Gå til innhold

9500M GS Sliter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en Bærbar;

Acer 6920G

Intel Core 2 Duo T8100 (2.1 GhZ, 800MhZ FSB, 3MB L2 cache)

4096 MB RAM

320 GB 5400rpm HDD

16" HD Acer CineCrystal LCD

Blu-ray

Han som solgte meg pcen sa at dette var en reinspikka spill og underholdningsmaskin, noe jeg bet på med en gang. Det som fikk meg til å avslutte salgspraten, og springe til kassa, var at denne pcen skulle drive Crysis på High, om ikke very high settings. Jeg ble mektig imponert av dette og skulle sjekke det idag. Men det har ikke akkurat vært en kjekk opplevelse...

Crysis hakker litt på low settings, og hakker så det suser på medium settings..!?

World of warcraft, spilles helt fint, men nå er jo ikke dette et hardt avansert spill å drive heller da.

Men jeg leste litt på alle disse fancy klistermerkene på pcen, og der står det blant annet, at 9500M gs har 1791MB TurboCache memory, allokert fra RAM. Dette fikk meg til å stusse om, det i det hele tatt er noe liv i den dedikerte rammen, eller om jeg må sille dette inn selv?

Jeg føler jeg har kjøpt katta i sekken, er ikke fornøyd i det hele tatt.

Endret av Brimutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en tommelfingerregel kan man nok oversette "GS" som "Ganske sugent" når det gjelder nVidia-kort, siden det er disse som er de svakeste utgavene i sin serie.

Må legge til noe: TurboCache vil si at kortet bruker litt av datamaskinens minne som sitt eget, derfor får man en del lavere ytelse på disse. Det beste er vel derfor å ha et kort med dedikert RAM på skjermkortet.

Endret av Nerf
Lenke til kommentar

Hehe, nei kanskje ikke.

Men merker kortet sliter med de fleste spillene jeg har prøvd, og kommer nok til å levere pcen tilbake.

Men det med TurboCachen / Dedikeringen av RAM til skjermkort, har jeg ikke enda forstått. Må det stilles inn manuelt eller går det automatisk?

Lenke til kommentar
Som en tommelfingerregel kan man nok oversette "GS" som "Ganske sugent" når det gjelder nVidia-kort, siden det er disse som er de svakeste utgavene i sin serie.

Jeg har ingen erfaring med bærbare grafikk kort, og ble nok litt for revet med i samtalen med han pc duden. Dette er forresten den første bærbare jeg noen gang har kjøpt, men leverer den nok tilbake...

Lenke til kommentar

Ang. TC er det slik at skjermkortet har eget minne, men veldig lite i forhold til kort uten TC. Dette for at produsentene skal kunne produsere kortene billigere ved å redusere antall minnemoduler på selve kortet. Det som skjer er at litt av PC-ens minne blir allokert til skjermkortet, slik at det bruker det som om det var dets eget minne. Roter meg kanskje litt bort i min egen forklaring her nå, men jeg fant i alle fall noe om det på Wikipedia.

Legger til igjen: Driverene/kortet fikser dette helt selv, det skal ikke være nødvendig med noen inngrep fra brukeren.

Endret av Nerf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...