Gå til innhold

[Homebrew] Siste Wii update sperrer for å bruke Twilight hack


Jon_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke rart dem gjør det, det er vel bare rund 5 % av Wii eierne som vet hva en freeloader er. Så de tjener nok penger på det og for ikke så mye pepp for det heller :hrm:

Logikk? Vi må likevel kjøpe spelet av nintendo. Freeloader gjer ikkje at vi kan spele brente spel/piratkopiar. Fy søren no er eg ganske sinna. Ka faen liksom? Det er 10 dagar til SSBB kjem ut i Europa, og NO sperrer dei freeloder. Joda, genialt men SJUKT egoistisk trekk frå nintendo. Eg quoter meg sjølv frå ein annan post:

 

Tipper at freeloaderen blir blokket kort tid etter EU-release av Brawl... Hehe.

Tja, eg trur nok freeloaderen blir blokka ei veke før EU-release eller noko, slik at folk får bygd opp litt brawlabstinensar.

 

Haha.. Er ikkje lenge igjen no med andre ord! ;)

 

Greit, eg bomma med 3 dagar.. Skuffa.

Lenke til kommentar

Online servicen til Nintendo er så dårlig at det bryr egentlig meg veldig lite, jeg hakke patcha min Wii på aldri så lenge og kommer ikke til heller før et nytt spill på Wii kommer som jeg vill ha (Som jeg ikke kan tenke på i huet faktisk, kanskje noe bra som blir avslørt på E3).

Lenke til kommentar

ja det varte jo lenge.. Hacka allerede.. Dumt med Freeloaderen, men det var nok ett nødvendig tiltak nå som VC hadde blitt hacket.. Sier seg vel selv at Nintendo patcher det da, har jo ikke vært tap for Nintendo før nå i det siste...

Synd de ikke lyktes i det, men det hadde vistnok funket å kopiere VC spill, dersom man allerede hadde installert Homebrew kanalen.. Jeg har ikke testet noe av det riktignok..

Lenke til kommentar
Liker ikke å være slik, men ... I told you so!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=941077

 

Du sa jo at patchen lå skjult i 3.2 og at Nintendo kunne aktivere denne når som helst. Når fiksen kommer i 3.3 og ikke trenger oppdatering, så er vel det ikke helt det samme som du sa

 

Patchen som ble "lansert" i Mars, kunne tette igjen trucha-bug'en / twilight hack. Hvorfor ikke Nintendo aktiverte den patchen tidligere, men heller bestemte seg for å patche IOS30 og IOS31 for slik å stenge sikkerhetshullet har mange forskjellige forklaringer. En av dem er at siden mars, så har Nintendo brukt tre måneder på å teste denne oppdateringen, for å se at den ikke ødelegger Wii'en på noen måte. En annen grunn er at denne oppdateringen også gir et par restriksjoner til Twilight-savene, slik at man ikke kan "hacke" Wii'en gjennom det.

 

Uansett så er nok logikken bak denne patchen at Nintendo ikke vil at Datel med sin Freeloader skal tjene store penger på et sikkerhetshull i deres system.

Og til de som undrer seg over dette, da Nintendo tjener penger på importerte spill, så må dere huske at Nintendo bestemte selv å ha en "ikke-sonefri" spillekonsoll. Når et selskap har bestemt seg for noe slik, så gjør jobber de for å opprettholde dette. De har sine grunner bak en slik avgjørelse.

Jeg ser på dette som mer sannsynlig enn at Nintendo ikke vil at homebrew skal kjøres, men siden begge parter bruker det samme sikkerhetshullet, så blir begge rammet i samme slengen. Og det var dette jeg prøvde å fortelle om i min forrige post fra april ;)

 

Men slapp av, det er flere sikkerhetshull å bruke til homebrew / freeloader-formålet, så om Datel sender ut noen nye DVD'er til de som ønsker, vet jeg ikke. Men dere får iallefall håpe. For oss som holder på med homebrew så vet vi pr. i dag at det er flere muligheter å komme rundt denne patchen til Nintendo. Dessuten trenger man heller ikke å oppdatere Wii'en, med mer eller mindre man har veeeeldig lyst på å kunne flytte Mii'en sin rett til paraden ;)

 

Og afaik, så vet jeg heller ikke om noen storspill fra Nintendo sin side som kommer i nærmeste framtid, ergo vil iallefall ikke jeg bli påtvunget å patche Wii'en min nå :)

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar

HBC vil altså ikke bli slettet om du innstallerer updaten? Er vel egentlig bare å slenge inn HBC og oppdatere Wiien da? Du kan vel ikke ødelegge noe ved å gjøre dette? Kan du risikere at Nintendo nekter å fikse Wiien din om den går i filler siden du har HBC innstallert? Noen andre ulemper ved HBC?

Lenke til kommentar
Og afaik, så vet jeg heller ikke om noen storspill fra Nintendo sin side som kommer i nærmeste framtid, ergo vil iallefall ikke jeg bli påtvunget å patche Wii'en min nå :)

 

Vel nå kommer vel europeiske versjonen av Super Smash Brother Brawl ganske snart. Skulle ikke forundre meg om oppdateringen ligger på denne

Lenke til kommentar
Og afaik, så vet jeg heller ikke om noen storspill fra Nintendo sin side som kommer i nærmeste framtid, ergo vil iallefall ikke jeg bli påtvunget å patche Wii'en min nå :)

 

Vel nå kommer vel europeiske versjonen av Super Smash Brother Brawl ganske snart. Skulle ikke forundre meg om oppdateringen ligger på denne

 

Godt poeng. Jeg tenkte ikke på det spillet, da jeg selv har moddet min Wii, og kjører USA-versjonen.

 

Til brukeren over, så vil neppe USA-SSBB-save fungere med EU-versjon. Men ut ifra hva jeg vet, så kan man laste ned saves fra internett, hvor alt er opplåst.

 

Råder egentlig alle Freeloader-brukere om å mase på Datel anngående den nå (eller snart) ubrukelige Freeloader-discen. Kan være de sender ut nye discer.

 

Og ja, HBC (homebrew channel) kan installeres hvis du ikke har 3.3 installert. 3.3 gjør ingenting med en eksisterende HBC-channel, ut ifra hva vi vet nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...