Gå til innhold

Creative X-Fi Xtreme Gamer


Anbefalte innlegg

Hey alle sammen.

 

Jeg fikk min nye pc i dag =D Og er ganske fornøyd med den :thumbup: Kjøpte den på komplett, og det var dem som bygget pcen.Men jeg har et lite problem.I pcen står det et Creative X-Fi Xtreme Gamer audio card, Kortet står i selvfrølgelig, Det var jo gutta på komplett som satt den sammen, men jeg får ikke til og instalere driverene. Jeg setter i CDen som følger med og starter setupen. Når jeg komme til selve driverene så står det at '' Finner ikke et produkt i maskinen som støtter disse driverne''. Jeg har prøvd og laste ned fra internett og masse andre ting. Men får det opp igjen og igjen. Har noen noe lure svar på lur ?

 

Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette problemet :D Hadde ikke vært så gøy og sende inn kortet igjen til komplett når den nettopp er ny :D

 

MVH Ny Pc Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne enhetsbehandling og se under "Lyd osv" og se om kortet ligger der.

 

Enhetsbehandling: Høyreklikk på "Min Datamaskin/Datamaskin" og velg egenskaper.. Let etter enhetsbehandling.

 

Vis du kjører Vista kan du prøve å høyreklikke på installfilen og velge kjør som administrator.

Lenke til kommentar
Åpne enhetsbehandling og se under "Lyd osv" og se om kortet ligger der.

 

Enhetsbehandling: Høyreklikk på "Min Datamaskin/Datamaskin" og velg egenskaper.. Let etter enhetsbehandling.

 

Vis du kjører Vista kan du prøve å høyreklikke på installfilen og velge kjør som administrator.

 

Jeg har prøvd alt :D Vert i biosen og skrudd av lyden på hovedkortet, men selv der finner computeren ikke kortet. Men jeg fikk hørre at nesten alle som har kjøpt denne Age Of Conan editionen med det samme lydkortet i pcen har hatt store problemer med det samme som jeg ;D. Men, bror min kjøpte en lik pc som meg, men han fikk den litt senere enn jeg. Han fikk den i dag faktisk. Jeg så de hadde satt inn et annet lydkort i den enn det var i min, dette kan kanskje skyldes at mange har hatt problemer med kortet og at de rett og slett har byttet det ut med et annet et :D ( Han kjøpte en helt lik pc som meg ). Hvist dette er tilfelle håper jeg at de bytter det ut og setter inn et bedre ett eller at jeg får avdrag på prisen. For og kjøpe en pc til 12 000 kroner og har den i 1 dag så blir alt ødelagt er en veldig dårlig handel. jaja jeg har send pcen inn på reperasjon så får håpe de fikser den så fort som mulig ;D

Lenke til kommentar

Alle x-fi kort lider av dette virker det som.

Hvordan problemet oppstår vet jeg ikke, men løsningen er å fjerne driveren totalt, samt også fjerne register informasjon for at pci-kortet faktisk står i pc'n.

 

Det vil si at det blir det samme som å sette kortet i et annet pci-spor.

Da vil windows registrere kortet på nytt.

 

På forhånd før du gjør noen av delene vil det være lurt å tømme maskinen for spenning. Slå av pc'n, trekk ut kabelen til psu, slå på og av, sett i strømmen igjen, og deretter kan du slå på pc'n.

 

Anbefaler at du bruker Driversweeper til å rense ut driveren med.

 

Deretter ville jeg vurdert en moddet driver, finner du via google.

 

Bruker det selv og funker kjempefint. Skjønt jeg har tenkt å skaffe ett annet lydkort, synes ikke det er noe særlig i grunn.

Lenke til kommentar

Samme problemet som jeg hadde. Har skrevet dette før og copy paster da bare :p Du burde kanskje søke litt før du lager helt ny post, siden det er en del som har samme problemet!

 

Uansett:

 

"Var så uheldig å bli lurt til å kjøpe Vista 64bit og som du kanskje har merka er dette veldig (!) tungvindt når du skal begynne å legge inn drivere o.l

 

Jeg kjøpte meg et X-fi Extreme Gamer som jeg naivt håpte skulle virke i Vista 64 bit. Etter å a lasted ned creative sine drivere og testet lyden virket det som om jeg spilte musikk på en gammel koreansk radio i en flyhangar. Fikk ned Alchemy men det høres fremdeles veldig dårlig ut.

 

Resulatet ble iherdig googling og jeg kom over en kinesisk gruppe som moddifiserer drivere. De har tatt en X-fi 2 vista driver og moddifisert den slik den virker med X-fi serien i Vista.

 

Grunnen til at lyden er så elendig er at det fra creative sin side mangler mange viktige deler som for eksemplet THX.

 

Denne pakken (er på 600 mb) gir deg alle disse ektra modulene du trenger for å spille av musikken med den kvaliteten den ble laget for.

 

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=217390

Lenke til kommentar

Vel googla alt som var av modda x-fi drivere og dette var den jeg fant. Pakken er på nesten 600 mb, utenom det er det lagd en rev. 2 versjon som er komprimert ned til 400-500 mb.

 

Du trenger ikke gjøre alle de driver sweep greiene hvis du laster ned PAX pakken. Hadde samme problemet, fikk bare "unable to find a supported creative product" eller noe i den duren. Den nye rev 2 fikser dette.

 

http://www.mycreativefansite.com/2007/07/x...a-solution.html

 

Les denne og følg den. Er litt stress men det funker bra til slutt.

Lenke til kommentar

hmm ja. Før håpe Lyd-kortet fyngere nå.. får den snart tilbake fra reperasjon fra komplett. Sende den inn for det var hardware feil på Hovedkortet og sjerkortet.

 

Men om det er det samme problemet skal jeg gjøre som dere sier =D Takk for alle de gode svarene

Lenke til kommentar

Bloodwake :

 

Jeg har brukt pax driveren selv, og den var noe sånt som en 20 el 60mb, husker ikke, men det var helt ordinær størrelse.

Jeg avinstallerte likevel den driveren og fjerna kortet, jeg synes det er noe skit.

 

Jeg skal hente Steelseries lydkort i dag samt annet stæsh, kan jo kanskje gi en tilbakemelding på det. Portabelt lydkort, lol =)

Lenke til kommentar

har vært noe galt med driverne for mitt xi-fi kort, jeg har av den første fatality serien. Noe skjer med innstillngene mine slik at all lyd høres ut som den spilles i 100x hastighet. Trodde først det var feil med windows installasjonen men tok lang tid før jeg fant ut at det eneste som fugerer for å få den tilbake til normalen er og resette til default innstillnger i volum panelet. var ett mareritt og få til og bruke det panelet som monteres i front for ekstra inn/utganger.

Lenke til kommentar

Fikk mitt steelseries lydkort her om dagen, i går faktisk.

Det er iallefall langt bedre til fps spill enn noe x-fi kort jeg har prøvd. Lyd driveren er på snaue 15mb, a 14 filer, og krever ingen ekstra programmer i oppstarten eller windows tjenester ("services") kjørende for at det skal fungere fullt ut.

 

I tillegg koster det snaue 200kr el noe sånt. Skal du ha lydkort for å bare spille fps el så er ikke valget vanskelig i det hele tatt.

Headsettet var også meget behagelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Creative har laget nye drivere som fungere fint i vista! Fint! Tok bare 2+ år!

 

Til dere som sliter med dårlig lyd, det er så evig mange tweake metoder for kortet, men skal du høre på musikk, bruk Audio Creation Mode, velg Settings nede i det venstre hjørnet > Bit matched > Enable Bit-Matched Playback, for den beste lyden. Du slipper at musikken blir konvertert fram og tilbake som gjør at du mister kvalitiet + at du spiller frett på 44,1 kHz som er det musikk ligger på!

Lenke til kommentar
Creative har laget nye drivere som fungere fint i vista! Fint! Tok bare 2+ år!

 

Til dere som sliter med dårlig lyd, det er så evig mange tweake metoder for kortet, men skal du høre på musikk, bruk Audio Creation Mode, velg Settings nede i det venstre hjørnet > Bit matched > Enable Bit-Matched Playback, for den beste lyden. Du slipper at musikken blir konvertert fram og tilbake som gjør at du mister kvalitiet + at du spiller frett på 44,1 kHz som er det musikk ligger på!

 

Jeg har sletet med X-FI Fatal1ty Pro i snart et år nå :p Jeg husker at det var tilnærmet ubrukelig å bruke frem til Mai/Juni i år, da kom det endelig noe drivere som fungerte. Men fortsatt etter de aller nyeste driverne så hører jeg i blant små "hakk" i lyden, som om noen slår av og på lyden i løpet av et kvarts sekund eller noe.

 

Uansett, så tørr jeg ikke å røre noe instillinger mer. Sist gang jeg gjorde det, så forsvant lyden helt etter 3 sec med musikk :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...