Gå til innhold

"Softbox" (til Oly FL-36)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er VELDIG glad i min PhotoFlex LiteDome Softbox X-Small, som jeg bruker med off-shoe cord eller trådløst. Ok, litt mer å dra med seg enn bouncere du setter på blitzen, men du verden for en forskjell i lyset!

Med unntak av adapteren går hele softbox'en sammenslått i baklomma. Du slår den opp på 40 sek.

Komplett kit på Fotovideo for ca 1100,- + evt det en cord koster

Lenke til kommentar

Ser fin ut den der, men samtidig koster den 3 ganger så mye. Da er vi fra "litt store småting" til "investering" i økonomien min. Hmm. Uansett har jeg ikke kamera med sync-uttak, men det går vel an å kjøre kabel fra hotshoe?

Har forresten en gammal philips-blitz slengende også. Kanskje jeg har et lite studio, dersom jeg skaffer noen stativer og noen paraplyer og softboxer.. Men jeg tror jeg starter med softbox inntil videre, og så får jeg evt utvide når jeg føler for det. :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er også at det finnes mange billige og gode løsninger når det kommer til blits tilbehør, og jeg har med (mer eller mindre) hell brukt alt fra vanlig hvit kjøkkenpapir, bobleplast, servietter o.l. som diffusor. Har eksperimentert lite med bounce, men ser for meg at alternative løsninger må fungere like bra der.

(Bobleplasten blei anbefalt i fotobutikk da jeg gikk og spurte spesifikt etter diffusor -hvorfor bruke penger på det sa han og klippa av litt plast til meg! Artig :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...