Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drar forsterker`n min anlegget?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tilslag på en 4.800W forsterker fra Uscarvor (billigbillig) og skal stappe den i bilen med no andre greier:

2x 4",100W (dras av headunit 4x50W)

2x 6x9" 280W (60w rms)

2x 10" 300W (150w rms)

Spørsmålet er, drar forsterker`n min 6x9" og 10"erne?

Leste no greier at ved 2ohm ytet den 4x200w og ved 4ohm 4x50w.

Ble igrunn bekymret da siden det utgjør 200w ved 4ohm når jeg trenger nærmere 500...

Skjønner meg ikke mye på dette...Så fint om noen kan gi et klart svar.

Og... Hvis det står feks: Ved 4 ohm, 4x 50 w, er det MAKS 50w ut av porten eller kan man feks kjøre 2 på 30 og to på 70w?

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den forsterkeren drar så og si ingenting. De wattene kan du bare se bort i fra, de er langt i fra reelle.

Og når det kommer til høyttalerne så forteller ikke ant. watt noe om hvor tung/lett de er å drive.

Du får lyd, men det blir ikke bra.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Okei, great....=P men om jeg skaffer en til, og kjører basserne på egen, da må jeg da få noe ut av dem? Si jeg kjører 6x9`erne på den forsterker`n jeg har og basser`ne på en 1000w?

Eller har du/ dere noen andre tips?

Endret av Clerion
Lenke til kommentar

For det første, så burde du bruke forsterker på fronthøyttalerene før du tenker på 6x9... Og den uscarvor saken er ikke verdt en dritt, spilleren din yter nesten det samme (hvis det er en ok spiller)

Så drit i å kjøp den!!!

Det billigste alternativet som er noe å ha, er en soundmagus x-1502 til subene, og en dynabel bf0802 til frontsettet.

Men HVILKE suber er det snakk om? hvilken spiller? hvilke høyttalere?

Lenke til kommentar

Det er bare billigcrap alt, poenget mitt var å bytte ut de orginale høyttalerene i bilen som utgjør 20 w rms totalt eller noe så har ikke høye krav til ytelse.

Spiller`n er grei nok, en pioneer med 4x50w så den drar frontsettet som blir Avant (billigbillig) på 100w, subbene er ei kasse fra netthandelen, 2x300w..

Så som man ser er det ikke all verden som skal til for å fikse dette tenker jeg, men som sagt, har mangedoblet effekten og kvaliteten ved å bytte Nokia med Fence, Sony, Avant og Uscarvor.

Edit: 6x9" er Sony 280w

Endret av Clerion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...