Gå til innhold

Nrk stopper Autofil, hva mener du?

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Har sluttet å se på Autofil for lenge siden. Mannen har ikke peiling, og er direkte plagsom til tider. Top Gear er mye bedre på alle områder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det må da gå ann å fornye noe uten at programmene blir lagt ned.

om top gear er bedre en autofile kan i grunne ikke helt samenlignes . da de fokusere på litt andre ting .

kansje er de morsomere å se på.

de er definitivt mye mere sprø i påfunnene sine.

jeg håper for oss interesserte at autofil locken ikke er helt borte ( tilsvarende program kan jeg komme på en annen kanal).

nrk har da ikke monopol på konseptet

om det skulle være så ille så er det like frekt som om noen kjøper et patent og holder det i sjakk

Lenke til kommentar
jeg synes at autofil er bedre enn top gear, av den enkle grunn att de i top gear bare tester biler som et fåtall av norges befolkning har råd til å kjøpe, mens de i autofil tester både dyre og ikke fult så dyre biler i programmene sine.

Enig med at de tester mer "folkevennlige" biler, men gidder alle å se på det? Derfor setter mange Top Gear over Autofil.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Fifth Gear kan jo være ett kompromiss da, der testes både billige og dyre biler nokså likt.

Kvaliteten på serien har blitt betraktelig bedre den siste sesongen, og de er ikke bare en billig Top Gear kopi lengre.

Men Top Gear er definitivt mest underholdende, selv om det i grunn ofte handler lite om biler og mange segmenter er falske(arrangerte).

Lenke til kommentar

Autofil ble gammelt, og det virker som om Jan Erik ikke gadd eller maktet å fornye seg noe videre. Da er nok skrinlegging like greit. Det blir kanskje litt lite med bare en hovedprogramleder, særlig når vedkommende er såpass av en påkjenning for sansene. Dessuten kan man jo spørre seg hvor mye bilprodusentene gidder å anstrenge seg for å låne bort kjøretøy til et norsk nisjeprogram.

Synes forøvrig Top Gear er på vei ned i samme grøfta. Sesong 9 og 10 var skrekkelig fjasete, til tross for at teamet ytret full forståelse for at det kanskje ble litt mye "cocking about". Når sesong 11 var kanskje enda verre frykter jeg for 12-eren. Fifth Gear er et bra alternativ, og blir bedre jo mer de skjønner at de aldri kommer til å bli like morsomme som Jezza, Captain Slow og Hamster.

Lenke til kommentar

det er vist den samme produsent som står bak både fift gear og top gear.

fiftgear :

programmene på Discovery begynner å bli lit gamle.

nyeste var vist fra 2005/2006.

hvilken sesong er det tv2 zebra sender ( for n-te gang ) ?

generelt er kanalene dårlige til å opplyse om sesong ( år stall) og programnummer for de fleste programmene som sendes

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Her betaler vi MASSE penger for en TV-Lisens til NRK, sann at dei skal lage "NORSK-TV" :idea:

Men det einaste dei gjer er å legge ned program etter program... :wallbash:

Først Sommaråpent så Frokost TV og no legg dei ned Autofil.... :devil:

Jeg kjem iallefall ikke til å betale ei krone mer i lisens....... :evil:

Jeg syns i det hele tatt at man skal bli påtvunget å se på en kanal som man ser på en gang i mnd. eller mindre. Etter det jeg erfarer er det kun mine besteforeldre som følger med på denne kanalen.

Lenke til kommentar
Synes forøvrig Top Gear er på vei ned i samme grøfta. Sesong 9 og 10 var skrekkelig fjasete, til tross for at teamet ytret full forståelse for at det kanskje ble litt mye "cocking about". Når sesong 11 var kanskje enda verre frykter jeg for 12-eren. Fifth Gear er et bra alternativ, og blir bedre jo mer de skjønner at de aldri kommer til å bli like morsomme som Jezza, Captain Slow og Hamster.

Synes Top Gear fortsatt klarer å holde på seriøsiteten i testene sine, men de har mange fler sånne challanges og lignende som de legger vekt på nå...

Men Top Gear er helt klart et underholdningsprogram. Bil-delen kommer liksom etter underholdningen :p

Lenke til kommentar

Tror nok det er en del eldre mennesker i alderen 40+ som kommer til å savne det, da Autofil har et "Normalt" syn på bil handling å testing. Det at de hadde Tommy Rustad som test sjåfør trakk virkelig ikke ned. Noen episoder var bra, andre var veldig dårlig. Men kommer nok ikke til å savne Autofil av den grunn.

Det som autofil ikke klarer, er kritisk syn til bilene, de tester, det er alltid noe positivt om den, å det er det. Kanskje litt trekk for at setene er slik å slik, at bilen ikke har større bagasjerom. I TG blir bilene kjørt hardt på bane, feilene blir lagt vekt på, å de får en vurdering ut fra det. + All den artige bullshitt praten de har seg mellom.

Lenke til kommentar

For å si det slik. Jeg liker heller at noen (Jeremy) snakker om det negative om en bil, også kan jeg se om jeg liker den på tross av alt det negative som er sagt. Da vet jeg at valget er tatt :)

Uten tvil.

Top/5th Gear > Autofil

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...