Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor vil ikke jenter være sammen med søte gutter?

Gjest lei15

Anbefalte innlegg

jeg skjønner det ikke selv gutten :) jeg kan ikke snakke for alle jenter, bare meg selv ;) og jeg er ikke en av den typen jenter. hvis jeg skal bruke ditt metafor så ville jeg bare rødmet og gått og henta mitt eget glass vann heller enn å bedt en gutt hente for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sondre, hva jenter sier de vil ha, er ikke nødvendigvis hva dem virkelig vil ha. Når du først forstår deg på kvinner vil du bare si "Aha! At jeg ikke skjønte det før nå!". Stikk innom PU-tråden ;)

Kvinners tankegang er ganske underfundig, morsom og søt.

Jeg elsker jenter :love:

Lenke til kommentar
Dette er jo fullstendig latterlig. Folk sier både at gutta skal holde øyekontakt og vise interesse, OG at gutta skal unngå øyekontakt og ikke vise interesse. Det gjør det ikke akkurat lettere enn det var i utgangspunktet.

Kan noen sette opp kategorier for hvilke typer jenter som liker hvilke typer gutter, og som ikke sier en ting og gjør en annen? Det er ikke lett når jenter kontinuerlig sier "vi vil helst ha en snill, hyggelig, smart type som bryr seg om meg og respekterer meg" og det samtidig ser ut til at alle guttene som passer kriteriene, er single, mens alle typene som bommer på alle områdene, har dame. Dette gir jo rett og slett ikke mening! Er det slik at mens vi gentlemen har gått for å hente dere noe å drikke, mister vi plassen vår i køen og må stille oss bakerst? Jeg tror dere utnytter oss.

Jeg har opplevd alt for mange ganger at ei jente spør en fyr, "kan du hente meg et glass vann?" - selvsagt gidder han ikke. Derfor henter JEG vann til henne, hvorpå hun svarer "se, der var det en som visste hvordan man behandler jentene... ser dere gutter, han der får seg garantert dame mye lettere enn dere". Selvsagt ender det opp med at jeg er den eneste single gutten. Er dette en enorm sammensvergelse som alle kvinner er med på sånn at de skal slippe å fikse sånne bagateller selv; så guttene skal løpe skoene av seg og gjøre tjenester for dem, bare for å oppleve at idiotene som ikke gjorde noe, kaprer dama? Det er jo da egentlig ganske umoralsk... jeg støtter det ikke - og ikke bare fordi jeg er singel!

Det er det som er poenget, du skal gi litt, men for all del ikke for mye. Du må altså ikke være lett på tråden og jenta må ikke føle at hun kan snurre deg rundt lillefingeren. Da blir det ingen utfordring og selv om du, som meg, er verdens snilleste og søteste, hyggeligste og morsomste fyr - det fører ingen vei. Problemet mitt er at jeg ikke gidder å forandre meg for å bli likt, jeg er den jeg er og damer får ta meg for den jeg er - hvis ikke så kan de dra til helvete for å si det rett ut. Derfor har jeg hatt få forhold som har holdt lenge. (Dvs, jeg tror det er årsaken.)

Du har helt rett, det er "drittsekkene" som stort sett lander de flotteste damene, mens vi som behandler en dame slik hun fortjener å bli behandlet må leite lenge før vi "finner oss noe." Det finnes helt klart unntak fra denne regelen og det er dette unntaket man må finne. :) Jeg har sett og ser så mange damer i vennekretsen som omtrent blir tråkka på av kjærestene sine, daglig! Jeg fatter ikke hvorfor de fortsatt gidder å være sammen med typene sine når de behandler dem sånn, men noe gjør de i alle fall riktig.

Problemet er at mens du henter vann, pils, punch eller champagne til dama - så står idioten/drittsekken igjen og smalltalker på tomannshånd, han lander altså dama mens den virkelige idioten, i dette tilfellet; deg og meg, er borte å henter drikke til dama. Fiffig, ikke sant? Vi må altså slutte å være snille og vente til vi i en gruppe står igjen mens idioten henter vann. Get it? Ikke vær snill og grei, gi faen. Det har jeg begynt med nå, så skal vi se hvor det fører hen. Jeg skal ikke gjøre en dritt for noen dame, som ikke er dama "mi", lenger - jeg skal gi blanke å la dem kapre meg. Alea jacta est, bitches! :p

Lenke til kommentar

Selv om jenter sier at de vil ha en gutt som er sånn og sånn, så velger man ikke hvem man blir forelsket i. Det er vanskelig å lage kategorier om hvilke jenter som liker bestemte typer gutter. Noe jeg har observert, er at de som er like, ofte finner hverandre. Jenter som f.eks. er opptatt av klær og sånn, er ofte sammen med litt jålete gutter, osv.

Noen jenter får veldig mye oppmerksomhet, og de har ofte en gjeng med gutter som gjør "alt" for dem, og ja - jeg vil si at mange av dere blir utnyttet, noe dere velger helt selv. Disse jentene er ofte veldig bortskjemte, og setter ikke pris på "slavearbeidet" deres, fordi de er så vant med at folk gjør som de vil. Det tror jeg er noe av grunnen for at de ofte faller for såkalte bad-boys, for det gir dem litt spenning. Bad boys er bad boys - en snill og god gutt får sjeldent blitt en ordentlig bad boy, for det har noe med utstrålingen å gjøre.

Hvorfor heller ikke konsentrere seg om de jentene som ikke får/ikke vil ha så mye oppmerksomhet? Jeg tror de oftere setter pris på snille gutter.

Lenke til kommentar
Takk for gode svar! Jeg har ikke dårlig selvtillitt i det hele tatt, tvert om. Mange jenter henger etter meg for å kose osv, men jeg er liksom ikke typen som er en å bli sammen med. Jeg er verken beta eller alpha male, kanskje en mellomting

Da er det jo bare du som er dårlig til å sjekke opp damer.

Lenke til kommentar
Hvorfor heller ikke konsentrere seg om de jentene som ikke får/ikke vil ha så mye oppmerksomhet? Jeg tror de oftere setter pris på snille gutter.

Dette svarte du vel godt på selv: "Man velger ikke hvem man forelsker seg i." (Dessverre.)

Man velger ikke hvem man forelsker seg i, men man velger hvilke folk man oppsøker og blir kjent med. Hvorfor gidde å bruke tid på ei jente som allerede har en sverm med gutter rundt seg? Det sier seg selv at sånt er ganske håpløst.

Lenke til kommentar
Når du først forstår deg på kvinner vil du bare si "Aha! At jeg ikke skjønte det før nå!". Stikk innom PU-tråden ;)

Haha, hva med å gå ut og forstå jenter i VIRKELIGHETEN? Ikke sitte og forståsegpå i den latterlige PU-tråden utifra noe èn jævel av en fyr sier og tror og mener?

Lenke til kommentar
Man velger ikke hvem man forelsker seg i, men man velger hvilke folk man oppsøker og blir kjent med. Hvorfor gidde å bruke tid på ei jente som allerede har en sverm med gutter rundt seg? Det sier seg selv at sånt er ganske håpløst.

Utfordring?

Nei, men selv er jeg veldig god til slik, altså det og velge jenter som har ganske mange "guttevenner" om en vil. Selv har jeg mange jentevenner, så det funker fint for meg =)

Lenke til kommentar
Når du først forstår deg på kvinner vil du bare si "Aha! At jeg ikke skjønte det før nå!". Stikk innom PU-tråden ;)

Haha, hva med å gå ut og forstå jenter i VIRKELIGHETEN? Ikke sitte og forståsegpå i den latterlige PU-tråden utifra noe èn jævel av en fyr sier og tror og mener?

ha :thumbup: burn

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke sånn at alle gutter bare liker populære jenter. Jeg liker jenter som putter lite sminke i ansiktet, men som selvfølgelig fikser seg selv opp og ser bra ut. Jeg synes derfor mange jenetr som ikke er veldige populære blendt guttene er søte, og jeg går etter dem.

Forskjellen er at de er mye lettere å bli kjent med, men de er mye mer sjenerte og mange er ikke seksuelle av seg i det hele tatt. I det hele tatt tenke på å sove i samme seng tar tid. Allikavel, gjelder mange av PUA sine triks her, bare at man trenger ikke å være veldig flink. Hvis man kler seg bra, får tonen, er ikke spesielt sjenert selv og tør å bruker kino (PUA: uttrykk, ta på jenta mens du snakker med henne) og klarer å eskalere skal det nok gå bra. Største problemet for mange er at de er sjenerte og tør dermed ikke å få til et forhold.

Husk på at PU er ikke mest for folk som ikke klarer å finne seg den kjæresten de vil ha, og de hjelper han med å ta sjansen og finne en.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Min erfaring (regner meg selv som en snill gutt og får høre at jeg er søt)

I min aldersgruppe (VGS) er det få jenter som vil ha en søt gutt. Sånn har det vært opp siden barneskolen også. Det er de "tøffe" som bryter regler som er spennende. Det som er forvirrende er at jenter sier at de vil ha en som er søt og ikke bryter regler. Men det er det de sier i huet sitt. Fysisk blir de tiltrukket av de som er spennende.

Jeg har snakka med jenter jeg var forelska i på ungdomsskolen. Skal sies at jeg har en greie for de som er litt mer stille av seg istedenfor de "barbie dokkene" vi har rundt oss i dag. De stille likte også disse "tøffingene". De sa jo at de ikke hadde en sjangs, men her kommer det fysisk inn igjen. De tiltrekkes av det av natur. Mens meg hadde de ikke tenkt over engang selv om vi hadde snakka litt og moro og alt det der.

Jeg har ingen planer om å forandre meg. Jeg kommer alltid til å tenke på de andre først. Sånn er jeg generelt. (bortsett fra visse unntak) Får høre stadigvekk at jeg er kjekk osv. Spiller gitar som flertall av jenter digger. Og jeg har helt vanlig kropp. Ikke muskler som buler ut her og der, men heller ikke overflødig. Storfornøyd selv :)

Mitt mål er å bevise at søte og snille gutter kan få jenter! Har ikke peiling på når det kommer til å skje eller hvordan, men jeg skal slå et slag for alle oss søte og snille gutter. Etterhvert som jeg kommer inn i 20-åra regner jeg også med at jenter kommer til å modnes litt mer i hva de tiltrekkes. Da begynner de heller å se på familietypen.

PUA er sikkert en grei tråd for de som vil følge den. Jeg har ikke tenkt til å følge den. Kanskje ta med meg et tips eller to, men det er ikke noe for meg.

Kanskje er jeg gammeldags, kanskje godtroende og direkte dum. But what the heck? I'll do it my way :D

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Hva med de av oss som ikke klarer å bli badboy eller røffere, uansett hvor mye vi prøver?

Ikke engang klarer å tro på oss selv ... Er vi dømt til å være alene? =/

Jeg har i hvert fall dame, selv om jeg er i besittelse av alle de negative egenskapene du nevner. I ungdomstiden er det vanlig at jentene vil ha de tøffeste og villeste guttene. Etterhvert som de blir eldre, går de for roligere menn.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på det å være søt, er det å bli kalt søt av en dame du nettop har møtt og såvidt vekslet et par ord meg også en dårlig ting? Blitt kalt det et par ganger på byen, uten at det var noe sjekking inne i bildet, men lurer på hva som legges i det..

Endret av Machius
Lenke til kommentar
Det er det som er poenget, du skal gi litt, men for all del ikke for mye. Du må altså ikke være lett på tråden og jenta må ikke føle at hun kan snurre deg rundt lillefingeren. Da blir det ingen utfordring og selv om du, som meg, er verdens snilleste og søteste, hyggeligste og morsomste fyr - det fører ingen vei. Problemet mitt er at jeg ikke gidder å forandre meg for å bli likt, jeg er den jeg er og damer får ta meg for den jeg er - hvis ikke så kan de dra til helvete for å si det rett ut. Derfor har jeg hatt få forhold som har holdt lenge. (Dvs, jeg tror det er årsaken.)

Hahaha, det der høres veldig ut som meg :!:

Som søt, hjelpsom og hyggelig er man ikke spesielt interessant, men det driter jeg og i - jeg gidder ikke spille et skuespill og utgi meg for å være noen annen enn jeg er.

Lenke til kommentar
Gjest Kalab
Når vi først er inne på det å være søt, er det å bli kalt søt av en dame du nettop har møtt og såvidt vekslet et par ord meg også en dårlig ting? Blitt kalt det et par ganger på byen, men lurer på hva som legges i det..

Søt= pysete, femi, lite maskulin etc.

Definitivt et stort minus og et tegnet på at hun aldri kunnet tenke seg den gutten som type.

Lenke til kommentar
Der overdriver du litt kalab, det kan være et stort minus ja, men det er ikke definitivt et stort minus hele tiden.

enig enig. lett gjennom hukommelsen, og alle jeg har omtalt som søt har vært gutter jeg er interresert i. og han jeg er forelsket i, er så utrolig søt at det er bare er merkelig :love:

man skal aldri forandre seg, for da blir man jo ikke elsket for den man er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...