odds0ck Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har tenkt å oppgradere en 5 år gammel Dell Dimension 8300 med et nytt grafikkort. Har snevra det inn til disse to: Sapphire Radeon HD 2600 Pro 512 MB AGP Sapphire Radeon HD 2600 XT 256 MB AGP Disse to koster ca det samme. Det ene har dobbelt så mye minne, men det andre kjører på høyere kjerne- og minnefrekvens. Hvilken faktor er viktigst? Hvilket bør jeg velge? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 XT yter bedre enn Pro, så jeg anbefaler å gå for den. Med kort som disse tror jeg ikke at du bryr deg så mye om det er 256MB eller 512MB minne, i høye oppløsninger hvor mer minne kreves, så vil begge disse kortene være for svake uansett. Gå for 256 2600XT Lenke til kommentar
odds0ck Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Takk for kjapt svar! Bestilte meg XT-kortet, men jeg er litt bekymra for PSU-en. Det sitter en 250W PSU i PC-en. Alle steder jeg leser om slikt får jeg inntrykk av at det ikke vil holde, men PSU-kalkulatoren her sier noe annet. Når jeg setter innstillingene tilsvarende den aktuelle PC-en, med det nye kortet, får jeg anbefalt strømforsyning på 236W. Dette skal jo holde (regner med det er litt sikkerhetsmargin på det). Og attpåtil: Når jeg endrer grafikkortet til det som sitter i PC-en nå (Radeon 9800 Pro 128MB), så øker det faktisk til 237W! Det må vel bety at det nye kortet er mer strømeffektivt, og jeg bør kunne kjøre det greit med den eksisterende PSU-en? Endret 16. juni 2008 av Samilainen Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Du får vel bare prøve og se hvordan det går. Om PSUen din ikke holder mål, så er det vel ikke så veldig dyrt for en ny PSU som vil tlfredstille kravene for 2600XT, kortet tar tross alt veldig lite strøm sammenlignet med moderne toppkort som kan brukes til å varme opp rommet om vinteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå