. Les vilkårene du godtok under bestilling. Husk at en del "billigreiser" kommer uten muligheter for avbestilling/ombooking. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Har du betalt inn hele beløpet eller kun et depositum? Flere charter-selskaper operere med tidsfrister feks. full refunsjon innen 40 dager før reise. Så får man igjen alt bortsett fra depositumet i inntil 2 uker...etc.... Har bare satt fiktive tidsfrister, sjekk ut med ditt selskap Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 For en stund tilbake bestillte jeg og 3 andre venner en sydentur, det jeg ikke visste på den tiden og som jeg først fikk vite i går er at jeg trolig må jobbe i en av de ukene som turen skulle være i, noe jeg ikke var klar over.Det jeg lurer på er om hvis jeg ikke betaler innen fristen eller avbestiller min "plass", vill bare min plass i den pakketuren falle bort eller må hele reisen avbestilles for hele gruppen? Dette finner du enkelt ut med en telefon til reiseselskapet. Å bare la være å betale uten å si ifra frarådes på det sterkeste. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Enig med siste taler.. Hvis reisebyrået er litt fleksible burde dette løse seg enkelt. Siden du ikke kan være med på turen, er vel alternativet å avbestille for hele reisefølget dersom det ikke lar seg gjøre å avbestille bare din plass. Imidlertid burde reisebyrået være interessert i å få med seg de tre andre. Risikoen for reisebyrået er jo at de ikke får solgt billettene igjen, eller må legge de ut som restplass med redusert pris. Hva sier vilkårene til selskapet om avbestilling? Har dere tegnet avbestillingsforsikring (evt. har dette via reiseforsikringen)? Hva sier vilkårene her? Vær også klar over at turen kan bli litt dyrere for de tre andre - det er gjerne tillegg for enkeltrom (hvis dere i utgangspunktet hadde bestilt to dobbeltrom). Lykke til, og hold oss oppdatert! Lenke til kommentar
Indexi Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) EDIT Endret 21. november 2008 av Indexi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå